Dünya üzerinde birçok bölgede olduğu gibi Türkiye’de de doğal afetler ve depremler meydana gelmektedir. Büyük yıkımlara ve ölümlere yol açan son depremler ise 6 Şubat 2023 tarihinde Kahramanmaraş ilinin Pazarcık ve Elbistan ilçelerinde dokuz saat arayla yaşanmış ve bölgedeki birçok ili feci şekilde etkilemiştir. Bu ve bunun gibi felaketlerden başta çocuklar olmak üzere tüm insanlığın etkilendiği belirtilebilir. Bu sebeple çocuklar üzerinde deprem farkındalığının ve öğretiminin erken yaşlarda başlanması gerektiği ileri sürülebilir. Bu araştırmada okul öncesi eğitiminde deprem eğitimine ilişkin okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu çerçevede nitel araştırmalardan görüşme yönteminin kullanıldığı araştırmanın örneklemini okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan 20 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmeler yoluyla elde edilen verilerin çözümlenmesi için içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda ulaşılan bulgulara göre, okul öncesi dönem öğrencilerinde, okul öncesi öğretmenlerinde ve ailelerde depremle ilgili ciddi bilgi ve beceri eksiklikleri olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu eksikliklere istinaden deprem eğitimi programının kazanım, içerik, öğretme-öğrenme süreci ve ölçme-değerlendirme ögelerinin nasıl olması gerektiği ile ilgili sonuçlara ulaşılmış ve bu sonuçlara göre öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Curriculum and Instration (Other), Child Development Education |
Journal Section | Aralık, 7(2), 2023 |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2024 |
Submission Date | November 6, 2023 |
Acceptance Date | December 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 2 |
SOBIAD
http://dergipark.org.tr