Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretim programının uygulayıcıları ne kadar program okuryazarı?

Year 2024, Issue: 54, 132 - 143, 26.09.2024
https://doi.org/10.33418/education.1416962

Abstract

Formal eğitim bir amaç çerçevesinde şekillenir ve önceden hazırlanmış programlar aracılığıyla belli bir planlama ile yürütülür. Programların etkililiği çok büyük ölçüde uygulayıcıların bu konudaki donanımlarına ve yeterliklerine bağlıdır. Bu noktada, öğretim programlarının uygulayıcısı olan öğretmenlerin ve gelecekte uygulayıcısı olacak olan öğretmen adaylarının program okuryazarlık düzeyleri önem kazanmaktadır. Öğretim programı okuryazarlığı, öğretim programlarının uygulayıcıları olan öğretmenler ve öğretmen adaylarının bir öğretim programının amaçlarını, tasarımını, uygulanmasını ve değerlendirilmesini anlama yeteneklerini ifade eder. Bu bağlamda çalışmanın amacı; öğretim programlarının uygulayıcılarının öğretim programı okuryazarlık düzeylerinin ve “Fen Öğretim Programları” dersinin öğretmen adaylarının program okuryazarlığına etkisinin belirlenmesidir. Çalışmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında “Öğretim Programı Okuryazarlık Ölçeği” nden faydalanılmıştır. Verilerin analizinde eşleştirilmiş örneklemler için t testi ve tek yönlü varyans analizinden faydalanılmıştır. Çalışmanın sonucunda, 4. Sınıfa devam eden öğretmen adaylarının program okuryazarlık düzeylerinin öğretmenlerden ve 2. Sınıfa devam eden öğretmen adaylarından daha yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca “Fen Öğretim programları” dersini alan öğretmen adaylarının ders sonrasında öğretim programı okuryazarlık düzeylerinin anlamlı bir şekilde arttığı sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Adem, S. (2023). Branş öğretmenlerinin program okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi. Uluslararası Temel Eğitim Çalışmaları Dergisi, 4(1), 14-20.
  • Akınoğlu, O., & Doğan, S. (2012). Eğitimde program geliştirme alanına yeni bir kavram önerisi: Program okuryazarlığı. 21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 12-14 Eylül 2012, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Aslan, S., & Gürlen, E. (2019). Ortaokul öğretmenlerinin program okuryazarlık düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 171-186.
  • Ataş, R., Baysal, O., Aykol, N., & Ünver, G. (2021). Program araştırmalarının konuları ve gerekçelerinin analizi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 177-205.
  • Aygün, H. E. (2019). The prediction of the teaching readiness level of prospective teachers in terms of curriculum literacy. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 9(2), 203-220.
  • Balouch, S. (2021). Investigating the effect of teachers' curriculum literacy on their job performance with the mediating role of principals' leadership style among high school teachers in Chabahar city. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 12(13), 4444-4458.
  • Bolat, Y. (2017). Eğitim programı okuryazarlığı kavramı ve eğitim programı okuryazarlığı ölçeği. Electronic Turkish Studies, 12(18), 121-138. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.12103
  • Bolat, Y., & Baş, M. (2023). İki önemli öğretmenlik mesleği yeterliği: Eğitim programı okuryazarlığı ve eğitim programı liderliği. Yaşadıkça Eğitim, 37(2), 294-330.
  • Büyüköztürk, Ş. (2006). Verilerin analizi el kitabı. Pegem Akademi.
  • Çetinkaya, S., & Tabak, S. (2019). Öğretmen adaylarının eğitim programı okuryazarlık yeterlilikleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(1), 296-309.
