There is a growing body of literature regarding language teachers’ emotions and their impact on teaching practices. However, the connection between their emotional experiences and their impact on teaching remains substantial. Evidently, integrative research methods are necessary to provide a more dynamic perspective on this complex subject. Thus, this study is based on the concept that emotions are complex and dynamic aspects of language teachers and learners during the learning and teaching stages. It is also motivated by the interest in conducting systematic literature reviews, the dynamic shift in language teaching, and the focus on a complex research phenomenon. On this basis, this study builds on 14 research articles conducted over the last ten years concerning teacher emotions. The study also used the Preferred Reporting Items for Systematic Reviews and Meta-Analysis checklist. The findings suggest that further research is needed to explore the variation among language teachers’ emotions in different contexts and their impact on teaching practice. This study also provides insights into professional identity, professional development, and fostering emotional connections between teachers and students.
Language teachers’ emotions complex perspective systematic literature review professional development.
Yabancı dil öğretmenlerinin duyguları ve bunların öğretim uygulamaları üzerindeki etkileri ile ilgili çalışmalar giderek artmaktadır. Ancak, duygusal deneyimleri ile öğretim üzerindeki etkileri arasındaki bağlantı önemli olmaya devam ediyor. Açıkçası, bu karmaşık konu hakkında daha dinamik bir bakış açısı sağlamak için bütünleştirici araştırma yöntemleri gereklidir. Bu nedenle, bu çalışma, duyguların öğrenme ve öğretme aşamalarında İngilizce öğretmenlerinin ve öğrencilerinin karmaşık ve dinamik yönleri olduğu kavramına dayanmaktadır. Ayrıca, sistematik literatür taramaları yürütmeye olan ilgi, dil öğretimindeki dinamik değişim ve karmaşık bir araştırma olgusuna odaklanmaya ilgiyi arttırmaktadır. Bununla birlikte, bu çalışma son on yılda öğretmen duygularıyla ilgili yapılan 12 araştırmaya dayanmaktadır. Çalışma ayrıca Sistematik İncelemeler ve Meta-Analizler için Tercih Edilen Raporlama Öğeleri kontrol listesini kullanmaktadır. Bulgular, farklı bağlamlarda İngilizce öğretmenlerinin duyguları arasındaki değişkenliği ve bunların öğretim uygulaması üzerindeki etkisini araştırmak için daha fazla araştırmaya ihtiyaç olduğunu göstermektedir. Bu çalışma aynı zamanda profesyonel kimlik, profesyonel gelişim ve öğretmenler ile öğrenciler arasındaki duygusal bağları güçlendirme konularında içgörü sağlar.
Anahtar Kelimeler: yabancı dil öğretmenlerinin
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other), Teacher and Student Wellbeing |
Journal Section | Systematic Reviews |
Authors | |
Early Pub Date | December 9, 2024 |
Publication Date | December 9, 2024 |
Submission Date | January 22, 2024 |
Acceptance Date | September 23, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 55 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License