Çalışmanın amacı, eğitimde kalite standartları ve eğitimde kalite standart alanlarını ile ilgili Amerika Birleşik Devletleri, Avrupa Birliği ülkelerde önde gelen kurum ve kuruluşlar tanıtmak ve konunun Türkiye için önem ve gereğine dikkat çekmektir. Bu çalışmada, eğitimde kalite, eğitimde kalite standartları ile ilgili Amerika Birleşik Devletleri, Avrupa Birliği ve Türkiye’deki uygulamalar ve gelişmeler bir bütün olarak ele alınarak, değerlendirilmekte ve yorumlanmasını içeren bir literatür taraması çalışmasıdır. Elde edilen veriler eğitimde kalite standartları ve kalite standartları alanları ile ilgili sırayla Amerika Birleşik Devletleri, Avrupa Birliği ve Türkiye’deki uygulamalar, kalite standartları ile ilgili yakından ilgilenen gönüllü ve resmi kurum ve kuruluşlar tanıtılarak, eğitimde kalite standart alanları genel başlıklar halinde açıklanmaktadır. Elde edilen veriler; Türk eğitim sisteminde, eğitim kurumlarının kalite standart alanları ABD ve Avrupa Birliği ülkelerinde önemle üzerinde durulan alanlardan; liderlik, vizon ve hedefler, program, insan kaynakları, mali ve finansal kaynaklar, öğretme-öğrenme süreci, okul çevresi, işbirliği ve değerlendirme gibi temel alanlar ve bunların alt kriterleri dikkate alınarak evrensel bir anlayışla yeniden oluşturulmalı ve belirlenen kalite standartları eğitim kurumları tarafından ulaşılacak hedefler olarak kabul edilmelidir.
The aim of the study is to introduce important institutions and organizations which are related to quality standards and quality standard areas in education in USA and European Union countries and to draw attention to importance and necessity of this issue for Turkey. In thi study, applications and developments about quality in education and quality standards in education in USA, European Union and Turkey are evaluated as a whole. This study is a literature review study including the interpretation of these applications and developments. The obtained data are explained by introducing the applications about quality standards in education and quality standard areas in education in USA, European Union and Turkey and by introducing voluntary and official organizations and institutions which are closely involved in quality standards. By doing so, quality standard areas in education are explained as general headings. The obtained data should be re-created according to quality standard areas in educational institutions of Turkish educational system and areas which are emphasized in USA and European Union countries. These areas include leadership, vision and objectives, program, human resources, fiscal and financial resources, the teaching-learning process, the school environment, collaboration and evaluation. Sub-criteria of these areas should also be taken into account. Decided quality standards should be regarded as goals to be reached by educational institutions
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim ve Toplum Sayı 7 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Ağustos 2014 |
Gönderilme Tarihi | 9 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 7 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.