5-6 yaş dönemi çocukların yaratıcılığın altın çağında olduğu, duygu ve
düşüncelerini özgün bir şekilde yansıtabildikleri düşünülmektedir. Bu nedenle
bu araştırma, 5-6 yaş grubu çocukların insan figürü çizimlerinde model
verilerek yapılan çizimler ve serbest bırakılarak yapılan çizimler arasındaki
yaratıcılık farkının yansıma biçiminin ortaya çıkarılması amacıyla yapılmıştır.
Araştırma nitel araştırma teknikleri kullanılarak yürütülmüş olup, model olarak
vaka çalışmasıdır. Araştırma kapsamında kullanılan temel veri toplama aracı
çocuklar tarafından çizilen insan figürü resimleridir. Model verilerek çizilen
figürlerin modelin ve birbirlerinin çalışmalarının aynısı olduğu tespit
edilirken, serbest çizim yapan grubun insan figürü çizimlerinde birçok farklı
yorum, farklı ortam ve farklı çizim stratejisi olduğu belirlenmiştir. Model
verilmeden çalışma yapan grupta bulunan çocuklar düşüncelerini hayal güçleri
ile birleştirerek değişik yorumlarda çizimler meydana getirmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2020 |
Submission Date | October 10, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 11 Issue: 21 |