Günümüzde bilişim teknolojileri dersi yaşanan teknolojik gelişmeler ile önem kazanmıştır. Tüketen nesilden üreten bir nesle geçiş yapma konusunda teknoloji ön planda olup, bu düşüncenin temeli de okullardaki bilişim teknolojileri dersiyle atılmaktadır. Yapılan robotik çalışmalar, kodlama becerisi ve yapay zekâ gibi yeni teknolojiler bilişim teknolojileri öğretim programının güncellenmesine zemin hazırlamıştır. Güncellenen programda yer alan programlama ve problem çözme becerisi öğrenmenin kişiye sistematik düşünme, problem çözebilme, olaylar arasındaki ilişkileri görebilme, yaratıcı düşünebilme gibi katkılar sağlamaktadır. Bu bağlamda çalışmanın genel amacı 5. sınıf bilişim teknolojileri dersi problem çözme ve programlama ünitesinin bilişim teknolojileri öğretmenleri tarafından programın ögeleri bakımından 4 boyutlu olarak incelenmesidir. Çalışmanın alt amacı ünitenin kazanımlarının, içeriğinin, eğitim durumlarının ve sınama durumlarının bilişim teknolojileri öğretmenleri tarafından görüşlerini belirlemek ve öğretmenlerin üniteye ilişkin görüş, öneri ve eleştirilerini saptamaktır. Araştırmada nitel ve nicel verilerden yararlanıldığı için karma model kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi olan Yozgat ilinde çalışmakta olan bilişim teknolojileri öğretmenleri, kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile belirlenmiş olup 31 kişiden oluşmaktadır. Bunların 18’i erkek, 13’ü kadındır. Veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Anket üçlü likert tipinde hazırlanmış bir ölçekten ve nitel değerlendirmenin yapılacağı bir görüş, öneri ve eleştiri sorusundan oluşmaktadır. Araştırma sonucunda bilişim teknolojileri öğretmenleri kazanımlarla ilişkili maddelerin sadeleştirilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır. İçerikle ilgili maddeleri kısmen yeterli görmüş ve yetersiz gören öğretmenler somut kaynakların çoğaltılması konusuna değinmiştir. Eğitim durumları ile ilgili maddelerde öğretmenlerin çoğu yeterli görmüş, kısmen yeterli ve yetersiz görenler ise zaman kısıtlığına vurgu yapmıştır. Derslerde bilgisayar kullanımının artırılması ve uygulamalı bir şekilde ders yapılmasının öğrenmede kalıcılığı artıracağı saptanmıştır. Okullardaki laboratuvar, akıllı tahta ve tabletlerin donanımsal, yazılımsal sıkıntılarının giderilmesi gerekliliği üzerinde durulmuştur. Son olarak sınama durumlarında performans değerlendirme yapılması gerektiği sonucuna varılmıştır.
bilişim teknolojileri dersi problem çözme ve programlama ünitesi program değerlendirme öğretmen görüşleri
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 1 |
SOBIAD
http://dergipark.org.tr