Research Article
BibTex RIS Cite

Determining The Perceptions Of Secondary School Students About Distance Education In The Pandemic Process Through Metaphors1

Year 2021, Volume: 5 Issue: 2, 161 - 178, 31.10.2021
https://doi.org/10.32433/eje.902102

Abstract

References

  • Abasli K., and Jafarova S. (2020) Distance education in the pandemic period: a metaphor analysis. Azerbaijan Journal of Educational Studies. 690/I, 10–26.
  • Afacan, Ö. (2011). Fen Bilgisi öğretmen adaylarının “fen ve fen ve teknoloji öğretmeni” kavramlarına yönelik metafor durumları. E-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences, 6(1), 1242- 1254.
  • Arat, T. ve Bakan, Ö. (2011). Uzaktan eğitim ve uygulamalari, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14/2, 363-374.
  • Aslan, S. (2013). Metaphoric examination of perception of teachers working in multigrade classrooms about Teacher” concept, Turkish Studies international Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(6), 43-49.
  • Bekdaş, M. (2017). The perceptions of high school students for the concept of English through metaphors: Tokat sample. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi (GEBD), 3/2, 35-41.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3/2, 85-124.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çivril, H. Aruğaslan, E. and Özkara, B. (2018). Uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik algilari: bir metafor analizi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama,8/1, 39 – 59.
  • Gömleksiz, M. N. (2013). Öğretmen adaylarının yabancı dil kavramına ilişkin metaforik algıları. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(8), 649-664.
  • Gültekin, M. (2013). İlköğretim öğretmen adaylarının eğitim programı kavramına yükledikleri metaforlar. Eğitim ve Bilim, 38(169), 126-141.
  • İşman, Aytekin (1998). Uzaktan Eğitim. Sakarya: Değişim Yayınları.
  • Jensen, D. F. N. (2006). Metaphors as a bridge to understanding educational and social contexts. International Journal of Qualitative Methods, 5(1), 4.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Kırık, A. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara University Journal of Communication, 21, 73-94
  • Lakoff, G., & Johnson, M. (1980). Metaphors we live by. London: Chicago University Press.
  • Limon, İ. (2015). 9. ve 10. sınıf öğrencilerinin yabancı bir dil olarak İngilizce‘ye yönelik metaforik algıları, International Journal of Social Sciences and Education Research, 1(2), 445-459.
  • Mertens, D. (2010). Research and Evaluation in Education Psychology, Los Angeles: Sage Publications
  • Mete, F. ve Ayrancı, B. (2016). Analysıs on Perception of Language and Literature by Metaphors, Dede Korkut, 11, 53-64
  • Midgley, W., & Trimmer, K. (2013). Metaphorsfor In And Of Education Research. Newcastle, Cambridge Scholars Publishing.
  • Ocak, İ., & Gürel, E.(2014). Lise öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik metaforik algıları. 23. Eğitim Bilimleri Kurultayı, 4-6 Eylül, Kocaeli.
  • Özer, M. ve Suna, E. (2020). Covid-19 salgını ve eğitim. Küresel Salgının Anatomisi İnsan ve Toplum Geleleceği, Ed. Muzaffer Şeker, Ali Özer, Cem Korkut. Türkiye Bilimler Akademisi: Ankara
  • Öztürk, Ç. (2007). Sosyal bilgiler, sınıf ve fen bilgisi öğretmen adaylarının ‘coğrafya’ kavramına yönelik metafor durumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 8(2), 55-69.
  • Patton, M. (2002). Qualitative researchs & evaluation methods.California: Sage Publication.
  • Pilav, S., & Üstten, A. (2013). Lise öğrencilerinin edebiyatla ilgili algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi üzerine bir araştırma. Turkish Studies, 8(8), 1073-1085.
  • Saban, A. (2004) Giriş düzeyindeki sınıf öğretmen adaylarının “öğretmen” kavramına ilişkin ileri sürdükleri metaforlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 131-155.
  • Saban, A. (2008), Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 459-49.
  • Taş, H. Yavuzalp, N. ve Gürer, M. (2016). BÖTE Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Algılarının Metaforlar Yoluyla Belirlenmesi. 4th. International Instructional Technologies and Teacher Education Symposium, Elazığ.
  • Tuncay, N. ve Özçınar, Z. (2009). Distance education “metaphors”. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 1 (1), 2883-2888.
  • UNESCO, (2021a) From COVID-19 learning disruption to recovery: A snapshot of UNESCO’s work in education in 2020. https://en.unesco.org/news/covid-19-learning-disruption-recovery-snapshot-unescos-work-education-2020 Erişim: 07.01.2021.
  • UNESCO, (2021b) Monitoring school closures and providing distance learning solutions and guidance. https://en.unesco.org/news/covid-19-learning-disruption-recovery-snapshot-unescos-work-education-2020 Erişim: 07.01.2021.
  • Usta, N. D., & Ültay, N. (2015). Okul öncesi öğretmen adaylarının “Kimya” metaforlarının karşılaştırılması üzerine bir çalışma. KSBD, Hüseyin Hüsnü Tekışık Özel Sayısı, 1/7, 163-177.
  • Yıldırım, A.ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yılmaz. G ve Güven. B. (2015). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education. 6 (2), 299-322.
  • WHO, (2020). WHO Director-General’s opening remarks at the media briefing on COVID-19 – 11 March 2020. https://www.who.int/dg/speeches/detail/who-di- rector-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid-19—-11- march-2020 Erişim: 07.01.2021.

