Research Article
BibTex RIS Cite

Popüler Kültürün Öğretmen Adayları Üzerindeki Etkisi

Year 2023, Issue: 48, 90 - 99, 04.04.2023
https://doi.org/10.5152/AUJKKEF.2023.220406

Abstract

Bu nitel araştırma, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği bölümünde okuyan öğretmen adaylarının popüler kültür algıları ve popüler kültür algılarına ilişkin deneyimlerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Günümüzde popüler kültürün hayatın hemen hemen her alanında etkili olduğu ve sosyal bilgiler derslerinde popüler kültür ve bu kültürün etki alanlarına yer verileceği için bu çalışmanın sosyal bilgiler öğretmen adaylarıyla yürütülmesine karar verilmiştir. Çalışma grubu 12 öğretmen adayının gönüllüğünün dikkate alınması sonucunda oluşturulmuştur. Yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak elde edilen veriler kodlar, kategoriler ve tema şeklinde
verilmiştir. Öğretmen adaylarının gözlem ve deneyimlerine ayrıntılı bir biçimde yer vermek için doğrudan alıntılara da yer verilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında popüler kültürün etkileri; “Kabul Görme,” “Değişen Değerler,” “Kapitalizmin Etkileri,” “Hayaller” ve “Kolay Yollar” kategorileri altında toplanmıştır. Bununla birlikte bu kategorilere ait kodlara da yer verilmiştir. Popüler kültürün topluma olan etkilerini eleştirel bir bakış açısı ile görüşlerine yansıtan öğretmen adayları; popüler kültür unsurlarının toplumun hemen hemen her alanını etkilemekle birlikte öğretmen adaylarının da hayatlarını etkilediği tespit edilmiştir.

Year 2023, Issue: 48, 90 - 99, 04.04.2023
https://doi.org/10.5152/AUJKKEF.2023.220406

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Özge Tarhan This is me

Publication Date April 4, 2023
Submission Date January 6, 2022
Published in Issue Year 2023 Issue: 48

Cite

APA Tarhan, Ö. (2023). Popüler Kültürün Öğretmen Adayları Üzerindeki Etkisi. Educational Academic Research(48), 90-99. https://doi.org/10.5152/AUJKKEF.2023.220406

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License
29929