Değişen ve gelişen teknoloji ile birlikte okullarda yapılan geleneksel eğitim yerini farklı bakış açılarına sahip teori ve uygulamalara dayanan yeni öğretim yöntem ve tekniklerine bırakmaktadır Özellikle bu teorilerin arasında önemli bir yer tutan inşacı constructivist teorinin temelleri Piaget’in çalışmaları ile atılmış ve günümüzde de farklı söylemlerle karşımıza çıkmaktadır Bu çalışmadaki amaç ülkemizde teorisi pek yaygın olarak bilinmeyen ve dolayısıyla uygulamaya henüz geçirilememiş muhafazakar inşacılık kuramı açıklanarak bunun Fen Bilgisi Öğretiminde bir yansıması olarak karşımıza çıkan Fen Bilgisi Öğrenme Döngüsü FBÖD bir örnek üzerinde tanıtılmasıdır Çalışmada baz alınan örnek ilköğretim 6 sınıfında yer alan “Yaşamımızı Yönlendiren Elektrik” ünitesindeki soyut bir kavram olan devre kavramıdır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2003 |
Published in Issue | Year 2003 Volume: 3 Issue: 1 |
This page is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 terms.