Research Article
BibTex RIS Cite

An Evaluation of English Teachers' Views in the Distance Education Process: A Qualitative Analysis

Year 2022, Volume: 7 Issue: 1, 59 - 91, 19.04.2022
https://doi.org/10.53506/egitim.1056035

Abstract

The World Health Organization (WHO) defined the Coronavirus disease (Covid-19) as an infectious disease caused by a newly discovered virus, and as a result of increasing cases, countries switched to distance education. Turkey had also been affected by the epidemic and had switched to compulsory distance education. This study aimed to make suggestions about "distance education " by considering "evaluation of English teachers' views on the distance education process. . In the study, the opinions of 80 teachers were taken with semi-structured interview forms to collect the qualitative data. Interview forms were created using the maximum variation sampling method, one of the purposeful sampling methods. According to the results of the research, teachers encountered different problems such as planning and participation, especially infrastructure and technical problems in the distance education process. Teachers also used different strategies such as preparation, effective and entertaining sharing, communication and using technology to keep up with the process, increase students' success and their motivation. It was concluded that teachers did not find the distance education system effective and efficient.

References

  • Adıgüzel, A. (2020). Salgın Sürecinde Uzaktan Eğitim ve Öğrenci̇ Başarısını Değerlendirmeye İlişkin Öğretmen Görüşleri̇. Milli Eğitim Dergisi, 253-271. Doi: 10.37669/Milliegitim.781998
  • Altun, E. (2020). Eğitmenlerin Uzaktan Eğitime Yönelik Pedagojik Yeterliliklerinin Uzaktan Eğitim Ders Videoları Aracılığıyla İncelenmesi̇ (Yüksek Lisans Tezi).
  • Alves, R., Lopes, T & Precioso, J. (2021). Teachers' well-being in times of Covid-19 pandemic: factors that explain professional well-being. International Journal of Educational Research and Innovation (IJERI), 15,203-217.
  • Aristovnik, A., Keržič, D., Ravšelj, D., Tomaževič, N., & Umek, L. (2020). Impacts of the COVID-19 Pandemic on Life of Higher Education Students: A Global Perspective. Doi:10.20944/preprints202008.0246.v1
  • Armstrong-Mensah, E., Ramsey-White, K., Yankey, B., & Self-Brown, S. (2020). COVID-19 and Distance Learning: Effects on Georgia State University School of Public Health Students. Frontiers in Public Health, 8. doi:10.3389/fpubh.2020.576227
  • Arslan, Y, Şumuer, E. (2020). Covid-19 Döneminde Sanal Sınıflarda Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sınıf Yönetimi Sorunları. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye'de ve Dünyada Eğitim, 201-230. Doi: 10.37669/Milliegitim.791453
  • Astuti, M., & Solikhah, I. (2021). Teacher Perception in Teaching English for SMP in Klaten Regency During Covid-19 Outbreak. IJOTL-TL: Indonesian Journal of Language Teaching and Linguistics, 6(1), 1-13.
  • Ayaz Töral, D. (2021). Covid-19 Pandemi Sürecinde 4-13 Yaş Grubu Öğrencilerine Yönelik Uzaktan Çalgı Öğretimine İlişkin Öğretmen Görüşleri. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5 (1), 21-43. Retrieved From Https://Dergipark.Org.Tr/En/Pub/Debder/İssue/60841/811160
  • Aydın, E. (2020). Covi̇d-19 Döneminde Eba Tv Üzerinden Yapılan Türkçe Derslerinin Değerlendirilmesi̇. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye’de ve Dünyada Eğitim, 877-894. Doi: 10.37669/Milliegitim.787592
  • Aydin, E., & Erol, S. (2021). The Views of Turkish Language Teachers on Distance Education and Digital Literacy during Covid-19 Pandemic. International Journal of Education and Literacy Studies, 9(1), 60-71.
  • Aygün, M, Şahi̇n, E. (2020). Eba Okuma Ki̇taplarinda Jules Verne ve Fi̇zi̇k Dersi̇ Öğreti̇m Programi: Dünya’nın Merkezi̇ne Yolculuk Örneği̇. Milli Eğitim Dergisi, Salgin Süreci̇nde Türki̇ye'de ve Dünyada Eği̇ti̇m, 895-918. Doi: 10.37669/Milliegitim.787855
  • Bakhmat, L., Babakina, O., & Belmaz, Y. (2021, March). Assessing Online Education During The COVID-19 Pandemic: A Survey Of Lecturers İn Ukraine. In Journal Of Physics: Conference Series (Vol. 1840, No. 1, P. 012050). IOP Publishing.
  • Bakioğlu, B., & Çevik, M. (2020). COVID-19 Pandemisi Sürecinde Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4).
  • Balaman, F, Hanbay Tiryaki, S. (2021). Corona Virüs (Covid-19) Nedeniyle Mecburi Yürütülen Uzaktan Eğitim Hakkında Öğretmen Görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10 (1), 52- . Retrieved from http://www.itobiad.com/en/pub/issue/60435/769798
  • Barker, K., & Wendel, T. (2001). E-Learning: Studying Canada's Virtual Secondary Schools. Kelowna, BC: Society For The Advancement Of Excellence in Education.
  • Başaran, M, Doğan, E, Karaoğlu, E, Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) Pandemi Sürecinin Getirisi Olan Uzaktan Eğitimin Etkililiği Üzerine Bir Çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5 (2), 368-397.
  • Begimbetova, K. (2015). Uzaktan Eğitimde Öğretim Elemanı ve Öğrencilerin Memnuniyet Düzeyi̇ (Yüksek Lisans Tezi).
  • Berg, B. L., & Amp; Lune, H. (2018). Qualitative Research Methods For The Social Sciences. Pearson.
  • Bıyıklı, C, Özgür, A. (2021). Öğretmenlerin Senkron Uzaktan Eğitim Sürecinde Yaşanan Sorunlara İlişkin Çözüm Önerileri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi,7(1),110-147.
  • Biasutti, M., Antonini Philippe, R., & Schiavio, A. (2021). Assessing Teachers’ Perspectives On Giving Music Lessons Remotely During The COVID-19 Lockdown Period. Musicae Scientiae, 1029864921996033.
