Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2020, Volume: 4 Issue: 1, 38 - 51, 31.03.2020

Abstract

References

  • Akbaba-Altun, S. (2006). Complexity of integrating computer technologies into education in Turkey. Educational Technology & Society, 9(1), 176-187.
  • Akpınar, Y., & Altun, A. (2014). Bilgi toplumu okullarında programlama eğitimi gereksinimi. Elementary Education Online, 13(1).1-4
  • Arklan, Ü. (2008). Bilgi toplumu ve iletişim: bilginin yayılması sürecinde kitle iletişim araçları ve internet. Selçuk İletişim, 5(3), 67-80.
  • Aydın, Ş. (2009). İlköğretim Okullarında Bilişim Teknolojileri Dersi Yeni Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi, Erzurum. 73-92
  • Aykaç, N., & Uzgur, B. Ç. (2016). Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Ege Bölgesi Örneği)/The Evaluation of Information Technologies and Software Course’s Curriculum According to the Teacher’s Ideas. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(34).273-297
  • Bay, E., & Karakaya, S. (2006). Program Değerlendirme Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (13), 104-112.
  • Bektaş, C. (2006). İlkögretim Okullarında Bilgisayar Derslerine İlişkin Öğretmen Görüşleri. Yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Elazığ.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Atıf İndeksi, 1-360.
  • Çakıroğlu, Ü., Sarı, E., & Akkan, Y. (2011). Üstün yetenekli öğrencilere programlama öğretiminin problem çözmeye katkısı konusunda öğretmen görüşleri. Sözel bildiri, 5.
  • Demirel, Ö. (2010). Eğitimde Program Geliştirme. 12. Baskı, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2013). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme, 20. Baskı, Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Demirtaş, Z. (2017). Eğitimde program değerlendirme yaklaşımlarına genel bir bakış. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 7(4), 756-768.
  • Doğan, H. (1997). Eğitimde program ve öğretim tasarımı. Önder Matbaacılık.
  • Doğan, İ. (2004). Toplum ve eğitim: Sorunları üzerinde felsefi ve sosyolojik tahliller. Pegem A Yayıncılık.
  • Ekici, T. (2008). Müzik öğretmeni yetiştirmede, bireysel ses eğitimi dersine yönelik bir program geliştirme çalışması (Doctoral dissertation, DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü).
  • Ekiz, D. (2004). Teacher professionalism and curriculum change: Primary school teachers’ views of the new science curriculum. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 12 (2), 339-350.
  • Erden, M. (1998). Eğitimde program değerlendirme (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gözütok, F. (2006). Öğretim Ilke ve Yöntemleri (Teaching principles and method). Ekinoks: Ankara, Turkey.
  • Gülbahar, Y., & Kalelioğlu, F. (2018). Bilişim Teknolojileri Ve Bilgisayar Bilimi: Öğretim Programı Güncelleme Süreci. Millî Eğitim Dergisi, 47(217), 5-23.
  • Günüç, S., Odabaşı, H., & Kuzu, A. (2013). 21. yüzyıl öğrenci özelliklerinin öğretmen adayları tarafından tanımlanması: bir twitter uygulaması/the defining characterıstıcs of students of the 21st century by student teachers: a twitter activity. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9(4), 436-455.
  • Gürbüz, S., & Şahin, F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri.. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • ISTE (International Society for Technology Education) (2016). ISTE Standards for Students. https://www.iste.org/standards/standards/for-students-2016
  • Kabakçı, I., Kurt, A., & Yıldırım, Y. (2008). Bilgisayar öğretmenlerinin seçmeli bilişim teknolojileri öğretim programının uygunluğuna ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 277-301.
  • Kalelioğlu, F., Gülbahar, Y., & Kukul, V. (2016). A framework for computational thinking based on a systematic research review.583-596
  • Kandemir, A. (2016). İlkokul 2. sınıf İngilizce öğretim programının katılımcı odaklı program değerlendirme yaklaşımıyla değerlendirilmesi (Yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü).
