Bu araştırmanın amacı aday öğretmen yetiştirme sürecinde karşılaşılan sorunları ve çözüm önerilerini belirlemektir. Bu doğrultu da araştırmada betimsel içerik
analizi yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara ilinin
çeşitli ilçelerinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarında görev yapan
aday öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda aday öğretmen yetiştirme sürecinde hizmet içi eğitim faaliyetlerine alanında yeterli olan kişilerin eğitim vermediği ve aday öğretmenlerin sözlü sınavla değerlendirmesinde taraflı bir
değerlendirmeye olanak tanımasının önemli bir sorun olduğu gibi dikkat çekici
sonuçlar ortaya çıkmıştır.
aday öğretmen yetiştirme Ankara Milli Eğitim Bakanlı- ğı hizmet içi eğitim
Bölüm | Eğitim ve Toplum Sayı 16 |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Mayıs 2017 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 16 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.