  • Bilgiç, H, Tuzun, H. (2020). Issues and Challenges with Web-Based Distance Education Programs in Turkish Higher Education Institutes. Turkish Online Journal of Distance Education, 21 (1), 143-164. DOI: 10.17718/tojde.690385
  • Bozkurt, Aras & Sharma, Ramesh. (2020). Emergency Remote Teaching in a Time Of Global Crisis Due To Coronavirus Pandemic. 15. i-vi. 10.5281/zenodo.3778083.
  • Burgess, S. & Sievertsen, H. H. (2020). The Impact of COVID-19 On Education. Retrieved January 20, 2021, from https://voxeu.org/article/impact-covid-19-education
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) Pandemisi Ve Pedagojik Yansımaları: Türkiye’de Açık ve Uzaktan Eğitim Uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 11-53. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/auad/issue/55662/761354
  • Canpolat, U, Yıldırım, Y. (2021). Ortaokul Öğretmenlerinin COVID-19 Salgın Sürecinde Uzaktan Eğitim Deneyimlerinin İncelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7 (1), 74-109
  • Cao, W., Fang, Z., Hou, G., Han, M., Xu, X., Dong, J., & Zheng, J. (2020). The Psychological Impact Of The COVID-19 Epidemic On College Students in China. Psychiatry Research, 287, 112934.
  • Carter N, Bryant-Lukosius D, DiCenso A, Blythe J, Neville AJ. (2014) The Use Of Triangulation in Qualitative Research. Oncol Nurs Forum. 41(5):545-7. doi: 10.1188/14.ONF.545-547. PMID: 25158659.
  • Cesco, S., Zara, V., De Toni, A. F., Lugli, P., Betta, G., Evans, A. C., & Orzes, G. (2021). Higher Education in the First Year of COVID-19: Thoughts and Perspectives for the Future. International Journal of Higher Education, 10(3).
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2000). Research Methods in Education, (5th Ed.). London: Routledge.
  • Çakın, M, Külekçi Akyavuz, E. (2020). Covid-19 Süreci ve Eğitime Yansıması: Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. International Journal Of Social Sciences and Education Research, 6 (2), 165-186. DOI: 10.24289/İjsser.747901
  • Çilek, A., Uçan, A., & Ermiş, M. (2021). Pandemi Sürecinde Sınıf Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Turan: Stratejik Araştırmalar Merkezi, 13(49), 308-323.
  • Daimary, P. (2020). E-Learning in Schools During COVID-19 Pandemic in Rural Areas. International Journal Of Management, 11(10), 2020, Pp. 659-664. http://www.iaeme.com/IJM/issues.asp?JType=IJM&VType=11&IType=10, Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=3738943
  • Daniel, J. (2020). Education and the COVID19 Pandemic. Prospects, DOI: 10.1007/s11125-020- 09464-3
  • Debeş, G. (2021). Distance Learning in Higher Education During The COVID-19 Pandemic: Advantages And Disadvantages. International Journal Of Curriculum And Instruction,13(2), 1109-1118.
  • Demir, F, Özdaş, F. (2020). Covid-19 Sürecindeki Uzaktan Eğitime İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye’de ve Dünyada Eğitim, 273-292. Doi: 10.37669/Milliegitim.775620
  • Denzin, N., & Lincoln, Y. (Eds.) (1994). Handbook of Qualitative Research., California: Sage Publications.
  • Di̇lekçi̇, Ü, Li̇mon, İ. (2020). Covid-19 Salgını Bağlamında Öğretmenlerin Algıladıkları “Aşırı İletişim Yükü” Düzeyi̇. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye’de ve Dünyada Eğitim, 231-252. Doi: 10.37669/Milliegitim.776450
  • Duban, N., & Şen, F. G. (2020). Sınıf Öğretmeni Adaylarının COVID-19 Pandemi Sürecine İlişkin Görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4).
  • Durak, G, Çankaya, S, İzmirli̇, S. (2020). COVID-19 Pandemi Döneminde Türkiye’deki Üniversitelerin Uzaktan Eğitim Sistemlerinin İncelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14 (1), 787-809. DOI: 10.17522/balikesirnef.743080
  • Düzgün, S, Sulak, S. (2020). Öğretmen Adaylarının Covid-19 Pandemi̇si̇ Sürecinde Uzaktan Eğitim Uygulamalarına İlişkin Görüşleri̇. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye’de ve Dünyada Eğitim, 619-633. Dodi: 10.37669/Milliegitim.787874
  • Eberle, T. S. (2014). Phenomenology as a research method. The SAGE handbook of qualitative data analysis, 184-202.
  • Ellis, V., Steadman, S., & Mao, Q. (2020). ‘Come to a Screeching Halt’: Can Change in Teacher Education During The COVID-19 Pandemic Be Seen As Innovation? European Journal Of Teacher Education, 43(4), 559-572.
  • Er Türküresi̇n, H. (2020). Covi̇d-19 Pandemi̇ Dönemi̇nde Yürütülen Uzaktan Eği̇ti̇m Uygulamalarının Öğretmen Adaylarinin Görüşleri̇ Bağlaminda İncelenmesi̇. Milli Eğitim Dergisi, Salgin Süreci̇nde Türki̇ye'de ve Dünyada Eği̇ti̇m, 597-618. Doi: 10.37669/Milliegitim.787509
  • Falowo, Rasheed Olaniyi. (2007). Factors Impeding Implementation of Web-Based Distance Learning. AACE Journal. 15(3), 315-338
  • Ferri, F. Grifoni, P. & Guzzo, T. (2020). Online Learning and Emergency Remote Teaching: Opportunities and Challenges in Emergency Situations. Societies, 10(4), 86. doi:10.3390/soc10040086
  • Galusha, J.M. (1997). Barriers to Learning in Distance Education. Interpersonal Computing And Technology: An Electronic Journal For The 21st Century, 5(3-4), 6-14. Retrieved March 13, 2007, From Http://Www.Emoderators.Com/İpct-J/1997/N4/Galusha.Html.