  • Karakuş, M., Çoşğun, Ü. Ç., & Lal, İ. (2015). Ortaokul bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programının öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesi. Chairs of the Organization Committee, 167-185. Karal, H., Reisoğlu, İ., & Günaydın, E. (2010). İlköğretim Bilişim Teknolojileri Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi. Cukurova University Faculty of Education Journal, 38(3). 46-64 Karataş, S., Güneş, E. A., & Karabulut Coşkun, B. (2012, October). Bilişim Teknolojileri Dersi ve İlköğretimde Önemi. 6. In Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri-6th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Turkey (pp. 4-6).
  • Kısakürek, M. A. (1969). Eğitim programlarının geliştirilmesi ile öğretim süreçleri arasındaki ilişkiler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2(1), 45-53.
  • Kumral, O., & Saracaloğlu, A. S. (2011). Eğitim programlarının değerlendirilmesi ve eğitsel eleştiri modeli. International Journal of Curriculum and Instructional Studies, 1(2), 27-35
  • Kural Er, F. (2006). İlköğretim bilgisayar dersi programına ilişkin öğretmen görüş ve beklentileri: bir durum çalışması, Çanakkale ili örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale, Türkiye.
  • Kural Er, F., & Güven, B. (2008). İlköğretim 6, 7 ve 8. Sınıf bilgisayar dersi programının içeriğine ilişkin öğretmen görüşleri. Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 175-184.
  • Milli Eğitim Bakanlığı TTKB. (2012). Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretim Programı. Ankara.
  • Mercimek, B., & İlic, U. (2017). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programı güncelleme önerisine yönelik bir değerlendirme. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2 (1), 1-9.
  • Özdemir, S. M. (2009). Eğitimde program değerlendirme ve Türkiye’de eğitim programlarını değerlendirme çalışmalarının incelenmesi (ss. 126-149). Yüzüncü yıl üniversitesi eğitim fakültesi dergisi, 6(2), 126-149.
  • Seferoğlu, SS (2007). İlköğretim bilgisayar dersi öğretim programı: Eleştirel bir bakış ve uygulamada inceleme hakkında. Avrasya Eğitim Araştırmaları Dergisi (EJER), (29). 99-111.
  • Richards, J. C. (2001). Curriculum development in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Şeker, H., Görgen, İ., Tuncel, İ., Alcı, B., Kablan, Z., Baykara, K. ve Turan, H. (2013). Eğitimde program geliştirme kavramlar yaklaşımlar. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Thomas, R. M. (1998). Conducting educational research: A comparative view. West Port, Conn: Bergin& Garvey.
  • Uçan, A. (1989). Çağdaş eğitimde program geliştirme sürecine genel bir bakış. Malatya, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Sempozyumu Bildiri Özetleri, 15-17.
  • Urdoğan, A. B. (2019) Okul öncesi Kur’an kursu öğretim programının geliştirme açısından değerlendirilmesi. (Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Uşun, S. (2016). Eğitimde program değerlendirme: Süreçler yaklaşımlar ve modeller. Anı Yayıncılık.
  • Varış, F. (1988). Eğitimde program geliştirme:'teori ve teknikler'. Ankara: A. Ü. Basımevi, 1988.
  • Varış, F. (1998). Temel kavramlar ve program geliştirmeye sistematik yaklaşım. İçinde A.Hakan (Ed.), Eğitim bilimlerinde yenilikler (sf.3-19). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.
  • Yapıcıoğlu, K. D., Kara, A. D., & Yalçınoğlu, P. (2016). Türkiye’de program değerlendirme çalışmalarında eğilimler ve sorunlar: Alan uzmanlarının gözüyle. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi 6(12). 91-113
  • Yeşiltepe, G. M., & Erdoğan, M. (2013). İlköğretim Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Mesleğe Yönelik Sorunları, Bu Sorunların Nedenleri ve Çözüm Önerileri. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty (GUJGEF), 33(3).495-530.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yüksel, İ. Ve Sağlam, M. (2012). Eğitimde programı geçerlidir . PEGEM Akademi.
  • Yükseltürk, E., & Altıok, S. (2015). Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının bilgisayar programlama öğretimine yönelik görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 50-65.
  • Zehir Topkaya, E. ve Küçük, Ö. (2010). An evaluation of 4th and 5th grade English language teaching program. İlköğretim Online, 9(1), 52-65.

