Modern
toplumsal yapılar, örgütler üzerine inşaa edilerek yeni yönetim teknikleriyle
revize edilmektedir. Örgütlerin sürdürülebilirliği, serbest piyasada etkin ve
verimli çıktıların elde edilmesine veya etkin performans yönetimiyle nitelikli
insan kaynağına bağımlıdır. Meslek yüksekokullarındaki Büro Yönetimi ve
Yönetici Asistanlığı (BYYA) programı; günümüzdeki örgütlerin ve yöneticilerin,
örgütsel strateji ve hedeflerin gerçekleştirilmesinde önemli bir eğitim kurumu
olduğu gibi örgütsel koordinasyonun sağlanmasında ve ergonomik çalışma
ortamının varlığı ile büro personellerin
iş tatmini ve motivasyonları yüksek, nitelikli insan kaynaklarının taleplerine
yanıt vermeyi amaçlar. Son dönemlerde üniversitelerin meslek yüksekokulu
programlarında, BYYA programı kontenjanları belirli artışlara yönelirken, yeni
program olarak kurulmaları da söz konusudur. Buna karşılık, bu programdan kayıt
sildiren öğrencilerde oldukça yüksektir. Çalışmanın amacı, bu programdaki
eğitim-öğretim faaliyetlerinde öğrencilerin karşılaştıkları eğitsel ve çevresel
belirleyicileri sınıflandırarak, bu belirleyicilerin kariyer hedeflerini nasıl
şekillendirdiğini tespit etmektir. Çalışma, nitel araştırma yöntemine
dayanarak, amaçlı örnekleme yöntemlerinden, ölçüte dayalı örnekleme yöntemini
içerir. Çalışmanın evreni, Bartın Üniversitesi Ulus Meslek Yüksekokulu BYYA
programı öğrencileridir. Çalışma grubundaki katılımcılar, eğitim-öğretim
planındaki sürecin sonunda sınıflandırılan BYYA programı ikinci sınıf
öğrencileridir. Çalışmada, veri toplama aracı “görüşme” tekniği olup, verilerin
kaydedilmesinde “not alma yöntemine” başvurulmuştur. Verilerin rapor haline
getirilmesinde ise “betimsel analiz yaklaşımına” yer verilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 19, 2019 |
Submission Date | February 25, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 4 Issue: 1 |
Academia Journal of Educational Research
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.