Çalışmada, öğretmenlerin algılarına göre müdürlerin
yönetsel güçlülüklerinin, bunun hangi değişkenlere bağlı olduğunun ve örgütsel
bağlılıklarıyla arasındaki ilişkinin açıklanması amaçlanmıştır. Araştırma nicel
araştırmalardan ilişkisel tarama modeli çalışmasıdır. Araştırmanın örneklemi,
2016-2017 eğitim-öğretim yılında Denizli’nin merkez ilçelerindeki devlet
ortaokullarında çalışan 341 öğretmendir. Veriler, “Yönetsel Güçlülük Ölçeği” ve
“Örgütsel Bağlılık Ölçeği” aracılığıyla elde edilmiştir. Verilerin
çözümlenmesinde betimsel, vardamsal, korelasyon, basit ve çoklu regresyon analizi
kullanılmıştır. Okul müdürlerinin yönetsel güçlülük düzeyleriyle bilişsel,
duyuşsal ve davranışsal boyutlardaki güçlülük düzeyleri yüksektir. Okul
müdürleri planlı çalışan, problemlerle baş edebilen, iyi dinleyiciler olarak
algılanmaktadır. Müdürlerin nadiren zor-belirgin hedefler belirledikleri,
başarısız olmaktan korkmadıkları ve işlerin bitirilmesini zamandan daha fazla
önemsedikleri belirlenmiştir. Öğretmenlerin algıları; cinsiyet, kıdem ve branş
değişkenlerine göre değişmemekte; okuldaki öğretmen, öğrenci, müdür yardımcısı
sayısı ve müdürün okuldaki görev yılına göre değişmektedir. Okul müdürlerinin örgütsel
bağlılıkları ile yönetsel güçlülükleri arasında pozitif yönde yüksek düzeyde ilişki
varken; örgütsel bağlılık yönetsel güçlülüğün %64’ünü yordamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 19 Issue: 1 |
This page is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 terms.