Bu çalışmada öğretmen adaylarında ego durumlarının bağlanma tarzlarını yordama gücü incelenmiştir. Araştırmada genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde farklı bölümlerde öğrenim gören 340 öğretmen adayı katılmıştır. Veri toplama araçları olarak Ego Durumları Ölçeği ile Bağlanma Tarzları Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi için Pearson korelasyon katsayısı ve Linear regresyon analizi teknikleri kullanılmıştır. Korelasyon analizleri güvenli bağlanmanın yetişkin ve doğal çocuk ego durumları ile pozitif, asi çocuk ego durumu ile negatif; korkulu bağlanmanın altın ve asi çocuk ego durumları ile pozitif, koruyucu ebeveyn ego durumu ile negatif; saplantılı bağlanmanın doğal, altın ve asi çocuk ego durumları ile pozitif, yetişkin ego durumu ile negatif; kayıtsız bağlanmanın ise eleştirel ebeveyn, doğal, altın ve asi çocuk ego durumları ile pozitif, koruyucu ebeveyn ego durumu ile de negatif yönde ilişkili olduğunu göstermiştir. Ayrıca, regresyon analizleri yetişkin, doğal çocuk ve asi çocuk ego durumlarının güvenli bağlanmayı; altın çocuk ve asi çocuk ego durumlarının korkulu bağlanmayı; yetişkin, doğal çocuk ve altın çocuk ego durumlarının saplantılı bağlanmayı; koruyucu ebeveyn ve asi çocuk ego durumlarının ise kayıtsız bağlanmayı anlamlı derecede yordadığı görülmüştür. Çalışmada elde edilen bulgular eğitsel açıdan tartışılmış ve ilgililere önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 9, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 17 Issue: 1 |
This page is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 terms.