Bilim şenlikleri henüz okuma yazma bilmeyen küçük yaş gruplarından yetişkin
gruplarına kadar birçok katılımcıyı bir araya getiren, bilimsel iletişimin ve bilimsel
okuryazarlığın yaygınlaştırılmasını sağlayan, bilimsel bilgi, teknoloji ve toplum arasındaki ilişkinin kurulmasını destekleyen etkinlikler ve uygulamalar içeren proje çalışmalarıdır. Yapılan bu çalışmaların en önemli amaçlarından biri toplum bireylerinin
bilime karşı olumlu tutum geliştirmesini sağlamaktır. Bu bağlamda yapılan araştırmanın amacı, TÜBİTAK 4007 kodlu bilim toplum destek programları kapsamında
gerçekleşmiş olan Kartal Robotik ve Kodlama Bilim Şenliği adlı projeye katılan öğrencilerin bilim şenliklerine yönelik tutumlarında şenlik öncesinde ve sonrasında cinsiyet, yaş ve okul kademesi değişkenleri açısından farklılık olup olmadığını incelemektir. Araştırmada yöntem olarak deneysel araştırma desenlerinden tek grup ön test-son test desenine uygun olarak yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini, 2-3-4 Aralık 2021 tarihlerinde, İstanbul ili, Kartal ilçesinde düzenlenen TÜBİTAK
tarafından desteklenen Kartal Robotik ve Kodlama Bilim Şenliği’ ne katılan ilkokul,
ortaokul ve lise kademesindeki öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerini
toplamak için kullanılan araç Bilim Şenliği Tutum Ölçeği (BŞTÖ)’ dir. Bu ölçeklerden
elde edilen verilerin analiz edilmesinde ise istatistik paket programı kullanılmıştır.
Çalışma sonucunda ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin genel olarak, bilim şenliklerinin kişisel gelişime katkısı olduğu, ilgi çekici olduğu, bu sürecin sıklıkla tekrarlanmasını istedikleri yönünde görüş bildirdikleri belirlenmiştir. Bununla birlikte öğrencilerin bilim şenliklerine yönelik tutumlarında yaş, cinsiyet ve okul kademesinin,
anlamlı bir farklılık yaratacak bir değişken olmadığı görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Eğitim ve Toplum Sayı31 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 11 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 11 Sayı: 31 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.