  • García, E., & Weiss, E. (2020, September 10). COVID-19 and Student Performance, Equity, and U.S. Education Policy. Retrieved January 12, 2021, from https://files.epi.org/pdf/205622.pdf
  • Gök, B. (2011). Uzaktan Eğitimde Görev Alan Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim Algısı (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Bilişim Enstitüsü
  • Gören, S, Gök, F, Yalçın, M, Göregen, F, Çalışkan, M. (2020). Küresel Salgın Süreci̇nde Uzaktan Eği̇ti̇mi̇n Değerlendi̇ri̇lmesi̇: Ankara Örneği̇. Milli Eğitim Dergisi, Salgin Süreci̇nde Türki̇ye'de ve Dünyada Eği̇ti̇m, 69-94. Doi: 10.37669/Milliegitim.787145
  • Görgülü Arı, A, Hayır Kanat, M. (2020). Covid-19 (Koronavirüs) Üzerine Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Salgın Hastalıklar Özel Sayısı, 459-492. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/yyusbed/issue/56115/772126
  • Grandisoli, E. and Jacobi, P., R. (2020), Post-COVID-19 Education and Local Transformation, Institutode Estudos Avancdos da Universidade de Sao Paulo, Sao Paulo.
  • Gündüz, A. Y. (2013). Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitim Algısı (Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi
  • Hara, N., & Kling, R. (1999). Students’ frustrations with a Web-based distance education course. First Monday, 4(12). https://doi.org/10.5210/fm.v4i12.710
  • Hercik, P., Milkova, E., & El-Hmoudova, D. (2015). Language Skills Development in E-Learnıng Language Courses. Procedia- Social And Behavioral Sciences, 182, 653-659. Doi: 10. 1016/J.Sbspro. 2015.04.803
  • Huang, M., Shi, Y., & Yang, X. (2021). Emergency Remote Teaching of English As a Foreign Language During COVID-19: Perspectives From A University in China. IJERI: International Journal Of Educational Research And Innovation, (15), 400-418.
  • Husserl, E. (1970). The crisis of European sciences and transcendental phenomenology: An introduction to phenomenological philosophy. Northwestern University Press.
  • Isman, Aytekin & a, ALTINAY & Altinay, Fahriye. (2004). Roles of the Students and Teachers in Distance Education. The Turkish Online Journal of Distance Education. 5.
  • Jena, P. K. (2020). Impact of Pandemic COVID-19 on Education in India. Doi:10.31235/osf.io/2kasu
  • Jung, J., Horta, H., & Postiglione, G. A. (2021). Living in uncertainty: the COVID-19 pandemic and higher education in Hong Kong. Studies in Higher Education, 1-14.
  • Kapasia, N., Paul, P., Roy, A., Saha, J., Zaveri, A., Mallick, R., Chouhan, P. (2020). Impact of Lockdown On Learning Status Of Undergraduate And Postgraduate Students During COVID-19 Pandemic İn West Bengal, India. Children And Youth Services Review, 116, 105194. Doi: 10.1016/J.Childyouth.2020.105194.
  • Karaca, İ, Karaca, N, Karamustafaoğlu, N, Özcan, M. (2021). Öğretmenlerin Uzaktan Eğitimin Yararına İlişkin Algılarının İncelenmesi. Humanistic Perspective, 3 (1), 209-224. DOI: 10.47793/hp.844113.
  • Karakuş, N, Ucuzsatar, N, Karacaoğlu, M, Esendemir, N, Bayraktar, D. (2020). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşleri. Rumelide Dil Ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (19), 220-241. DOI: 10.29000/Rumelide.752297
  • Karbeyaz, A., & Kurt, M. (2020). Covid-19 Sürecinde Eğitim Bilişim Ağı (Eba) ile İlgili Öğretmen Tutumları: Bir Karma Yöntem Çalışması.
  • Karip, Y., & Karip, E. (2020, April 20). COVID-19: Okulların Kapatılması ve Sonrası. Retrieved January 20, 2021, from https://tedmem.org/vurus/covid-19-okullarin-kapatilmasi-ve-sonrasi
  • Kınalıoğlu, İ. H., & Güven, Ş. (2011). Uzaktan Eğitim Sisteminde Öğrenci Başarısını Ölçülmesinde Karşılaşılan Güçlükler ve Çözüm Önerileri. XIII. Akademik Bilişim Konferansı’nda sunuldu, Malatya.
  • Knapper, C.K. (1988). Lifelong Learning and Distance Education. American Journal of Distance Education, 2(1), 63-72. Retrieved January 10, 2022 from https://www.learntechlib.org/p/139170/.
  • Kör, H., Çataloğlu, E., Erbay, H. (2013). Uzaktan ve Örgün Eğitimin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisinin Araştırılması. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 267-279.
  • Krefting, L. (1991). Rigor in Qualitative Research: The Assessment of Trustworthiness. The American Journal of Occupational Therapy, 45 (3), 214-222
  • Kurnaz, A, Kaynar, H, Şentürk Barışık, C, Doğrukök, B. (2020). Öğretmenlerin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 293-32. Doı: 10.37669/Milliegitim.787959
  • Lepp, L., Aaviku, T., Leijen, Ä., Pedaste, M., & Saks, K. (2021). Teaching during COVID-19: The Decisions Made in Teaching. Education Sciences, 11(2), 47
  • Lincoln, S. Y., & Guba, E. G. (1985). Naturalistic İnquiry. Thousand Oaks, CA: Sage, Inelo, S., Kääriäinen, M., Kanste, O., Pölkki, T., Utriainen, K. Ve Kyngäs, H. (2014). Qualitative Content Analysis: A Focus On Trustworthiness, SAGE Open, 1-10
  • Mahundu, G. F. (2020). COVID-19 Disease Pandemic Lockdown: Schools Closure and Students E-Learning Options in Tanzania. SSRN Electronic Journal. Doi:10.2139/ssrn.3698554
  • Maphosa, V. (2021). Teachers’ Perspectives on Remote-based Teaching and Learning in the COVID-19 Era: Rethinking Technology Availability and Suitability in Zimbabwe. European Journal of Interactive Multimedia and Education, 2(1), e02105.
  • Mayring, Philipp. (2000). Qualitative Content Analysis. Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research [On-line Journal], http://qualitative-research.net/fqs/fqs-e/2-00inhalt-e.htm. 1.
  • Müller, A. M., Goh, C., Lim, L. Z., & Gao, X. (2021). COVID-19 Emergency eLearning and Beyond: Experiences and Perspectives of University Educators. Education Sciences, 11(1), 19.
  • Onat, O. (2018). The Effects of Periodic Informative Instant Messages On Distance Learners' Perception Of Transactional Distance (dissertation).