Investigation of The 5th Class Information Technologies Course Problem Solving and Programming Unit by Teachers in Terms of Program Elements [5. Sınıf Bilişim Teknolojileri Dersi Problem Çözme ve Programlama Ünitesinin Program Ögeleri Açısından Öğretmenler Tarafından İncelenmesi]

Year 2020, Volume: 4 Issue: 1, 38 - 51, 31.03.2020

Abstract

Günümüzde bilişim teknolojileri dersi yaşanan teknolojik gelişmeler ile önem kazanmıştır. Tüketen nesilden üreten bir nesle geçiş yapma konusunda teknoloji ön planda olup, bu düşüncenin temeli de okullardaki bilişim teknolojileri dersiyle atılmaktadır. Yapılan robotik çalışmalar, kodlama becerisi ve yapay zekâ gibi yeni teknolojiler bilişim teknolojileri öğretim programının güncellenmesine zemin hazırlamıştır. Güncellenen programda yer alan programlama ve problem çözme becerisi öğrenmenin kişiye sistematik düşünme, problem çözebilme, olaylar arasındaki ilişkileri görebilme, yaratıcı düşünebilme gibi katkılar sağlamaktadır. Bu bağlamda çalışmanın genel amacı 5. sınıf bilişim teknolojileri dersi problem çözme ve programlama ünitesinin bilişim teknolojileri öğretmenleri tarafından programın ögeleri bakımından 4 boyutlu olarak incelenmesidir. Çalışmanın alt amacı ünitenin kazanımlarının, içeriğinin, eğitim durumlarının ve sınama durumlarının bilişim teknolojileri öğretmenleri tarafından görüşlerini belirlemek ve öğretmenlerin üniteye ilişkin görüş, öneri ve eleştirilerini saptamaktır. Araştırmada nitel ve nicel verilerden yararlanıldığı için karma model kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi olan Yozgat ilinde çalışmakta olan bilişim teknolojileri öğretmenleri, kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile belirlenmiş olup 31 kişiden oluşmaktadır. Bunların 18’i erkek, 13’ü kadındır. Veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Anket üçlü likert tipinde hazırlanmış bir ölçekten ve nitel değerlendirmenin yapılacağı bir görüş, öneri ve eleştiri sorusundan oluşmaktadır. Araştırma sonucunda bilişim teknolojileri öğretmenleri kazanımlarla ilişkili maddelerin sadeleştirilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır. İçerikle ilgili maddeleri kısmen yeterli görmüş ve yetersiz gören öğretmenler somut kaynakların çoğaltılması konusuna değinmiştir. Eğitim durumları ile ilgili maddelerde öğretmenlerin çoğu yeterli görmüş, kısmen yeterli ve yetersiz görenler ise zaman kısıtlığına vurgu yapmıştır. Derslerde bilgisayar kullanımının artırılması ve uygulamalı bir şekilde ders yapılmasının öğrenmede kalıcılığı artıracağı saptanmıştır. Okullardaki laboratuvar, akıllı tahta ve tabletlerin donanımsal, yazılımsal sıkıntılarının giderilmesi gerekliliği üzerinde durulmuştur. Son olarak sınama durumlarında performans değerlendirme yapılması gerektiği sonucuna varılmıştır.