  • Demir, B., Yücesoy, Y., & Serttaş, Z. (2020). Öğretmen adaylarının program okuryazarlık seviyeleri: KKTC Örneği. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), 28-37.
  • Demir, E., & Toraman, Ç. (2021). Teachers' levels of currıculum lıteracy. Trakya Journal of Education, 11 (3), 1516-1528.
  • Demirel, Ö. (2007). Eğitimde program geliştirme. Pegem Akademi.
  • Erdamar, F. S. (2020). Sınıf öğretmenlerinin program okuryazarlık algıları ve ilkokul yöneticilerinin öğretmenlerin program okuryazarlık becerisine yönelik algılarının ilerlemeci felsefe bağlamında analizi. [Yayınlanmamış doktora tezi, Fırat Üniversitesi]. YÖK.
  • Erdem, C., & Eğmir, E. (2018). Öğretmen adaylarının eğitim programı okuryazarlığı düzeyleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(2), 123-138.
  • Gömleksiz, M. N., & Erdem, Ş. (2019). Eğitim fakültesi ve PFE programına kayıtlı öğretmen adaylarının eğitim programı okuryazarlığına ilişkin görüşleri. The Journal of Academic Social Science Studies, 9(73), 509-529.
  • Güleş, E. (2022). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin program okuryazarlıkları ve öğretim programına bağlılıklarının incelenmesi [Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi-Nevşehir]. YÖK.
  • Gündoğan, G., Şan, İ., & Uyar, A. (2023). Curriculum literacy perception level of teachers. International Journal of Educational Research Review (IJERE), 8(3), 422-434.
  • Güner, T., & Aslan, S. (2023). An analysis of the relationship between the pre-service teachers’ curriculum literacy and their preparedness to teach. Anadolu University Journal of Education Faculty, 7(1), 111-126.
  • Güneş-Şınego, S., & Çakmak, M. (2021). Examination of education program literacy levels of teachers. The Journal of Kesit Academy, 7(27), 233-256. https://doi.org/10.29228/kesit.51337
  • Ingvarson, L., Beavis, A., & Kleinhenz, E. (2007). Factors affecting the impact of teacher education programmes on teacher preparedness: Implications for accreditation policy. European Journal of Teacher Education, 30(4), 351–381.
  • Kahramanoğlu, R. (2019). Öğretmenlerin öğretim programı okuryazarlığına yönelik yeterlik düzeyleri üzerine bir inceleme. Journal of International Social Research, 12(65).
  • Kana, F., Elif, A., Kana, H. Z., & Elkıran, Y. M. (2018). Türkçe öğretmeni adaylarının eğitim programı okuryazarlık düzeyleri. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 80(6), 233-245.
  • Karacaoğlu, Ö. C. (2011). Online eğitimde program geliştirme. İhtiyaç.
  • Karakuyu, A. (2023). The contribution of teachers’ curriculum literacy on their curriculum fidelity: Curriculum literacy-curriculum fidelity. International Journal of Curriculum and Instruction, 15(3), 1785-1800.
  • Kaya, M. Ö., & Kaya, M. (2023). Öğretmenlerin program okuryazarlığı seviyelerinin değerlendirilmesi. Çağdaş Uygulamalı Bilimler Dergisi, 1(2), 45-54.
  • Keskin, A. (2020). Öğretmenlerin öğretim programı okuryazarlık düzeylerine yönelik algılarının belirlenmesi [Yayınlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü-Ankara].
  • Keskin, A., & KORKMAZ, H. (2021). Öğretmenlerin öğretim programı okuryazarlığı algı ölçeği’nin geliştirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 19(2), 857-884.
  • Kocayiğit, A., & Aykaç, N. (2019). İlkokul Türkçe öğretim programının eğitim programı ögeleri açısından değerlendirilmesi (1923-2017). Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(44), 251-279.
  • Kuyubaşıoğlu, R. M. (2019). Öğretmenlerin eğitim programı okuryazarlığı yeterliklerinin incelenmesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Mersin Üniversitesi, Mersin].