  • Özdoğan, A, Berkant, H. (2020). Covid-19 Pandemi̇ Dönemindeki̇ Uzaktan Eğitime İlişkin Paydaş Görüşlerinin İncelenmesi̇. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye’de ve Dünyada Eğitim, 13-43. Doi: 10.37669/Milliegitim.788118
  • Paley, J. (2016). Phenomenology as qualitative research: A critical analysis of meaning attribution. Routledge.
  • Patton, M. Q. (2014). Qualitative research & evaluation methods: Integrating theory and practice. Sage publications.
  • Paudel, P. (2021). Online Education: Benefits, Challenges and Strategies During and After COVID-19 in Higher Education. International Journal On Studies in Education, 3(2), 70-85.
  • Pratama, M. D., Ibrahim, N., & Riau, S. K. (2020) Students’ Perspectives: E-Learning During Covid-19 Pandemic.
  • Rahayu, R. P., & Wirza, Y. (2020). Teachers’ Perception of Online Learning During Pandemic Covid-19. Journal Penelitian Pendidikan, 20(3), 392-406. Doi:10.17509/Jpp. V20i3.29226
  • Rahm, D., and Reed, B.J. (1998). "Tangled webs in public administration: Organizational issues in distance learning," Public Administration and Management, 3(1).
  • Rasmitadila, R., Aliyyah, R. R., Rachmadtullah, R., Samsudin, A., Syaodih, E., Nurtanto, M., & Tambunan, A. R. (2020). The Perceptions of Primary School Teachers of Online Learning During The Covid-19 Pandemic Period: A Case Study in Indonesia. Journal of Ethnic And Cultural Studies, 7(2), 90. Doi:10.29333/Ejecs/388
  • Revilla-Cuesta, V., Skaf, M., Varona, J. M., & Ortega-López, V. (2021). The Outbreak of the COVID-19 Pandemic and its Social Impact on Education: Were Engineering Teachers Ready to Teach Online? International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(4), 2127.
  • Rivera, J.C., Mcalister, M.C., & Rice, M.L. (2002). A Comparison Of Student Outcomes And Satisfaction Between Traditional And Web-Based Course Offerings. Online Journal of Distance Learning Administration, 5(3)
  • Stacki, S. L., Bay, Z., Flynn Davis, A., & Hermann, J. (2021). Twenty-First Century Middle Schooling in New York: Teachers Share Experiences and Perspectives on Remote Teaching and Learning Early in the Global Pandemic. Excelsior: Leadership in Teaching and Learning, 13(2), 143-159
  • Subekti, A. S. (2021). Covid-19-Triggered Online Learning Implementation: Pre-Service English Teachers’ Beliefs. Metathesis: Journal of English Language, Literature, and Teaching, 4(3), 232-248.
  • Şenel, S., & Kutlu, Ö. (2015). Ankara Üniversitesi Uzaktan Eğitim Programına Katılan Öğrencilerin Akademik Başarılarını Yordayan Faktörler. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 6(2).
  • Şirin, R. (2015). İngilizce Dersinin Uzaktan Eğitimine Yönelik Öğrenci Görüşleri (Yüksek Lisans Tezi).
  • Teräs, Marko & Suoranta, Juha & Teräs, Hanna & Curcher, Mark. (2020). Post-Covid-19 Education and Education Technology 'Solutionism': a Seller's Market. Postdigital Science and Education. 2. 10.1007/s42438-020-00164-x. The Beginning of Formal Education. (n.d.). Retrieved October 17, 2020, from https://studfile.net/preview/3536587/page:2/
  • Tonbuloğlu, B. (2017). Uzaktan Eğitim Programlarının Paydaş Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Unpublished Doctoral Dissertation). Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Toquero, C. M. (2020). Challenges and opportunities for higher education amid the COVID-19 pandemic: The Philippine context. Pedagogical Research, 5(4).
  • Umurhan, H. (2014). Öğretim Elemanlarını Uzaktan Eğitime Teşvik Eden Unsurlar: Gazi Üniversitesi Örneği (Yüksek Lisans Tezi)
  • Yeşilfidan, S. (2019). Web Tabanlı Uzaktan Eğitimde Ders Vermekte Olan Öğretim Elemanlarının Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri̇: Alternatif Bir Çözüm Olarak E-mentorluk (Yüksek Lisan Tezi). Marmara Üniversitesi̇.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, S, Bektaş, F. (2020). Eba Tv’de Yayınlanan Beden Eği̇ti̇mi̇ Etki̇nli̇kleri̇ni̇n Veli̇ ve Beden Eği̇ti̇mi̇ Öğretmenleri̇ni̇n Görüşleri̇yle Değerlendi̇ri̇lmesi̇. Milli Eğitim Dergisi, Salgin Süreci̇nde Türki̇ye'de ve Dünyada Eği̇ti̇m, 969-987. Doi: 10.37669/Milliegitim.773737
  • Yılmaz, E, Güner, B. (2020). Farklı Öğrenim Kademelerindeki̇ Öğrencilere Verilen Uzaktan Eğitim Hizmetinin Veli̇ Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi̇. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye’de ve Dünyada Eğitim, 477-503. Doi: 10.37669/Milliegitim.777353
  • Yustina, Y., Halim, L., & Mahadi, I. (2020). The Effect of' Fish Diversity'Book in Kampar District on the Learning Motivation and Obstacles of Kampar High School Students through Online Learning during the COVID-19 Period. Journal of Innovation in Educational and Cultural Research, 1(1), 7-14.
  • Zaccoletti, S., Camacho, A., Correia, N., Aguiar, C., Mason, L., Alves, R. A., & Daniel, J. R. (2020). Parents’ Perceptions of Student Academic Motivation During the COVID-19 Lockdown: A Cross-Country Comparison. Frontiers in psychology, 11.

