Kriz, çok farklı alanlarda olabileceği ve farklı alanları
etkileyebileceği gibi turizm alanında da meydana gelebilmektedir. Kriz, üzerinde
daha önceden düşünülerek planların yapılması gereken, var olan sistemi-düzeni
engelleyen bir durumdur. Her krizin meydana gelme ve bulunulan alan itibari ile
kendine özgü özellikleri bulunabilmektedir. Ani olması, belirsizliğin bulunması
ve konuya ilişkin zaman baskısı yaratması bunlardan bazılarıdır. Ekonomik,
sosyal, kültürel, siyasi vb. herhangi bir etkiyle başlayan krizler, turistik
destinasyonlar için büyük önem taşımakta ve tüm paydaşları etkileyebilmektedir.
Krizlerin neden çıktığı kadar günümüzde nasıl yönetildiği de büyük önem taşımaktadır. Bu doğrultuda kriz iletişimi, alanın
profesyonellerince yönetilmesi gereken uzun vadeli plan ve programları
gerektirmektedir.
Bu çalışmada ilk olarak kriz, kriz yönetimi, kriz
iletişimi kavramları üzerinde durulmaktadır. Devamında ise destinasyon kavramı,
destinasyonlarda kriz iletişimi ve Türkiye’de terör saldırılarının 2016 yılında
turizmi nasıl etkilediği rakamlarla açıklanmaya çalışılmış ve özellikle kriz
iletişiminde yapılabilecekler üzerinde durulmuştur.
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 8 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 1 |