BibTex RIS Cite

The Views of Day and Boarding Students about Bullying

Year 2007, Volume: 8 Issue: 1, 1 - 18, 01.04.2007

Abstract

-

YATILI VE GÜNDÜZLÜ İLKÖĞRETİM OKUL ÖĞRENCİLERİNİN ZORBALIĞA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Year 2007, Volume: 8 Issue: 1, 1 - 18, 01.04.2007

Abstract

Yatılı okullarda zorbalık ciddi bir problemdir çünkü burada çocuk zorbadan kaçamaz ve ailesinden yardım isteyemez Bu çalışmanın amacı gündüzlü ve yatılı ilköğretim okullarında öğrenim gören öğrencilerin zorbalığa uğrama oranları başta olmak üzere bu konudaki çeşitli sorulara cevap aranmış ve gündüzlü yatılı gruplar bu açılardan karşılaştırılmıştır Bursa da gündüzlü ve yatılı iki ilköğretim okulunun 4 5 ve 6 sınıflarından 248 öğrenciye Colorado Okul İklimi Anketi uygulanmış ve kurban olma oranları incelenmiştir Veriler yüzdelik hesapları ve Kay Kare testi ile incelenmiştir Sonuçlar zorbalığın ilköğretimde uluslararası yazınla tutarlı olarak yaygınlığını göstermektedir En sık sözel ve fiziksel zorbalık bildirilmiştir ve oran yatılı grupta anlamlı biçimde yüksektir Her iki grupta da zorbalar daha çok erkektir Her iki grupta durumunu öğretmene anlattığını söyleyenlerin oranları düşüktür ancak yatılı grupta anlamlı olarak daha aşağı düzeydedir Zorbalıkla baş etmenin en etkili yolu henüz ortaya çıkmadan önlenmesidir Bu anlamda okulları zorbalıktan arındırmanın en etkili biçimi öğretmenlerin eğitimidir

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Asude Bilgin This is me

Publication Date April 1, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Bilgin, A. (2007). YATILI VE GÜNDÜZLÜ İLKÖĞRETİM OKUL ÖĞRENCİLERİNİN ZORBALIĞA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Ege Eğitim Dergisi, 8(1), 1-18.