Uzaktan Eğitim Sürecinde İngilizce Öğretmenlerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi: Nitel Bir Analiz

Year 2022, Volume: 7 Issue: 1, 59 - 91, 19.04.2022
https://doi.org/10.53506/egitim.1056035

Abstract

Dünya Sağlık Örgütü (WHO), Coronavirüs hastalığını (Covid-19) yeni keşfedilen bir virüsün neden olduğu bulaşıcı bir hastalık olarak tanımlamış ve artan vakalar sonucunda ülkeler uzaktan eğitime geçiş yapmıştır. Türkiye de salgından etkilenmiş ve zorunlu uzaktan eğitime başlamıştır. Bu çalışma, İngilizce öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesini dikkate alarak "uzaktan eğitim" konusunda önerilerde bulunmayı amaçlamıştır. Araştırmada nitel verilerin toplanması için yarı yapılandırılmış görüşme formları ile ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan 80 İngilizce öğretmeninin görüşü alınmıştır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır.. Araştırmaya göre öğretmenler uzaktan eğitim sürecinde altyapı ve teknik sorunlar başta olmak üzere planlama ve katılım gibi farklı sorunlarla karşılaşmışlardır. Öğretmenler de sürece ayak uydurmak, öğrencilerin başarılarını ve motivasyonlarını artırmak için hazırlık çalışmaları, etkili ve eğlenceli paylaşımlar, iletişim ve teknolojiyi kullanma gibi farklı stratejiler kullanmışlardır. Öğretmenlerin uzaktan eğitim sistemini etkili ve verimli bulmadıkları sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Adıgüzel, A. (2020). Salgın Sürecinde Uzaktan Eğitim ve Öğrenci̇ Başarısını Değerlendirmeye İlişkin Öğretmen Görüşleri̇. Milli Eğitim Dergisi, 253-271. Doi: 10.37669/Milliegitim.781998
  • Altun, E. (2020). Eğitmenlerin Uzaktan Eğitime Yönelik Pedagojik Yeterliliklerinin Uzaktan Eğitim Ders Videoları Aracılığıyla İncelenmesi̇ (Yüksek Lisans Tezi).
  • Alves, R., Lopes, T & Precioso, J. (2021). Teachers' well-being in times of Covid-19 pandemic: factors that explain professional well-being. International Journal of Educational Research and Innovation (IJERI), 15,203-217.
  • Aristovnik, A., Keržič, D., Ravšelj, D., Tomaževič, N., & Umek, L. (2020). Impacts of the COVID-19 Pandemic on Life of Higher Education Students: A Global Perspective. Doi:10.20944/preprints202008.0246.v1
  • Armstrong-Mensah, E., Ramsey-White, K., Yankey, B., & Self-Brown, S. (2020). COVID-19 and Distance Learning: Effects on Georgia State University School of Public Health Students. Frontiers in Public Health, 8. doi:10.3389/fpubh.2020.576227
  • Arslan, Y, Şumuer, E. (2020). Covid-19 Döneminde Sanal Sınıflarda Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sınıf Yönetimi Sorunları. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye'de ve Dünyada Eğitim, 201-230. Doi: 10.37669/Milliegitim.791453
  • Astuti, M., & Solikhah, I. (2021). Teacher Perception in Teaching English for SMP in Klaten Regency During Covid-19 Outbreak. IJOTL-TL: Indonesian Journal of Language Teaching and Linguistics, 6(1), 1-13.
  • Ayaz Töral, D. (2021). Covid-19 Pandemi Sürecinde 4-13 Yaş Grubu Öğrencilerine Yönelik Uzaktan Çalgı Öğretimine İlişkin Öğretmen Görüşleri. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5 (1), 21-43. Retrieved From Https://Dergipark.Org.Tr/En/Pub/Debder/İssue/60841/811160
  • Aydın, E. (2020). Covi̇d-19 Döneminde Eba Tv Üzerinden Yapılan Türkçe Derslerinin Değerlendirilmesi̇. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye’de ve Dünyada Eğitim, 877-894. Doi: 10.37669/Milliegitim.787592
  • Aydin, E., & Erol, S. (2021). The Views of Turkish Language Teachers on Distance Education and Digital Literacy during Covid-19 Pandemic. International Journal of Education and Literacy Studies, 9(1), 60-71.
  • Aygün, M, Şahi̇n, E. (2020). Eba Okuma Ki̇taplarinda Jules Verne ve Fi̇zi̇k Dersi̇ Öğreti̇m Programi: Dünya’nın Merkezi̇ne Yolculuk Örneği̇. Milli Eğitim Dergisi, Salgin Süreci̇nde Türki̇ye'de ve Dünyada Eği̇ti̇m, 895-918. Doi: 10.37669/Milliegitim.787855
  • Bakhmat, L., Babakina, O., & Belmaz, Y. (2021, March). Assessing Online Education During The COVID-19 Pandemic: A Survey Of Lecturers İn Ukraine. In Journal Of Physics: Conference Series (Vol. 1840, No. 1, P. 012050). IOP Publishing.
  • Bakioğlu, B., & Çevik, M. (2020). COVID-19 Pandemisi Sürecinde Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4).
  • Balaman, F, Hanbay Tiryaki, S. (2021). Corona Virüs (Covid-19) Nedeniyle Mecburi Yürütülen Uzaktan Eğitim Hakkında Öğretmen Görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10 (1), 52- . Retrieved from http://www.itobiad.com/en/pub/issue/60435/769798
  • Barker, K., & Wendel, T. (2001). E-Learning: Studying Canada's Virtual Secondary Schools. Kelowna, BC: Society For The Advancement Of Excellence in Education.
  • Başaran, M, Doğan, E, Karaoğlu, E, Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) Pandemi Sürecinin Getirisi Olan Uzaktan Eğitimin Etkililiği Üzerine Bir Çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5 (2), 368-397.
  • Begimbetova, K. (2015). Uzaktan Eğitimde Öğretim Elemanı ve Öğrencilerin Memnuniyet Düzeyi̇ (Yüksek Lisans Tezi).
  • Berg, B. L., & Amp; Lune, H. (2018). Qualitative Research Methods For The Social Sciences. Pearson.
  • Bıyıklı, C, Özgür, A. (2021). Öğretmenlerin Senkron Uzaktan Eğitim Sürecinde Yaşanan Sorunlara İlişkin Çözüm Önerileri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi,7(1),110-147.
  • Biasutti, M., Antonini Philippe, R., & Schiavio, A. (2021). Assessing Teachers’ Perspectives On Giving Music Lessons Remotely During The COVID-19 Lockdown Period. Musicae Scientiae, 1029864921996033.