  • MEB (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri. Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü.
  • Nsibande, R. N., & Modiba, M. M. (2012). ‘I just do as expected’. Teachers’ implementation of Continuous Assessment and challenges to curriculum literacy. Research Papers in Education, 27(5), 629-645.
  • Oliva, P. (2004). Developing the curriculum (6. baskı). Pearson.
  • Opoh, O. E., & Awhen, F. (2015). Teachers perceived problems of curriculum implementation in tertiary institutions in cross river state of Nigeria. Journal of Education and Practice, 6(19), 145-151.
  • Özaydın-Kaya, M., & Kaya, M. (2023). Öğretmenlerin program okuryazarlığı seviyelerinin değerlendirilmesi. Çağdaş Uygulamalı Bilimler Dergisi, 1(2), 45-54.
  • Özdemir, S. M. (2012). Metaphoric perceptions of prospective teachers regarding the concept of curriculum. Journal of Theoretical Educational Science, 5(3), 369-393.
  • Posner, G. J. (2004). Analyzing the curriculum. McGraw-Hill.
  • Sağ, R., & Sezer, R. (2012). Analysis of the professional needs of the teachers of multigrade classes. Elementary Education Online, 11(2), 491-503.
  • Saracaloğlu, A. S. (1992). Türk ve Japon öğretmen yetiştirme sistemlerinin karşılaştırılması. Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları.
  • Saracaloğlu, A. S., & Küçükoğlu, A. (2015). Öğretim ilke ve yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Sarıca, R. (2021). Öğretmenlerin eğitim programı okuryazarlıkları üzerine bir çalışma. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 132-170. https://doi.org/10.29299/kefad.776214.
  • Sarigoz, O. (2021). The opinions of teacher candidates on educational programmes and its literacy. Social Science Development Journal, 6(25), 273-284.
  • Songer, N. B., & Gotwals, A. W. (2005). Fidelity of implementation in three sequential curricular units. Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association, Montreal, Canada.
  • Sural, S., & Dedebali, N. C. (2018). A study of curriculum literacy and information literacy levels of teacher candidates in department of social sciences education. European Journal of Educational Research, 7(2), 303-317.
  • Süğümlü, Ü. (2022). Investigation of the relationship between curriculum literacy and teacher performance. International Journal of Psychology and Educational Studies, 9(4), 1342-1355. https://dx.doi.org/10.52380/ijpes.2022.9.4.948
  • Şahin, A. İ., & Tekkol, İ. A. (2023). Sınıf öğretmeni adaylarının eğitim programı okuryazarlığı düzeylerinin incelenmesi. International Anatolia Academic Online Journal Social Sciences Journal, 9(1), 1-12.
  • Şişman, G. T. (2017). Öğretmen yetiştirme lisans programları ders içeriklerinde “eğitim programı” kavramı. Elementary Education Online, 16(3), 1301-1315.
  • Ünal, F., & Er, H. (2015). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı düzeylerinin değerlendirilmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(41), 1059-1068.
  • Yeşilyurt, E. (2013). Program geliştirme dersinin öğretmen adaylarının program geliştirmeye ilişkin bilişsel farkındalık düzeyine etkisi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 6(3), 316-342
  • Yıldırım, İ. (2019). Öğretim programı okuryazarlığı öz yeterlik ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Harran Educational Journal, 4(2), 1-28.
  • Yılmaz, G., & Kahramanoglu, R. (2021). Öğretmenlerin program okuryazarlık düzeyleri, program yönelimleri ve programa bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(10), 178-187.
  • Zelyurt, H. (2021). An analysis of prospective teachers’ curriculum literacy levels in terms of various variables. Education Quarterly Reviews, 4(3), 334-341.

