Bu araştırma ekonomi ve sosyal bilgiler
alan uzmanları ile sosyal bilgiler öğretmenlerinin ekonomi okuryazarlığı ve
ekonomi eğitimine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla
gerçekleştirilmiştir. Betimsel tarama modeline uygun olarak yürütülen araştırmanın
çalışma grubunu üniversitelerin ekonomi ve sosyal bilgiler eğitimi
programlarında görev yapan uzmanlar ile İstanbul’un altı ilçesinde görev
yapan sosyal bilgiler öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmaya toplam 116
uzman ve sosyal bilgiler öğretmeni gönüllü katılım göstermiştir. Araştırmanın
verileri, bir kişisel bilgi formu ve iki anket aracılığıyla toplanmıştır.
Elde edilen verilerin analizinde frekans, yüzde ve sıra sayıları toplam
puanları kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre
katılımcıların çoğu Türkiye toplumunun
ekonomi okuryazarlığı düzeyini ve aldığı ekonomi eğitimini yetersiz görmekle birlikte oldukça
önemli bir kısmı ekonomi okuryazarlığını vatandaşlar için gerekli bir yeterlik
alanı olarak görmektedir. Ekonomi eğitiminin
gerçekleştirilmesi gereken eğitim kademesi olarak ilk sırada en çok ortaöğretim
kademesi tercih edilmektedir. Ortaokul kademesinde ekonomi öğretiminin çoğunlukla
disiplinlerarası program yaklaşımına uygun olarak tasarlanması gerektiği
düşünülmektedir. Disiplinlerarası yaklaşımla tasarlanması önerilen
programlarda ekonominin özellikle ülke
ve dünya gündemi ile ilgili güncel gelişmeler, coğrafya ve politika
konularıyla ilişkilendirilmesi önerilmektedir. Araştırma bulguları, ekonomi
okuryazarlığının ve ekonomi eğitiminin bu alanın farklı paydaşları tarafından
önemli ve gerekli görüldüğünü, bununla birlikte bu konudaki eğitimin yetersiz
olarak algılandığını ortaya koymuştur. Bu sonuçların, ekonomi eğitiminin topluma
ulaşması konusunda bir talebi yansıttığı söylenebilir.
This study was conducted to determine the views of economists, social studies
education field experts, and social studies teachers on economic literacy and
economics education in Turkey. The study was conducted with descriptive survey
model. The study group consisted of 116 volunteer participants including experts
working in the economics and social studies teacher education departments in the
universities and social studies teachers working in the six counties of Istanbul. The
data were collected through a demographic information form and two
questionnaires. In the analysis of the data, frequency, percentage, and sum of
ranking scores were used. According to the results, participants think that
economic literacy level of Turkish society and economics teaching are insufficient.
A majority of the participants regard economic literacy as a basic competency area
for all citizens. Participants consider high school stage as the most appropriate
education level for teaching economics, then middle school, undergraduate,
primary, and kindergarten levels, respectively. In addition, approximately two
thirds of participants believe that economics teaching should be designed based
on the interdisciplinary approach in middle schools. A considerable proportion of
the participants suggest that the interdisciplinar programs should be associated
with current developments related to the country and world agenda, geography,
and politics. The findings of the study show that economic literacy and economics
education are seen as an important and necessary competency by different
stakeholders in the field, also an inadequate area for all society.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 22, 2017 |
Submission Date | December 5, 2017 |
Acceptance Date | December 22, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |
ERCİYES JOURNAL OF EDUCATION [EJE]
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.