  • Bilgiç, H, Tuzun, H. (2020). Issues and Challenges with Web-Based Distance Education Programs in Turkish Higher Education Institutes. Turkish Online Journal of Distance Education, 21 (1), 143-164. DOI: 10.17718/tojde.690385
  • Bozkurt, Aras & Sharma, Ramesh. (2020). Emergency Remote Teaching in a Time Of Global Crisis Due To Coronavirus Pandemic. 15. i-vi. 10.5281/zenodo.3778083.
  • Burgess, S. & Sievertsen, H. H. (2020). The Impact of COVID-19 On Education. Retrieved January 20, 2021, from https://voxeu.org/article/impact-covid-19-education
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) Pandemisi Ve Pedagojik Yansımaları: Türkiye’de Açık ve Uzaktan Eğitim Uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 11-53. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/auad/issue/55662/761354
  • Canpolat, U, Yıldırım, Y. (2021). Ortaokul Öğretmenlerinin COVID-19 Salgın Sürecinde Uzaktan Eğitim Deneyimlerinin İncelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7 (1), 74-109
  • Cao, W., Fang, Z., Hou, G., Han, M., Xu, X., Dong, J., & Zheng, J. (2020). The Psychological Impact Of The COVID-19 Epidemic On College Students in China. Psychiatry Research, 287, 112934.
  • Carter N, Bryant-Lukosius D, DiCenso A, Blythe J, Neville AJ. (2014) The Use Of Triangulation in Qualitative Research. Oncol Nurs Forum. 41(5):545-7. doi: 10.1188/14.ONF.545-547. PMID: 25158659.
  • Cesco, S., Zara, V., De Toni, A. F., Lugli, P., Betta, G., Evans, A. C., & Orzes, G. (2021). Higher Education in the First Year of COVID-19: Thoughts and Perspectives for the Future. International Journal of Higher Education, 10(3).
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2000). Research Methods in Education, (5th Ed.). London: Routledge.
  • Çakın, M, Külekçi Akyavuz, E. (2020). Covid-19 Süreci ve Eğitime Yansıması: Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. International Journal Of Social Sciences and Education Research, 6 (2), 165-186. DOI: 10.24289/İjsser.747901
  • Çilek, A., Uçan, A., & Ermiş, M. (2021). Pandemi Sürecinde Sınıf Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Turan: Stratejik Araştırmalar Merkezi, 13(49), 308-323.
  • Daimary, P. (2020). E-Learning in Schools During COVID-19 Pandemic in Rural Areas. International Journal Of Management, 11(10), 2020, Pp. 659-664. http://www.iaeme.com/IJM/issues.asp?JType=IJM&VType=11&IType=10, Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=3738943
  • Daniel, J. (2020). Education and the COVID19 Pandemic. Prospects, DOI: 10.1007/s11125-020- 09464-3
  • Debeş, G. (2021). Distance Learning in Higher Education During The COVID-19 Pandemic: Advantages And Disadvantages. International Journal Of Curriculum And Instruction,13(2), 1109-1118.
  • Demir, F, Özdaş, F. (2020). Covid-19 Sürecindeki Uzaktan Eğitime İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye’de ve Dünyada Eğitim, 273-292. Doi: 10.37669/Milliegitim.775620
  • Denzin, N., & Lincoln, Y. (Eds.) (1994). Handbook of Qualitative Research., California: Sage Publications.
  • Di̇lekçi̇, Ü, Li̇mon, İ. (2020). Covid-19 Salgını Bağlamında Öğretmenlerin Algıladıkları “Aşırı İletişim Yükü” Düzeyi̇. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye’de ve Dünyada Eğitim, 231-252. Doi: 10.37669/Milliegitim.776450
  • Duban, N., & Şen, F. G. (2020). Sınıf Öğretmeni Adaylarının COVID-19 Pandemi Sürecine İlişkin Görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4).
  • Durak, G, Çankaya, S, İzmirli̇, S. (2020). COVID-19 Pandemi Döneminde Türkiye’deki Üniversitelerin Uzaktan Eğitim Sistemlerinin İncelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14 (1), 787-809. DOI: 10.17522/balikesirnef.743080
  • Düzgün, S, Sulak, S. (2020). Öğretmen Adaylarının Covid-19 Pandemi̇si̇ Sürecinde Uzaktan Eğitim Uygulamalarına İlişkin Görüşleri̇. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye’de ve Dünyada Eğitim, 619-633. Dodi: 10.37669/Milliegitim.787874
  • Eberle, T. S. (2014). Phenomenology as a research method. The SAGE handbook of qualitative data analysis, 184-202.
  • Ellis, V., Steadman, S., & Mao, Q. (2020). ‘Come to a Screeching Halt’: Can Change in Teacher Education During The COVID-19 Pandemic Be Seen As Innovation? European Journal Of Teacher Education, 43(4), 559-572.
  • Er Türküresi̇n, H. (2020). Covi̇d-19 Pandemi̇ Dönemi̇nde Yürütülen Uzaktan Eği̇ti̇m Uygulamalarının Öğretmen Adaylarinin Görüşleri̇ Bağlaminda İncelenmesi̇. Milli Eğitim Dergisi, Salgin Süreci̇nde Türki̇ye'de ve Dünyada Eği̇ti̇m, 597-618. Doi: 10.37669/Milliegitim.787509
  • Falowo, Rasheed Olaniyi. (2007). Factors Impeding Implementation of Web-Based Distance Learning. AACE Journal. 15(3), 315-338
  • Ferri, F. Grifoni, P. & Guzzo, T. (2020). Online Learning and Emergency Remote Teaching: Opportunities and Challenges in Emergency Situations. Societies, 10(4), 86. doi:10.3390/soc10040086
  • Galusha, J.M. (1997). Barriers to Learning in Distance Education. Interpersonal Computing And Technology: An Electronic Journal For The 21st Century, 5(3-4), 6-14. Retrieved March 13, 2007, From Http://Www.Emoderators.Com/İpct-J/1997/N4/Galusha.Html.