Determining the Perceptions of Secondary School Students about Distance Education in the Pandemic Process through Metaphors

Year 2021, Volume: 5 Issue: 2, 161 - 178, 31.10.2021
https://doi.org/10.32433/eje.902102

Abstract

This study aims to determine the perceptions of secondary school students for the concept of distance education in the pandemic process through metaphors. The case study design has been applied in this qualitative study. The study group was formed by the 322 students attending five different schools’ 5th-8th graders in Hatay in the 2020-2021 academic year. The study group of the research was selected using the purposive sampling method. The data was collected using a metaphorical perception sentence prepared for the gap-filling method. Each student was asked to produce a metaphor and to complete the statement “Distance Education is like . . . because . . .” to draw an analogy. The data was analyzed using the content analysis technique. According to data analysis, it was found that 300 valid metaphors were developed. Metaphors were classified into 3 groups such as “positive”, “negative”, “neutral”. Of the students in the study, 49.00% produced negative, 44.33% positive, and 6.67% neutral metaphors. The most dominant metaphors were given respectively “Stranger” (f=14), “School” (f=13), “Best friend” (f=9), “Parents’ meeting” (f=7). According to negative metaphors, distance education is not effective and does not provide permanent learning. According to positive metaphors, distance education is a new teaching system that meets our needs using technology during the pandemic period. According to neutral metaphors, distance education is a mandatory stage of education in the pandemic process. The Ministry of National Education should invest in developing a flexible education system that supports electronic and distance learning for the future of the education system. Consequently, improvements can be made in distance education practices by considering students' perceptions. It is believed that this study will shed light on distance education studies in the future.