How curriculum literate are the implementers of the curriculum?

Year 2024, Issue: 54, 132 - 143, 26.09.2024
https://doi.org/10.33418/education.1416962

Abstract

Formal education is shaped within the framework of a purpose and is carried out with a certain planning through pre-prepared curriculums. The effectiveness of the curriculum depends to a great extent on the equipment and competencies of the implementers. At this point, the curriculum literacy levels of teachers, who are the implementers of curricula, and prospective teachers, who will be the implementers in the future, gain importance. Curriculum literacy refers to the ability of teachers and pre-service teachers, who are the implementers of curricula, to understand the aims, design, implementation and evaluation of a curriculum. In this context, the aim of the study is to determine the curriculum literacy levels of curriculum implementers and the effect of the "Science Curriculum" course on the curriculum literacy of pre-service teachers. Descriptive survey method was used in the study. "Curriculum literacy scale" was used to collect the data. In the analysis of the data, t-test for paired samples and one-way analysis of variance were used. As a result of the study, it was seen that the curriculum literacy levels of pre-service teachers attending the 4th grade were higher than those of teachers and pre-service teachers attending the 2nd grade. In addition, it was concluded that the curriculum literacy levels of pre-service teachers who took the "Science Curriculum" course increased significantly after the course.

References

  • Adem, S. (2023). Branş öğretmenlerinin program okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi. Uluslararası Temel Eğitim Çalışmaları Dergisi, 4(1), 14-20.
  • Akınoğlu, O., & Doğan, S. (2012). Eğitimde program geliştirme alanına yeni bir kavram önerisi: Program okuryazarlığı. 21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 12-14 Eylül 2012, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Aslan, S., & Gürlen, E. (2019). Ortaokul öğretmenlerinin program okuryazarlık düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 171-186.
  • Ataş, R., Baysal, O., Aykol, N., & Ünver, G. (2021). Program araştırmalarının konuları ve gerekçelerinin analizi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 177-205.
  • Aygün, H. E. (2019). The prediction of the teaching readiness level of prospective teachers in terms of curriculum literacy. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 9(2), 203-220.
  • Balouch, S. (2021). Investigating the effect of teachers' curriculum literacy on their job performance with the mediating role of principals' leadership style among high school teachers in Chabahar city. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 12(13), 4444-4458.
  • Bolat, Y. (2017). Eğitim programı okuryazarlığı kavramı ve eğitim programı okuryazarlığı ölçeği. Electronic Turkish Studies, 12(18), 121-138. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.12103
  • Bolat, Y., & Baş, M. (2023). İki önemli öğretmenlik mesleği yeterliği: Eğitim programı okuryazarlığı ve eğitim programı liderliği. Yaşadıkça Eğitim, 37(2), 294-330.
  • Büyüköztürk, Ş. (2006). Verilerin analizi el kitabı. Pegem Akademi.
  • Çetinkaya, S., & Tabak, S. (2019). Öğretmen adaylarının eğitim programı okuryazarlık yeterlilikleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(1), 296-309.
  • Demir, B., Yücesoy, Y., & Serttaş, Z. (2020). Öğretmen adaylarının program okuryazarlık seviyeleri: KKTC Örneği. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), 28-37.
  • Demir, E., & Toraman, Ç. (2021). Teachers' levels of currıculum lıteracy. Trakya Journal of Education, 11 (3), 1516-1528.
  • Demirel, Ö. (2007). Eğitimde program geliştirme. Pegem Akademi.
  • Erdamar, F. S. (2020). Sınıf öğretmenlerinin program okuryazarlık algıları ve ilkokul yöneticilerinin öğretmenlerin program okuryazarlık becerisine yönelik algılarının ilerlemeci felsefe bağlamında analizi. [Yayınlanmamış doktora tezi, Fırat Üniversitesi]. YÖK.
  • Erdem, C., & Eğmir, E. (2018). Öğretmen adaylarının eğitim programı okuryazarlığı düzeyleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(2), 123-138.
  • Gömleksiz, M. N., & Erdem, Ş. (2019). Eğitim fakültesi ve PFE programına kayıtlı öğretmen adaylarının eğitim programı okuryazarlığına ilişkin görüşleri. The Journal of Academic Social Science Studies, 9(73), 509-529.
  • Güleş, E. (2022). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin program okuryazarlıkları ve öğretim programına bağlılıklarının incelenmesi [Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi-Nevşehir]. YÖK.
  • Gündoğan, G., Şan, İ., & Uyar, A. (2023). Curriculum literacy perception level of teachers. International Journal of Educational Research Review (IJERE), 8(3), 422-434.
  • Güner, T., & Aslan, S. (2023). An analysis of the relationship between the pre-service teachers’ curriculum literacy and their preparedness to teach. Anadolu University Journal of Education Faculty, 7(1), 111-126.
  • Güneş-Şınego, S., & Çakmak, M. (2021). Examination of education program literacy levels of teachers. The Journal of Kesit Academy, 7(27), 233-256. https://doi.org/10.29228/kesit.51337
  • Ingvarson, L., Beavis, A., & Kleinhenz, E. (2007). Factors affecting the impact of teacher education programmes on teacher preparedness: Implications for accreditation policy. European Journal of Teacher Education, 30(4), 351–381.
  • Kahramanoğlu, R. (2019). Öğretmenlerin öğretim programı okuryazarlığına yönelik yeterlik düzeyleri üzerine bir inceleme. Journal of International Social Research, 12(65).