  • García, E., & Weiss, E. (2020, September 10). COVID-19 and Student Performance, Equity, and U.S. Education Policy. Retrieved January 12, 2021, from https://files.epi.org/pdf/205622.pdf
  • Gök, B. (2011). Uzaktan Eğitimde Görev Alan Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim Algısı (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Bilişim Enstitüsü
  • Gören, S, Gök, F, Yalçın, M, Göregen, F, Çalışkan, M. (2020). Küresel Salgın Süreci̇nde Uzaktan Eği̇ti̇mi̇n Değerlendi̇ri̇lmesi̇: Ankara Örneği̇. Milli Eğitim Dergisi, Salgin Süreci̇nde Türki̇ye'de ve Dünyada Eği̇ti̇m, 69-94. Doi: 10.37669/Milliegitim.787145
  • Görgülü Arı, A, Hayır Kanat, M. (2020). Covid-19 (Koronavirüs) Üzerine Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Salgın Hastalıklar Özel Sayısı, 459-492. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/yyusbed/issue/56115/772126
  • Grandisoli, E. and Jacobi, P., R. (2020), Post-COVID-19 Education and Local Transformation, Institutode Estudos Avancdos da Universidade de Sao Paulo, Sao Paulo.
  • Gündüz, A. Y. (2013). Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitim Algısı (Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi
  • Hara, N., & Kling, R. (1999). Students’ frustrations with a Web-based distance education course. First Monday, 4(12). https://doi.org/10.5210/fm.v4i12.710
  • Hercik, P., Milkova, E., & El-Hmoudova, D. (2015). Language Skills Development in E-Learnıng Language Courses. Procedia- Social And Behavioral Sciences, 182, 653-659. Doi: 10. 1016/J.Sbspro. 2015.04.803
  • Huang, M., Shi, Y., & Yang, X. (2021). Emergency Remote Teaching of English As a Foreign Language During COVID-19: Perspectives From A University in China. IJERI: International Journal Of Educational Research And Innovation, (15), 400-418.
  • Husserl, E. (1970). The crisis of European sciences and transcendental phenomenology: An introduction to phenomenological philosophy. Northwestern University Press.
  • Isman, Aytekin & a, ALTINAY & Altinay, Fahriye. (2004). Roles of the Students and Teachers in Distance Education. The Turkish Online Journal of Distance Education. 5.
  • Jena, P. K. (2020). Impact of Pandemic COVID-19 on Education in India. Doi:10.31235/osf.io/2kasu
  • Jung, J., Horta, H., & Postiglione, G. A. (2021). Living in uncertainty: the COVID-19 pandemic and higher education in Hong Kong. Studies in Higher Education, 1-14.
  • Kapasia, N., Paul, P., Roy, A., Saha, J., Zaveri, A., Mallick, R., Chouhan, P. (2020). Impact of Lockdown On Learning Status Of Undergraduate And Postgraduate Students During COVID-19 Pandemic İn West Bengal, India. Children And Youth Services Review, 116, 105194. Doi: 10.1016/J.Childyouth.2020.105194.
  • Karaca, İ, Karaca, N, Karamustafaoğlu, N, Özcan, M. (2021). Öğretmenlerin Uzaktan Eğitimin Yararına İlişkin Algılarının İncelenmesi. Humanistic Perspective, 3 (1), 209-224. DOI: 10.47793/hp.844113.
  • Karakuş, N, Ucuzsatar, N, Karacaoğlu, M, Esendemir, N, Bayraktar, D. (2020). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşleri. Rumelide Dil Ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (19), 220-241. DOI: 10.29000/Rumelide.752297
  • Karbeyaz, A., & Kurt, M. (2020). Covid-19 Sürecinde Eğitim Bilişim Ağı (Eba) ile İlgili Öğretmen Tutumları: Bir Karma Yöntem Çalışması.
  • Karip, Y., & Karip, E. (2020, April 20). COVID-19: Okulların Kapatılması ve Sonrası. Retrieved January 20, 2021, from https://tedmem.org/vurus/covid-19-okullarin-kapatilmasi-ve-sonrasi
  • Kınalıoğlu, İ. H., & Güven, Ş. (2011). Uzaktan Eğitim Sisteminde Öğrenci Başarısını Ölçülmesinde Karşılaşılan Güçlükler ve Çözüm Önerileri. XIII. Akademik Bilişim Konferansı’nda sunuldu, Malatya.
  • Knapper, C.K. (1988). Lifelong Learning and Distance Education. American Journal of Distance Education, 2(1), 63-72. Retrieved January 10, 2022 from https://www.learntechlib.org/p/139170/.
  • Kör, H., Çataloğlu, E., Erbay, H. (2013). Uzaktan ve Örgün Eğitimin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisinin Araştırılması. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 267-279.
  • Krefting, L. (1991). Rigor in Qualitative Research: The Assessment of Trustworthiness. The American Journal of Occupational Therapy, 45 (3), 214-222
  • Kurnaz, A, Kaynar, H, Şentürk Barışık, C, Doğrukök, B. (2020). Öğretmenlerin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 293-32. Doı: 10.37669/Milliegitim.787959
  • Lepp, L., Aaviku, T., Leijen, Ä., Pedaste, M., & Saks, K. (2021). Teaching during COVID-19: The Decisions Made in Teaching. Education Sciences, 11(2), 47
  • Lincoln, S. Y., & Guba, E. G. (1985). Naturalistic İnquiry. Thousand Oaks, CA: Sage, Inelo, S., Kääriäinen, M., Kanste, O., Pölkki, T., Utriainen, K. Ve Kyngäs, H. (2014). Qualitative Content Analysis: A Focus On Trustworthiness, SAGE Open, 1-10
  • Mahundu, G. F. (2020). COVID-19 Disease Pandemic Lockdown: Schools Closure and Students E-Learning Options in Tanzania. SSRN Electronic Journal. Doi:10.2139/ssrn.3698554
  • Maphosa, V. (2021). Teachers’ Perspectives on Remote-based Teaching and Learning in the COVID-19 Era: Rethinking Technology Availability and Suitability in Zimbabwe. European Journal of Interactive Multimedia and Education, 2(1), e02105.
  • Mayring, Philipp. (2000). Qualitative Content Analysis. Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research [On-line Journal], http://qualitative-research.net/fqs/fqs-e/2-00inhalt-e.htm. 1.
  • Müller, A. M., Goh, C., Lim, L. Z., & Gao, X. (2021). COVID-19 Emergency eLearning and Beyond: Experiences and Perspectives of University Educators. Education Sciences, 11(1), 19.
  • Onat, O. (2018). The Effects of Periodic Informative Instant Messages On Distance Learners' Perception Of Transactional Distance (dissertation).
