Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin hizmetkâr liderlik özellikleriyle girişimcilik becerilerinin ilişkisini öğretmen algılarına göre belirlemektir. Bu araştırma, nicel araştırma yaklaşımı kullanılarak yapılan, ilişkisel tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırmanın evreni, 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Mardin ili Kızıltepe ilçesindeki MEB’e bağlı resmi okullarda görev yapan 3382 öğretmenden oluşmuştur. Örneklemi ise, kolay ulaşılabilir örneklem tekniği ile belirlenen 348 öğretmenden oluşturulmuştur. Veri toplama aracı, demografik özellikler, hizmetkâr liderlik ölçeği ile girişimcilik beceri ölçeğinden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre, okul yöneticilerinin hizmetkâr liderlik düzeyleri yeterli olarak görülmektedir. Cinsiyet, medeni durum, eğitim durumu, yaş, okul türü ve branş değişkenlerine göre, okul yöneticilerinin hizmetkâr liderlik özellikleri arasında anlamlı fark bulunmazken; hizmet yılı değişkenine göre anlamlı fark bulunmuştur. Ayrıca öğretmen algılarına göre, okul yöneticilerinin girişimcilik becerileri yeterli düzeyde görülmemektedir. Cinsiyet, medeni durum, eğitim durumu değişkenlerine göre okul yöneticilerinin girişimcilik becerileri arasında anlamlı fark bulunmazken; yaş, okul türü, branş ve hizmet yılı değişkenlerine göre anlamlı fark bulunmuştur. Ayrıca okul yöneticilerinin hizmetkâr liderlik özellikleri ile girişimcilik becerileri arasındaki genel ve alt boyutlara ilişkin korelasyon pozitif yönde ve orta düzeyde bulunmuştur.
Bu araştırma için Mardin Artuklu Üniversitesi Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu’nun 07.09.2022 tarih ve 2022/10-6 nolu kararı ile etik izin alınmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Leadership in Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 14, 2023 |
Publication Date | December 31, 2023 |
Submission Date | November 13, 2023 |
Acceptance Date | December 9, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 14 Issue: 28 |