Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin mobil öğrenmeye yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Nitel araştırma yaklaşımının benimsendiği bu çalışma, temel nitel araştırma deseni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Türkiye’nin farklı illerinde görev yapan, ölçüt örnekleme ile seçilmiş 16 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak yapılandırılmış görüşme kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel içerik analiziyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin, derslerde, öğretim amacıyla mobil cihazlardan yararlandıkları, mobil öğrenmeyi en çok matematik dersinde kullandıkları, öğrencilerini okul dışında mobil öğrenmeye teşvik ettikleri, mobil öğrenmeyi mesleki ve kişisel gelişimleri için kullandıkları belirlenmiştir. Sınıf öğretmenleri, mobil öğrenmenin ilkokulun tüm sınıf düzeylerinde kullanılabileceğini ifade etmiştir. Ayrıca mobil öğrenmenin zengin içerik sunma, zamandan ve mekândan bağımsız öğrenmeyi sağlama, bilgiye erişimi kolaylaştırma, öğrencilere duyuşsal destek sağlama gibi üstünlüklerinin yanı sıra öğretmenin etkinliğini azaltma, maddi imkân gerektirme, bağlantı problemleri, sağlığa zarar verebilme, dikkat dağıtabilecek öğeler içerme, mobil cihazların sınırlı kullanım süresi ve uygunsuz içerikle karşılaşma gibi sınırlılıklarının olduğu belirtmişlerdir. Sınıf öğretmenleri, mobil öğrenmenin hayatımızdaki rolünün her geçen gün artacağını savunmuşlardır. Sonuç olarak, sınıf öğretmenleri bağlamında, mobil öğrenmeye konusuna ve temel eğitimde kullanılmasına odaklanan az sayıda çalışma olduğu ve araştırmacıların bu konuya yönelmesi gerektiği düşünülmektedir. Ayrıca, mobil cihazların öğrenciler üzerindeki olası olumsuz etkilerini önlemek için sınıf öğretmenlerinin rehber öğretmenlerle birlikte çalışarak öğrencileri ve öğrenci velilerini bilinçlendirmeye yönelik eğitsel çalışmalar yapılması ve velilerle iş birliği yapılması öne çıkmaktadır.
This study aims at examining classroom teachers’ views on mobile learning. The qualitative research methodology is used, and a basic qualitative study was designed. The sample for this study consisted of 16 classroom teachers who were working in the 2021-2022 academic year from various cities in Turkey and were selected using the criterion sampling method. Structured interviews are used as a data collection tool. The collected data were analyzed using the descriptive content analysis method. The findings showed that classroom teachers use mobile devices in class for educational purposes, use mobile learning mostly in the math course, encourage students for mobile learning outside the school settings, and use mobile learning for their professional and personal development. The classroom teachers stated that mobile learning can be used in all grades of primary school. Furthermore, they also highlighted that mobile learning has several advantages including providing rich content, learning independent of time and place, facilitating access to information, providing emotional support to students, as well as some limitations such as reducing the effectiveness of the teacher, requiring financial means, connection issues, risk of harming health, containing distracting elements, limited usage duration of mobile devices, and the risk of encountering inappropriate content. The classroom teachers argued that the role of mobile learning in life would increase over time. In conclusion, there are few studies focused on mobile learning and its use in primary education in the context of classroom teachers; accordingly, it is believed that researchers should pay attention to this topic. Furthermore, to reduce the potential negative effects of mobile devices on students, classroom teachers should work with school counselors, and accordingly, training practices should be carried out to raise the awareness of parents and to ensure their cooperation.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | ARALIK 2022_6(2) |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 2 |
SOBIAD
http://dergipark.org.tr