References

  • Akbaba-Altun, S. (2006). Complexity of integrating computer technologies into education in Turkey. Educational Technology & Society, 9(1), 176-187.
  • Akpınar, Y., & Altun, A. (2014). Bilgi toplumu okullarında programlama eğitimi gereksinimi. Elementary Education Online, 13(1).1-4
  • Arklan, Ü. (2008). Bilgi toplumu ve iletişim: bilginin yayılması sürecinde kitle iletişim araçları ve internet. Selçuk İletişim, 5(3), 67-80.
  • Aydın, Ş. (2009). İlköğretim Okullarında Bilişim Teknolojileri Dersi Yeni Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi, Erzurum. 73-92
  • Aykaç, N., & Uzgur, B. Ç. (2016). Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Ege Bölgesi Örneği)/The Evaluation of Information Technologies and Software Course’s Curriculum According to the Teacher’s Ideas. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(34).273-297
  • Bay, E., & Karakaya, S. (2006). Program Değerlendirme Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (13), 104-112.
  • Bektaş, C. (2006). İlkögretim Okullarında Bilgisayar Derslerine İlişkin Öğretmen Görüşleri. Yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Elazığ.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Atıf İndeksi, 1-360.
  • Çakıroğlu, Ü., Sarı, E., & Akkan, Y. (2011). Üstün yetenekli öğrencilere programlama öğretiminin problem çözmeye katkısı konusunda öğretmen görüşleri. Sözel bildiri, 5.
  • Demirel, Ö. (2010). Eğitimde Program Geliştirme. 12. Baskı, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2013). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme, 20. Baskı, Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Demirtaş, Z. (2017). Eğitimde program değerlendirme yaklaşımlarına genel bir bakış. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 7(4), 756-768.
  • Doğan, H. (1997). Eğitimde program ve öğretim tasarımı. Önder Matbaacılık.
  • Doğan, İ. (2004). Toplum ve eğitim: Sorunları üzerinde felsefi ve sosyolojik tahliller. Pegem A Yayıncılık.
  • Ekici, T. (2008). Müzik öğretmeni yetiştirmede, bireysel ses eğitimi dersine yönelik bir program geliştirme çalışması (Doctoral dissertation, DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü).
  • Ekiz, D. (2004). Teacher professionalism and curriculum change: Primary school teachers’ views of the new science curriculum. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 12 (2), 339-350.
  • Erden, M. (1998). Eğitimde program değerlendirme (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gözütok, F. (2006). Öğretim Ilke ve Yöntemleri (Teaching principles and method). Ekinoks: Ankara, Turkey.
  • Gülbahar, Y., & Kalelioğlu, F. (2018). Bilişim Teknolojileri Ve Bilgisayar Bilimi: Öğretim Programı Güncelleme Süreci. Millî Eğitim Dergisi, 47(217), 5-23.
  • Günüç, S., Odabaşı, H., & Kuzu, A. (2013). 21. yüzyıl öğrenci özelliklerinin öğretmen adayları tarafından tanımlanması: bir twitter uygulaması/the defining characterıstıcs of students of the 21st century by student teachers: a twitter activity. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9(4), 436-455.
  • Gürbüz, S., & Şahin, F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri.. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • ISTE (International Society for Technology Education) (2016). ISTE Standards for Students. https://www.iste.org/standards/standards/for-students-2016
  • Kabakçı, I., Kurt, A., & Yıldırım, Y. (2008). Bilgisayar öğretmenlerinin seçmeli bilişim teknolojileri öğretim programının uygunluğuna ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 277-301.
  • Kalelioğlu, F., Gülbahar, Y., & Kukul, V. (2016). A framework for computational thinking based on a systematic research review.583-596
  • Kandemir, A. (2016). İlkokul 2. sınıf İngilizce öğretim programının katılımcı odaklı program değerlendirme yaklaşımıyla değerlendirilmesi (Yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü).
  • Karakuş, M., Çoşğun, Ü. Ç., & Lal, İ. (2015). Ortaokul bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programının öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesi. Chairs of the Organization Committee, 167-185. Karal, H., Reisoğlu, İ., & Günaydın, E. (2010). İlköğretim Bilişim Teknolojileri Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi. Cukurova University Faculty of Education Journal, 38(3). 46-64 Karataş, S., Güneş, E. A., & Karabulut Coşkun, B. (2012, October). Bilişim Teknolojileri Dersi ve İlköğretimde Önemi. 6. In Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri-6th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Turkey (pp. 4-6).
