Sürekli
değişen ve gelişen iş dünyasında kişilerin doğru mesleği seçebilmesi ve seçtiği
meslekte sürdürülebilir bir başarı sağlayabilmesi aldığı eğitimin yeterliliği
ve kalitesiyle ilişkilidir. Türkiye’de
belirli bir meslekte uzmanlaşmaya yönelik mesleki eğitim, yükseköğrenim
düzeyinde, Meslek Yüksekokulları ve Yüksekokullar tarafından verilmektedir.
Meslek Yüksekokulları, önlisans seviyesinde iki yıllık eğitim veren öğretim
kurumlarıdır. Meslek Yüksekokullar, özellikle istihdam piyasasının nitelikli
ara elaman ihtiyacını karşılayan mesleki eğitim kurumlarının başında
gelmektedir.
Çalışma, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal
Bilimler Meslek Yüksekokulu Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programından mezun olan
öğrencilerin; çalışma durumları, aldıkları eğitim ve ders içeriklerinin
yeterliliği konusundaki görüşlerini öğrenmektir. Ayrıca, mezunların eğitim
sırasında öğrendikleri bilgileri, sektörde kullanma durumları ve mesleki
eğitimin yeterliliği konusunda düşüncelerini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Çalışma, bir işyerinde tam zamanlı olarak
çalışan mezunlarımıza, sosyal ağlardan ulaşılarak toplam 134 mezun öğrenciye
uygulanmıştır. Mezunlara, mesleki eğitimin yeterliliği, iş ve kariyer
yaşamını değerlendiren yarı yapılandırılmış bir anket formu uygulanmıştır.
Veriler SPSS programı ile analiz edilmiş ve sonuçlar değerlendirilerek
önerilerde bulunulmaya çalışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 19, 2018 |
Submission Date | September 3, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 2 |
Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.