Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Aday Öğretmen Yetiştirme Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 16, 135 - 156, 02.05.2017

Öz

Bu araştırmanın amacı aday öğretmen yetiştirme sürecinde karşılaşılan sorunları ve çözüm önerilerini belirlemektir. Bu doğrultu da araştırmada betimsel içerik
analizi yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara ilinin
çeşitli ilçelerinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarında görev yapan
aday öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda aday öğretmen yetiştirme sürecinde hizmet içi eğitim faaliyetlerine alanında yeterli olan kişilerin eğitim vermediği ve aday öğretmenlerin sözlü sınavla değerlendirmesinde taraflı bir
değerlendirmeye olanak tanımasının önemli bir sorun olduğu gibi dikkat çekici
sonuçlar ortaya çıkmıştır.
  

Kaynakça

  • BAKAY, Osman, (2006), “Aday Öğretmenlerin Danışmanlarının Yeterliklerine İlişkin Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi(Balıkesir İli Örne- ği)”, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. DANİELSON Charlotte, McGREAL Tomas L. (2000), Teacher Evaluation. Association for Supervision & Curriculum Development. EUROPEAN PARLİAMENT, (2008), European Parliament resolution of 23 September 2008 on improving quality of teacher education, (2008/2068(INI)). FINDIKÇI, İlhami, (2001). “ İnsan Kaynakları Yönetimi”, Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, s. 415. JAMES, H. Stronge, TUCKER, Pamela D., HİNDMAN, Jennifer L. (2004), Handbook for Qualities of Effective Teachers. Association for Supervision & Curriculum Development. MEB, (1995), “Devlet Memurları Kanunu”, http:// www.mevzuat. meb.gov.tr (17.12.2016). MEB (2008), Öğretmen yeterlikleri: Öğretmenlik mesleği genel ve özel alan yeterlikleri. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü. MEB, (2016-1), “Aday öğretmen yetiştirme sürecine ilişkin yönerge” Tebliğler Dergisi, 2456947. MEB, (2016-2), “Aday öğretmen yetiştirme programı” http://oygm.meb.gov. tr/meb_iys_dosyalar/2016_10/20053158__aday_ogretmen_yetistirme_programi_17_10_2016.doc (18.12.2016). MEB, (2017), “Asli Öğretmenliğe Geçiş Sınavı e-Kılavuzu”, http://oygm.meb. gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_02/07173323_asli_YYretmenliYe_geYiY_kYlavuzu. pdf (10.03.2017). Milli Eğitim Dergisi (153) http//:www.yayim.meb.gov.tr/dergiler/index arsiv2. htm (13.01.2017). TDK (2017), Türk Dil Kurumu Güncel Türkçe Sözlük. URL : http:// w w w.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK. GTS.58c92119c78b42.06777119 adresinden 22 Ocak 2017 tarihinde edinildi. TED (2009), Öğretmen Yeterlikleri (Teacher Competences). Ankara: Adım Okan Matbaacılık Basım. ŞİŞMAN, Mehmet, (2009), Öğretmen yeterlilikleri: Modern bir söylem ve retorik. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3). 63-82. UYGUR, Damla, (2006), “İlköğretim Okullarında Aday Öğretmenlerin Yetiştirilmesinde İlköğretim Müfettişlerinin Rolü”, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. YÖK, (1998), “Eğitim Fakülteleri Öğretmen Yetiştirme Programlarının Yeniden Düzenlenmesi”, YÖK Başkanlığı, Ankara, s .28.
Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 16, 135 - 156, 02.05.2017

Öz

Kaynakça

  • BAKAY, Osman, (2006), “Aday Öğretmenlerin Danışmanlarının Yeterliklerine İlişkin Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi(Balıkesir İli Örne- ği)”, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. DANİELSON Charlotte, McGREAL Tomas L. (2000), Teacher Evaluation. Association for Supervision & Curriculum Development. EUROPEAN PARLİAMENT, (2008), European Parliament resolution of 23 September 2008 on improving quality of teacher education, (2008/2068(INI)). FINDIKÇI, İlhami, (2001). “ İnsan Kaynakları Yönetimi”, Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, s. 415. JAMES, H. Stronge, TUCKER, Pamela D., HİNDMAN, Jennifer L. (2004), Handbook for Qualities of Effective Teachers. Association for Supervision & Curriculum Development. MEB, (1995), “Devlet Memurları Kanunu”, http:// www.mevzuat. meb.gov.tr (17.12.2016). MEB (2008), Öğretmen yeterlikleri: Öğretmenlik mesleği genel ve özel alan yeterlikleri. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü. MEB, (2016-1), “Aday öğretmen yetiştirme sürecine ilişkin yönerge” Tebliğler Dergisi, 2456947. MEB, (2016-2), “Aday öğretmen yetiştirme programı” http://oygm.meb.gov. tr/meb_iys_dosyalar/2016_10/20053158__aday_ogretmen_yetistirme_programi_17_10_2016.doc (18.12.2016). MEB, (2017), “Asli Öğretmenliğe Geçiş Sınavı e-Kılavuzu”, http://oygm.meb. gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_02/07173323_asli_YYretmenliYe_geYiY_kYlavuzu. pdf (10.03.2017). Milli Eğitim Dergisi (153) http//:www.yayim.meb.gov.tr/dergiler/index arsiv2. htm (13.01.2017). TDK (2017), Türk Dil Kurumu Güncel Türkçe Sözlük. URL : http:// w w w.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK. GTS.58c92119c78b42.06777119 adresinden 22 Ocak 2017 tarihinde edinildi. TED (2009), Öğretmen Yeterlikleri (Teacher Competences). Ankara: Adım Okan Matbaacılık Basım. ŞİŞMAN, Mehmet, (2009), Öğretmen yeterlilikleri: Modern bir söylem ve retorik. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3). 63-82. UYGUR, Damla, (2006), “İlköğretim Okullarında Aday Öğretmenlerin Yetiştirilmesinde İlköğretim Müfettişlerinin Rolü”, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. YÖK, (1998), “Eğitim Fakülteleri Öğretmen Yetiştirme Programlarının Yeniden Düzenlenmesi”, YÖK Başkanlığı, Ankara, s .28.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Eğitim ve Toplum Sayı 16
Yazarlar

Mehmet Yılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 2 Mayıs 2017
Gönderilme Tarihi 26 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Yılmaz, M. (2017). Aday Öğretmen Yetiştirme Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum, 6(16), 135-156.

Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.