  • Kana, F., Elif, A., Kana, H. Z., & Elkıran, Y. M. (2018). Türkçe öğretmeni adaylarının eğitim programı okuryazarlık düzeyleri. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 80(6), 233-245.
  • Karacaoğlu, Ö. C. (2011). Online eğitimde program geliştirme. İhtiyaç.
  • Karakuyu, A. (2023). The contribution of teachers’ curriculum literacy on their curriculum fidelity: Curriculum literacy-curriculum fidelity. International Journal of Curriculum and Instruction, 15(3), 1785-1800.
  • Kaya, M. Ö., & Kaya, M. (2023). Öğretmenlerin program okuryazarlığı seviyelerinin değerlendirilmesi. Çağdaş Uygulamalı Bilimler Dergisi, 1(2), 45-54.
  • Keskin, A. (2020). Öğretmenlerin öğretim programı okuryazarlık düzeylerine yönelik algılarının belirlenmesi [Yayınlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü-Ankara].
  • Keskin, A., & KORKMAZ, H. (2021). Öğretmenlerin öğretim programı okuryazarlığı algı ölçeği’nin geliştirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 19(2), 857-884.
  • Kocayiğit, A., & Aykaç, N. (2019). İlkokul Türkçe öğretim programının eğitim programı ögeleri açısından değerlendirilmesi (1923-2017). Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(44), 251-279.
  • Kuyubaşıoğlu, R. M. (2019). Öğretmenlerin eğitim programı okuryazarlığı yeterliklerinin incelenmesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Mersin Üniversitesi, Mersin].
  • MEB (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri. Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü.
  • Nsibande, R. N., & Modiba, M. M. (2012). ‘I just do as expected’. Teachers’ implementation of Continuous Assessment and challenges to curriculum literacy. Research Papers in Education, 27(5), 629-645.
  • Oliva, P. (2004). Developing the curriculum (6. baskı). Pearson.
  • Opoh, O. E., & Awhen, F. (2015). Teachers perceived problems of curriculum implementation in tertiary institutions in cross river state of Nigeria. Journal of Education and Practice, 6(19), 145-151.
  • Özaydın-Kaya, M., & Kaya, M. (2023). Öğretmenlerin program okuryazarlığı seviyelerinin değerlendirilmesi. Çağdaş Uygulamalı Bilimler Dergisi, 1(2), 45-54.
  • Özdemir, S. M. (2012). Metaphoric perceptions of prospective teachers regarding the concept of curriculum. Journal of Theoretical Educational Science, 5(3), 369-393.
  • Posner, G. J. (2004). Analyzing the curriculum. McGraw-Hill.
  • Sağ, R., & Sezer, R. (2012). Analysis of the professional needs of the teachers of multigrade classes. Elementary Education Online, 11(2), 491-503.
  • Saracaloğlu, A. S. (1992). Türk ve Japon öğretmen yetiştirme sistemlerinin karşılaştırılması. Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları.
  • Saracaloğlu, A. S., & Küçükoğlu, A. (2015). Öğretim ilke ve yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Sarıca, R. (2021). Öğretmenlerin eğitim programı okuryazarlıkları üzerine bir çalışma. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 132-170. https://doi.org/10.29299/kefad.776214.
  • Sarigoz, O. (2021). The opinions of teacher candidates on educational programmes and its literacy. Social Science Development Journal, 6(25), 273-284.
  • Songer, N. B., & Gotwals, A. W. (2005). Fidelity of implementation in three sequential curricular units. Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association, Montreal, Canada.
  • Sural, S., & Dedebali, N. C. (2018). A study of curriculum literacy and information literacy levels of teacher candidates in department of social sciences education. European Journal of Educational Research, 7(2), 303-317.
  • Süğümlü, Ü. (2022). Investigation of the relationship between curriculum literacy and teacher performance. International Journal of Psychology and Educational Studies, 9(4), 1342-1355. https://dx.doi.org/10.52380/ijpes.2022.9.4.948
  • Şahin, A. İ., & Tekkol, İ. A. (2023). Sınıf öğretmeni adaylarının eğitim programı okuryazarlığı düzeylerinin incelenmesi. International Anatolia Academic Online Journal Social Sciences Journal, 9(1), 1-12.
  • Şişman, G. T. (2017). Öğretmen yetiştirme lisans programları ders içeriklerinde “eğitim programı” kavramı. Elementary Education Online, 16(3), 1301-1315.
  • Ünal, F., & Er, H. (2015). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı düzeylerinin değerlendirilmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(41), 1059-1068.
  • Yeşilyurt, E. (2013). Program geliştirme dersinin öğretmen adaylarının program geliştirmeye ilişkin bilişsel farkındalık düzeyine etkisi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 6(3), 316-342
  • Yıldırım, İ. (2019). Öğretim programı okuryazarlığı öz yeterlik ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Harran Educational Journal, 4(2), 1-28.
  • Yılmaz, G., & Kahramanoglu, R. (2021). Öğretmenlerin program okuryazarlık düzeyleri, program yönelimleri ve programa bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(10), 178-187.
  • Zelyurt, H. (2021). An analysis of prospective teachers’ curriculum literacy levels in terms of various variables. Education Quarterly Reviews, 4(3), 334-341.
There are 52 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Curriculum Development in Education, Teacher Education and Professional Development of Educators
Journal Section Research Articles
Authors

Betül Karaduman 0000-0001-7724-3930

Early Pub Date September 26, 2024
Publication Date September 26, 2024
Submission Date January 9, 2024
Acceptance Date September 2, 2024
Published in Issue Year 2024 Issue: 54

Cite

APA Karaduman, B. (2024). Öğretim programının uygulayıcıları ne kadar program okuryazarı?. Educational Academic Research(54), 132-143. https://doi.org/10.33418/education.1416962

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License
29929