  • Kısakürek, M. A. (1969). Eğitim programlarının geliştirilmesi ile öğretim süreçleri arasındaki ilişkiler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2(1), 45-53.
  • Kumral, O., & Saracaloğlu, A. S. (2011). Eğitim programlarının değerlendirilmesi ve eğitsel eleştiri modeli. International Journal of Curriculum and Instructional Studies, 1(2), 27-35
  • Kural Er, F. (2006). İlköğretim bilgisayar dersi programına ilişkin öğretmen görüş ve beklentileri: bir durum çalışması, Çanakkale ili örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale, Türkiye.
  • Kural Er, F., & Güven, B. (2008). İlköğretim 6, 7 ve 8. Sınıf bilgisayar dersi programının içeriğine ilişkin öğretmen görüşleri. Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 175-184.
  • Milli Eğitim Bakanlığı TTKB. (2012). Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretim Programı. Ankara.
  • Mercimek, B., & İlic, U. (2017). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programı güncelleme önerisine yönelik bir değerlendirme. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2 (1), 1-9.
  • Özdemir, S. M. (2009). Eğitimde program değerlendirme ve Türkiye’de eğitim programlarını değerlendirme çalışmalarının incelenmesi (ss. 126-149). Yüzüncü yıl üniversitesi eğitim fakültesi dergisi, 6(2), 126-149.
  • Seferoğlu, SS (2007). İlköğretim bilgisayar dersi öğretim programı: Eleştirel bir bakış ve uygulamada inceleme hakkında. Avrasya Eğitim Araştırmaları Dergisi (EJER), (29). 99-111.
  • Richards, J. C. (2001). Curriculum development in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Şeker, H., Görgen, İ., Tuncel, İ., Alcı, B., Kablan, Z., Baykara, K. ve Turan, H. (2013). Eğitimde program geliştirme kavramlar yaklaşımlar. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Thomas, R. M. (1998). Conducting educational research: A comparative view. West Port, Conn: Bergin& Garvey.
  • Uçan, A. (1989). Çağdaş eğitimde program geliştirme sürecine genel bir bakış. Malatya, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Sempozyumu Bildiri Özetleri, 15-17.
  • Urdoğan, A. B. (2019) Okul öncesi Kur’an kursu öğretim programının geliştirme açısından değerlendirilmesi. (Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Uşun, S. (2016). Eğitimde program değerlendirme: Süreçler yaklaşımlar ve modeller. Anı Yayıncılık.
  • Varış, F. (1988). Eğitimde program geliştirme:'teori ve teknikler'. Ankara: A. Ü. Basımevi, 1988.
  • Varış, F. (1998). Temel kavramlar ve program geliştirmeye sistematik yaklaşım. İçinde A.Hakan (Ed.), Eğitim bilimlerinde yenilikler (sf.3-19). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.
  • Yapıcıoğlu, K. D., Kara, A. D., & Yalçınoğlu, P. (2016). Türkiye’de program değerlendirme çalışmalarında eğilimler ve sorunlar: Alan uzmanlarının gözüyle. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi 6(12). 91-113
  • Yeşiltepe, G. M., & Erdoğan, M. (2013). İlköğretim Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Mesleğe Yönelik Sorunları, Bu Sorunların Nedenleri ve Çözüm Önerileri. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty (GUJGEF), 33(3).495-530.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yüksel, İ. Ve Sağlam, M. (2012). Eğitimde programı geçerlidir . PEGEM Akademi.
  • Yükseltürk, E., & Altıok, S. (2015). Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının bilgisayar programlama öğretimine yönelik görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 50-65.
  • Zehir Topkaya, E. ve Küçük, Ö. (2010). An evaluation of 4th and 5th grade English language teaching program. İlköğretim Online, 9(1), 52-65.
There are 48 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research Article
Authors

Büşra Karabacak 0000-0001-9971-0675

Publication Date March 31, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Karabacak, B. (2020). Investigation of The 5th Class Information Technologies Course Problem Solving and Programming Unit by Teachers in Terms of Program Elements [5. Sınıf Bilişim Teknolojileri Dersi Problem Çözme ve Programlama Ünitesinin Program Ögeleri Açısından Öğretmenler Tarafından İncelenmesi]. Eğitim Yansımaları, 4(1), 38-51.

13296132971329813302133031331114445ESJIndex_logo.png SOBIAD

http://dergipark.org.tr