Mobing exist at all culture in the world and it’s universal fact that we all speak about it frequently but nobody understands at al lor knows wrong. İt’s not clear for us. It appeared in 1950s. Not just for us, mobbing is a serious problem for all over the world. Mobbing is encreasing day by day at organizations. Mobbing is harmful about physical and psychological for worker at the same time, it’s trade unionism that includes working equity and working peace. According to this reality, trade union should know mobbing and give information to workers about mobbing’s definition and preventing. We try to be careful about mobbing existences just at the education establishment. However, thre are similar behaviours at other fields, so our explanation is appropriate considerably by these, too. We try to understand trade union’s opinion about mobbing and supporting to their members. We use detail interwiev technique for our article. This is a qualitative study (research). We worked with trade union that is related to education, training and science and trade union’s cahirman fort his research. Result of this research that manager’s of trade unions know mobbing but their knowledge about mobbing is insufficient.
Her kültürde var olan ve sektörel fark gözetmeksizin evrensel bir olgu olma
özelliğine sahip mobbing, kavram olarak hayatımıza girdiği günden bu yana aslında sıkça konuşulan ancak tam olarak anlaşılamayan ya da yanlış tanımlanan bir
kavram olarak, gerek düşüncelerimizde gerekse de hukuksal anlamda tam netleşmiş bir kavram değil bizler için. Geçmişi 1950’li yıllara kadar geriye gidebilen bu
kavram, sadece bizim için değil, tüm dünya için ciddi bir sorun teşkil etmekte ve
mobbing eylemlerinin örgütlerde her geçen gün arttığı görülmektedir. Mobbing,
çalışanlara sadece psikolojik veya fiziksel açıdan zarar veren bir eylem değil, aynı
zamanda çalışma hakkını, çalışma barışını da içine alan sendikal bir sorundur. Bu
açıdan sendikalar mobbing olgusunu tanıma, önleme ve çalışanları bilgilendirme
noktasında doğru adımları atmakla yükümlüdür. Çalışmamızı, yalnızca örgütlerdeki (eğitim kurumları) mobbing ile sınırlı tutmaya özen göstereceğiz. Ancak benzer davranış biçimleri başka alanlarda da görüldüğü için, yapacağımız açıklamalar
önemli ölçüde bunlar için de geçerli olacaktır. Makalemizde sendikaların mobbing
olgusu ile ilgili algılarını ve üyelerine destek noktasında hangi katkıları koyduklarını anlamaya çalıştık. Araştırmamızda derinlemesine mülakat yöntemi kullanılmıştır. Nitel bir çalışma olan araştırmanın örneklemini Samsun ilinde faaliyet
gösteren eğitim, öğretim ve bilim hizmetleri kollarında hizmet veren sendikalar ve
bu sendikaların şube başkanları oluşturmaktadır. Araştırma bulgularından çıkan sonuç, sendika yöneticilerinin mobbing olgusundan haberdar oldukları ancak bilgilerinin eksik ve yetersiz olduğu yönündedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim ve Toplum Sayı 11 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Ekim 2015 |
Gönderilme Tarihi | 14 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 11 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.