Akkağıt, Ş.F. ve Tekin, A. (2011, Ekim). Lojik kapılar için bir eğitim aracı. 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Fırat Üniversitesi, Elazığ - Türkiye, 564-568
Boynak, F. (2004). Bilgisayardestekli devre tasarımı dersi uygulaması. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET January 2004 ISSN: 1303-6521, 3(1), Article 9.
Bozkurt, E. ve Sarıkoç, A. (2008). Fizik eğitiminde sanal laboratuar, geleneksel laboratuarın yerini tutabilir mi?.Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 2008(25), 89 -100.
Büyükkara, S. (2011). İlköğretim 8. sınıf fen ve teknoloji dersi ses ünitesinin bilgisayar simülasyonları ve animasyonları ile öğretiminin öğrenci başarısı ve tutumu üzerine etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Demirci, N. (2003). Bilgisayarla etkili öğretme stratejileri ve fizik öğretimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Demirel, Ö. (2001). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
İpek, İ. (2001), Bilgisayarla öğretim: Tasarım, geliştirme ve yöntemler. Ankara: Feryal Matbaacılık San. Ve Tic. Ltd. Şti..
Numanoğlu, M. (1990).Milli Eğitim Bakanlığı Bilgisayar Destekli Eğitim Projesi Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımlarında Bulunması Gereken Eğitsel Özellikler. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi).A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Özdener, N. (2005). Deneysel öğretim yöntemlerinde benzetişim (simulation) kullanımı. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET October 2005 ISSN: 1303-6521, 4(4), Article 13
Tankut, Ü.S. (2008). İlköğretim 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Destekli Öğretimin Akademik Başarıya Ve Kalıcılığa Etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
Tatlı, Z. ve Ayas, A. (2011, Ekim). Sanal kimya laboratuarı geliştirilme süreci. International Computer & Instructional Technologies Symposium, Fırat University, Elazığ- Turkey.
Tekdal, M. (2002). Etkileşimli fizik simülasyonlarının geliştirilmesi ve etkin kullanılması. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, ODTÜ, Ankara,
Uğur, A. (2001). Eğitimde bilgisayar grafikleri ve grafik yazılımları. Ege Eğitim Dergisi, 2001(1), 1: 146-156.
SİMÜLASYON TABANLI ÖĞRENMENİN ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN TEMEL ELEKTRONİK VE ÖLÇME DERSİNDEKİ BAŞARILARINA ETKİSİ
Year 2012,
Volume: 13 Issue: 2, 1 - 12, 01.08.2012
Öğretim teknolojilerinin gelişmesiyle soyut kavramlar simülasyon ve animasyonlarla somutlaştırılarak öğrencilerin derslerdeki başarısı arttırılabilir Simülasyon uygulamalarında bazı parametrelerin değiştirilip sonuçların hemen görülmesi animasyonlara göre daha avantajlıdır Bu bağlamda Temel Elektronik ve Ölçme dersindeki Lojik Devreler ünitesi için simülasyon tabanlı bir eğitim aracı geliştirilmiştir Öğrenciler lojik devre problemlerini kağıt üzerinde çözdükten sonra geliştirilen eğitim aracında problem çözümlerini kontrol edebilmekte kendi sonuçları ile simülasyon sonuçlarını karşılaştırabilmektedir Geliştirilen eğitim aracı görsel olarak LED’ lerle desteklendiğinden öğrenciyi derse karşı daha da motive etmektedir Bu çalışmada eğitim aracının öğrencinin akademik başarısına etkisi araştırılmıştır Araştırmada deney ve kontrol gruplu deneysel araştırma yöntemi kullanılmıştır ve 2011 2012 eğitim öğretim yılı 2 döneminde Palu Mesleki ve Teknik Eğitim Merkezi 10 E ve 10 F sınıflarındaki öğrencilere uygulanmıştır Geliştirilen eğitim aracı ile öğretim yapılan öğrenci grubunun daha başarılı olduğu yapılan istatistiksel analizler sonucunda görülmüştür
Akkağıt, Ş.F. ve Tekin, A. (2011, Ekim). Lojik kapılar için bir eğitim aracı. 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Fırat Üniversitesi, Elazığ - Türkiye, 564-568
Boynak, F. (2004). Bilgisayardestekli devre tasarımı dersi uygulaması. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET January 2004 ISSN: 1303-6521, 3(1), Article 9.
Bozkurt, E. ve Sarıkoç, A. (2008). Fizik eğitiminde sanal laboratuar, geleneksel laboratuarın yerini tutabilir mi?.Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 2008(25), 89 -100.
Büyükkara, S. (2011). İlköğretim 8. sınıf fen ve teknoloji dersi ses ünitesinin bilgisayar simülasyonları ve animasyonları ile öğretiminin öğrenci başarısı ve tutumu üzerine etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Demirci, N. (2003). Bilgisayarla etkili öğretme stratejileri ve fizik öğretimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Demirel, Ö. (2001). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
İpek, İ. (2001), Bilgisayarla öğretim: Tasarım, geliştirme ve yöntemler. Ankara: Feryal Matbaacılık San. Ve Tic. Ltd. Şti..
Numanoğlu, M. (1990).Milli Eğitim Bakanlığı Bilgisayar Destekli Eğitim Projesi Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımlarında Bulunması Gereken Eğitsel Özellikler. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi).A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Özdener, N. (2005). Deneysel öğretim yöntemlerinde benzetişim (simulation) kullanımı. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET October 2005 ISSN: 1303-6521, 4(4), Article 13
Tankut, Ü.S. (2008). İlköğretim 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Destekli Öğretimin Akademik Başarıya Ve Kalıcılığa Etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
Tatlı, Z. ve Ayas, A. (2011, Ekim). Sanal kimya laboratuarı geliştirilme süreci. International Computer & Instructional Technologies Symposium, Fırat University, Elazığ- Turkey.
Tekdal, M. (2002). Etkileşimli fizik simülasyonlarının geliştirilmesi ve etkin kullanılması. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, ODTÜ, Ankara,
Uğur, A. (2001). Eğitimde bilgisayar grafikleri ve grafik yazılımları. Ege Eğitim Dergisi, 2001(1), 1: 146-156.
Akkağıt, Ş. F., & Tekin, A. (2012). SİMÜLASYON TABANLI ÖĞRENMENİN ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN TEMEL ELEKTRONİK VE ÖLÇME DERSİNDEKİ BAŞARILARINA ETKİSİ. Ege Eğitim Dergisi, 13(2), 1-12.