  • Özdoğan, A, Berkant, H. (2020). Covid-19 Pandemi̇ Dönemindeki̇ Uzaktan Eğitime İlişkin Paydaş Görüşlerinin İncelenmesi̇. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye’de ve Dünyada Eğitim, 13-43. Doi: 10.37669/Milliegitim.788118
  • Paley, J. (2016). Phenomenology as qualitative research: A critical analysis of meaning attribution. Routledge.
  • Patton, M. Q. (2014). Qualitative research & evaluation methods: Integrating theory and practice. Sage publications.
  • Paudel, P. (2021). Online Education: Benefits, Challenges and Strategies During and After COVID-19 in Higher Education. International Journal On Studies in Education, 3(2), 70-85.
  • Pratama, M. D., Ibrahim, N., & Riau, S. K. (2020) Students’ Perspectives: E-Learning During Covid-19 Pandemic.
  • Rahayu, R. P., & Wirza, Y. (2020). Teachers’ Perception of Online Learning During Pandemic Covid-19. Journal Penelitian Pendidikan, 20(3), 392-406. Doi:10.17509/Jpp. V20i3.29226
  • Rahm, D., and Reed, B.J. (1998). "Tangled webs in public administration: Organizational issues in distance learning," Public Administration and Management, 3(1).
  • Rasmitadila, R., Aliyyah, R. R., Rachmadtullah, R., Samsudin, A., Syaodih, E., Nurtanto, M., & Tambunan, A. R. (2020). The Perceptions of Primary School Teachers of Online Learning During The Covid-19 Pandemic Period: A Case Study in Indonesia. Journal of Ethnic And Cultural Studies, 7(2), 90. Doi:10.29333/Ejecs/388
  • Revilla-Cuesta, V., Skaf, M., Varona, J. M., & Ortega-López, V. (2021). The Outbreak of the COVID-19 Pandemic and its Social Impact on Education: Were Engineering Teachers Ready to Teach Online? International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(4), 2127.
  • Rivera, J.C., Mcalister, M.C., & Rice, M.L. (2002). A Comparison Of Student Outcomes And Satisfaction Between Traditional And Web-Based Course Offerings. Online Journal of Distance Learning Administration, 5(3)
  • Stacki, S. L., Bay, Z., Flynn Davis, A., & Hermann, J. (2021). Twenty-First Century Middle Schooling in New York: Teachers Share Experiences and Perspectives on Remote Teaching and Learning Early in the Global Pandemic. Excelsior: Leadership in Teaching and Learning, 13(2), 143-159
  • Subekti, A. S. (2021). Covid-19-Triggered Online Learning Implementation: Pre-Service English Teachers’ Beliefs. Metathesis: Journal of English Language, Literature, and Teaching, 4(3), 232-248.
  • Şenel, S., & Kutlu, Ö. (2015). Ankara Üniversitesi Uzaktan Eğitim Programına Katılan Öğrencilerin Akademik Başarılarını Yordayan Faktörler. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 6(2).
  • Şirin, R. (2015). İngilizce Dersinin Uzaktan Eğitimine Yönelik Öğrenci Görüşleri (Yüksek Lisans Tezi).
  • Teräs, Marko & Suoranta, Juha & Teräs, Hanna & Curcher, Mark. (2020). Post-Covid-19 Education and Education Technology 'Solutionism': a Seller's Market. Postdigital Science and Education. 2. 10.1007/s42438-020-00164-x. The Beginning of Formal Education. (n.d.). Retrieved October 17, 2020, from https://studfile.net/preview/3536587/page:2/
  • Tonbuloğlu, B. (2017). Uzaktan Eğitim Programlarının Paydaş Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Unpublished Doctoral Dissertation). Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Toquero, C. M. (2020). Challenges and opportunities for higher education amid the COVID-19 pandemic: The Philippine context. Pedagogical Research, 5(4).
  • Umurhan, H. (2014). Öğretim Elemanlarını Uzaktan Eğitime Teşvik Eden Unsurlar: Gazi Üniversitesi Örneği (Yüksek Lisans Tezi)
  • Yeşilfidan, S. (2019). Web Tabanlı Uzaktan Eğitimde Ders Vermekte Olan Öğretim Elemanlarının Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri̇: Alternatif Bir Çözüm Olarak E-mentorluk (Yüksek Lisan Tezi). Marmara Üniversitesi̇.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, S, Bektaş, F. (2020). Eba Tv’de Yayınlanan Beden Eği̇ti̇mi̇ Etki̇nli̇kleri̇ni̇n Veli̇ ve Beden Eği̇ti̇mi̇ Öğretmenleri̇ni̇n Görüşleri̇yle Değerlendi̇ri̇lmesi̇. Milli Eğitim Dergisi, Salgin Süreci̇nde Türki̇ye'de ve Dünyada Eği̇ti̇m, 969-987. Doi: 10.37669/Milliegitim.773737
  • Yılmaz, E, Güner, B. (2020). Farklı Öğrenim Kademelerindeki̇ Öğrencilere Verilen Uzaktan Eğitim Hizmetinin Veli̇ Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi̇. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye’de ve Dünyada Eğitim, 477-503. Doi: 10.37669/Milliegitim.777353
  • Yustina, Y., Halim, L., & Mahadi, I. (2020). The Effect of' Fish Diversity'Book in Kampar District on the Learning Motivation and Obstacles of Kampar High School Students through Online Learning during the COVID-19 Period. Journal of Innovation in Educational and Cultural Research, 1(1), 7-14.
  • Zaccoletti, S., Camacho, A., Correia, N., Aguiar, C., Mason, L., Alves, R. A., & Daniel, J. R. (2020). Parents’ Perceptions of Student Academic Motivation During the COVID-19 Lockdown: A Cross-Country Comparison. Frontiers in psychology, 11.
There are 100 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Güler Shaıkh 0000-0002-1094-6110

Faysal Özdaş 0000-0002-2261-9504

Publication Date April 19, 2022
Submission Date January 10, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Shaıkh, G., & Özdaş, F. (2022). Uzaktan Eğitim Sürecinde İngilizce Öğretmenlerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi: Nitel Bir Analiz. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(1), 59-91. https://doi.org/10.53506/egitim.1056035

Academia Journal of Educational Research