Bu araştırmada
sanat yoluyla çocukların kendilerini, toplumsal çevreyi ve doğayı
keşfetmelerini sağlamaya dönük etkinlikler sürdürülebilirlik temelinde
geliştirilmiş ve geliştirilen etkinliklerin çocuklara katkısını incelemek
amaçlanmıştır. Araştırmanın
katılımcıları 11 ilkokul 4. sınıf öğrencisi ve 9 ortaokul 5. Sınıf öğrencisi
olmak üzere 10-11 yaş gurubu toplam 20 öğrencidir. Araştırma verileri her
etkinlikten sonra öğrencilerin doldurduğu öz değerlendirme yazıları ve süreç
değerlendirme formuyla toplanmış, içerik
analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma bulguları sürdürülebilir gelişim temelli
sanat etkinliklerinin; sanat ve bilim, sanat ve doğa arasındaki karşılıklı
etkileşimi anlama, atık malzemelerin yeniden ve estetik bir biçimde
değerlendirilmesi ve çevresel bozulmaya dair farkındalığı artırdığını
göstermiştir. Araştırma sonunda sürdürülebilir sanat etkinliklerinin çevre üzerine
yeni fikirlerin ve değerlerin keşfedilmesi konusunda öğrencilere katkı
sağladığı görülmüştür.
Sürdürülebilir gelişim Sürdürülebilir gelecek Ekolojik ayakizi Ekoloji temelli sanat eğitimi
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 29, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 18 Issue: 2 |
This page is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 terms.