Bu çalışmada farklı okul türlerinde görev yapan farklı demografik özelliklere sahip öğretmenlerin okullarındaki yeşil inovasyon farkındalığını belirlemek için bir ölçme aracı geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda 307 öğretmenin katılımıyla yeşil inovasyon ölçeğinin geliştirilmesi için açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi ile güvenirlik analizleri yapılmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda, öz değeri 1’den büyük iki alt boyut ve 18 maddeden oluşan ölçek yapısı belirlenmiştir. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda ortaya çıkan iki alt boyutlu yapının test edilebilmesi için farklı çalışma grubundan elde edilmiş veriler ile doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi sonucunda veri- model uyumu sağlandığı belirlenmiştir ve madde yük değerlerinin 0.920 ile 0.748 arasında değiştiği görülmüştür. Ayrıca güvenirlik analizi için yapılan analize göre Yeşil İnovasyon Ölçeğinin tamamının Cronbach Alpha iç tutarlık katsayısının 0.969, Ürün Yeşil İnovasyonu alt boyutunun 0.935 ve Süreç Yeşil İnovasyonu alt boyutunun ise 0.960 olduğu belirlenmiştir. Analizler sonucunda iki yarı test güvenirliği ise ölçeğin tamamı için 0.922, Ürün Yeşil İnovasyonu alt boyutu için 0.914 ve Süreç Yeşil İnovasyonu alt boyutu için 0.939 olarak hesaplanmıştır. Ayrıca AVE ve CR değerleri hesaplanmış ve bu değerlerin eşik değerlerin üzerinde olduğu belirlenmiştir. Analiz sonuçlarına göre yeşil inovasyon ölçeğinin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olarak kullanılabileceği söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | November 21, 2023 |
Publication Date | December 31, 2023 |
Submission Date | June 25, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 14 Issue: 28 |