-
Ülkemizde yüksek öğrenim görmek isteyenlerin sayısı ile yüksek öğrenim kurumlarının kontenjan sayıları arasındaki uçurum seçme amaçlı yapılan üniversiteye giriş sınavını çok önemli bir konuma yerleştirmiştir Toplumun her kesimi üzerinde hissedilir etkisi olan bu sistemin liselerde yapılan eğitim ve öğretim üzerinde de etkilerinin olacağı açıktır Bu çalışmanın amacı lise öğretiminde etkileri olduğu düşünülen bu soruların matematik öğretimindeki bazı temel kavramlar ışığında incelemek ve matematik öğretimi adına ne kadar etkili olduklarını tartışmaktır Bunu yapabilmek için 1970 yılından günümüze kadar fonksiyon kavramıyla ilgili çıkmış 9 sınıf programına dahil olan sorular ele alınmıştır Tespit edilen 53 soru öğrenciden beklenen potansiyel çözüm aktiviteleri bağlamında analiz edilmiştir Analiz için seçilen değişkenlerin frekansları belirlenmiş yüzdeleri hesaplanmış ve ilgili literatür ışığında yorumlanmıştır Elde edilen en önemli bulgu ise üniversiteye giriş sınavında fonksiyonlar konusunda çıkmış olan soruların matematik öğretiminde öğrenme adına önemli kabul edilen bazı temel özellikleri araç nesne diyalektiği alan ve alanlar değişimi fonksiyonun değişken anlamı sağlamada yetersiz olduklarının görülmesidir
Fonksiyon kavramı üniversiteye giriş sınavı araç/nesne diyalektiği (dialectique outil-objet) alan ve alanlar değişimi (cadre et changement des cadres)
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 7 Issue: 1 |
This page is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 terms.