-
Bu araştırmada öğretim elemanı öğrenci ve öğrenci öğrenci etkileşiminden kaynaklanan örtük programın duyuşsal özelliklerin gelişimini nasıl etkilediğini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasına yer verilerek iç içe geçmiş tek durum deseni kullanılmıştır Duyuşsal özelliklerin gelişimi açısından etkileşimden kaynaklanan örtük program tek durum olarak ele alınmıştır Araştırmada bu durum içinde yer alan alt analiz birimlerini öğretmenlik meslek bilgisi derslerinden Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Sınıf Yönetimi ve Rehberlik dersleri oluşturmaktadır Kullanılan yöntemin gücünü artırmak amacıyla yöntem ve veri çeşitlemesine gidilmiştir Çalışma alanını Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı oluşturmaktadır Veri toplamak amacıyla sınıf içi gözlem formu öğretim elemanı görüşme formu ve öğrenci odak grup görüşme formu kullanılmıştır Araştırma kapsamında elde edilen veriler üzerinde içerik analizi yapılmıştır Araştırma bulguları doğrultusunda öğrenci öğrenci ve öğrenci öğretim elemanı etkileşiminden kaynaklanan örtük programın öğrencilerin öğretim elemanına yönelik önyargı oluşturmalarına neden olduğu ve bu durumun öğretim elemanına ya da derse yönelik tutumları etkilediği sonucuna ulaşılmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 8 Issue: 1 |
This page is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 terms.