Bir öğrenme modeli olarak aktif öğrenmeyi etkili biçimde yürütecek öğretim elemanlarının öğretime ilişkin tutum değer ve davranışlarında geleneksel öğretime göre önemli bir değişim yaşanması gerekmektedir Sözkonusu değişim ise değişimi yönetecek uygun bir örgütsel yapıyı ve yönetsel işleyişi gerektirmektedir Örgütte gerçekleştirilecek tüm yapısal ve yönetsel değişiklilikler sınıf içi öğrenme öğretme süreçlerini destekleyecek ve işlevsel kılacak nitelikte olmalıdır Sınıf ve okul boyutunun aynı modele göre örgütlenmesi örgütün bürokratik modelden açık sistem özellikleri gösteren katılımcı demokratik ve yerinden yönetime dayalı örgüt modeline dönüşmesi gerekmektedir Bütün yetkilerin tek merkezde toplandığı dikey örgüt yapısının terk edilerek yatay örgütlenmeye geçilmesi ile öğretim kurumları daha verimli çalışabilecektir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2003 |
Published in Issue | Year 2003 Volume: 3 Issue: 1 |
This page is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 terms.