References

  • Abasli K., and Jafarova S. (2020) Distance education in the pandemic period: a metaphor analysis. Azerbaijan Journal of Educational Studies. 690/I, 10–26.
  • Afacan, Ö. (2011). Fen Bilgisi öğretmen adaylarının “fen ve fen ve teknoloji öğretmeni” kavramlarına yönelik metafor durumları. E-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences, 6(1), 1242- 1254.
  • Arat, T. ve Bakan, Ö. (2011). Uzaktan eğitim ve uygulamalari, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14/2, 363-374.
  • Aslan, S. (2013). Metaphoric examination of perception of teachers working in multigrade classrooms about Teacher” concept, Turkish Studies international Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(6), 43-49.
  • Bekdaş, M. (2017). The perceptions of high school students for the concept of English through metaphors: Tokat sample. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi (GEBD), 3/2, 35-41.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3/2, 85-124.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çivril, H. Aruğaslan, E. and Özkara, B. (2018). Uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik algilari: bir metafor analizi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama,8/1, 39 – 59.
  • Gömleksiz, M. N. (2013). Öğretmen adaylarının yabancı dil kavramına ilişkin metaforik algıları. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(8), 649-664.
  • Gültekin, M. (2013). İlköğretim öğretmen adaylarının eğitim programı kavramına yükledikleri metaforlar. Eğitim ve Bilim, 38(169), 126-141.
  • İşman, Aytekin (1998). Uzaktan Eğitim. Sakarya: Değişim Yayınları.
  • Jensen, D. F. N. (2006). Metaphors as a bridge to understanding educational and social contexts. International Journal of Qualitative Methods, 5(1), 4.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Kırık, A. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara University Journal of Communication, 21, 73-94
  • Lakoff, G., & Johnson, M. (1980). Metaphors we live by. London: Chicago University Press.
  • Limon, İ. (2015). 9. ve 10. sınıf öğrencilerinin yabancı bir dil olarak İngilizce‘ye yönelik metaforik algıları, International Journal of Social Sciences and Education Research, 1(2), 445-459.
  • Mertens, D. (2010). Research and Evaluation in Education Psychology, Los Angeles: Sage Publications
  • Mete, F. ve Ayrancı, B. (2016). Analysıs on Perception of Language and Literature by Metaphors, Dede Korkut, 11, 53-64
  • Midgley, W., & Trimmer, K. (2013). Metaphorsfor In And Of Education Research. Newcastle, Cambridge Scholars Publishing.
  • Ocak, İ., & Gürel, E.(2014). Lise öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik metaforik algıları. 23. Eğitim Bilimleri Kurultayı, 4-6 Eylül, Kocaeli.
  • Özer, M. ve Suna, E. (2020). Covid-19 salgını ve eğitim. Küresel Salgının Anatomisi İnsan ve Toplum Geleleceği, Ed. Muzaffer Şeker, Ali Özer, Cem Korkut. Türkiye Bilimler Akademisi: Ankara
  • Öztürk, Ç. (2007). Sosyal bilgiler, sınıf ve fen bilgisi öğretmen adaylarının ‘coğrafya’ kavramına yönelik metafor durumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 8(2), 55-69.
  • Patton, M. (2002). Qualitative researchs & evaluation methods.California: Sage Publication.
  • Pilav, S., & Üstten, A. (2013). Lise öğrencilerinin edebiyatla ilgili algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi üzerine bir araştırma. Turkish Studies, 8(8), 1073-1085.
  • Saban, A. (2004) Giriş düzeyindeki sınıf öğretmen adaylarının “öğretmen” kavramına ilişkin ileri sürdükleri metaforlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 131-155.
  • Saban, A. (2008), Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 459-49.
  • Taş, H. Yavuzalp, N. ve Gürer, M. (2016). BÖTE Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Algılarının Metaforlar Yoluyla Belirlenmesi. 4th. International Instructional Technologies and Teacher Education Symposium, Elazığ.
  • Tuncay, N. ve Özçınar, Z. (2009). Distance education “metaphors”. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 1 (1), 2883-2888.
  • UNESCO, (2021a) From COVID-19 learning disruption to recovery: A snapshot of UNESCO’s work in education in 2020. https://en.unesco.org/news/covid-19-learning-disruption-recovery-snapshot-unescos-work-education-2020 Erişim: 07.01.2021.
  • UNESCO, (2021b) Monitoring school closures and providing distance learning solutions and guidance. https://en.unesco.org/news/covid-19-learning-disruption-recovery-snapshot-unescos-work-education-2020 Erişim: 07.01.2021.
  • Usta, N. D., & Ültay, N. (2015). Okul öncesi öğretmen adaylarının “Kimya” metaforlarının karşılaştırılması üzerine bir çalışma. KSBD, Hüseyin Hüsnü Tekışık Özel Sayısı, 1/7, 163-177.
  • Yıldırım, A.ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yılmaz. G ve Güven. B. (2015). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education. 6 (2), 299-322.
  • WHO, (2020). WHO Director-General’s opening remarks at the media briefing on COVID-19 – 11 March 2020. https://www.who.int/dg/speeches/detail/who-di- rector-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid-19—-11- march-2020 Erişim: 07.01.2021.

Ortaokul Düzeyindeki Öğrencilerin Pandemi Sürecindeki Uzaktan Eğitim ile İlgili Algılarının Metaforlar Yoluyla Belirlenmesi

Year 2021, Volume: 5 Issue: 2, 161 - 178, 31.10.2021
https://doi.org/10.32433/eje.902102

Abstract

Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin pandemi sürecindeki uzaktan eğitim kavramıyla ilgili algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesidir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 Eğitim Öğretim yılında Hatay ilinde beş ortaokulda 5-8. sınıflarında öğrenim gören 322 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın çalışma grubu amaçlı örneklem yöntemi kullanılarak seçilmiştir. Araştırmanın verileri tek sorudan oluşan boşluk doldurma yöntemine göre hazırlanmış metaforik algı cümlesi kullanılarak toplanmıştır. Öğrencilerden pandemi sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin bir metafor geliştirmeleri ve benzetme yönünü de “Uzaktan eğitim ... benzer, çünkü ...” cümlesini tamamlayarak yazmaları istenmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Metaforlar “olumlu”, “olumsuz”, “nötr” olmak üzere 3 gruba ayrılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin% 49.00'u olumsuz, % 44.33'ü olumlu ve % 6.67'si nötr metafor üretmiştir. En baskın metaforlar sırasıyla “Yabancı” (f = 14), “Okul” (f = 13), “En iyi arkadaş” (f = 9), “Veli toplantısı” (f = 7) olarak belirlenmiştir. Olumsuz metaforlara göre uzaktan eğitim etkili değildir ve kalıcı öğrenme sağlamaz. Olumlu metaforlara göre, uzaktan eğitim, pandemi döneminde teknolojiyi kullanarak ihtiyaçlarımızı karşılayan yeni bir öğretim sistemidir. Nötr metaforlara göre uzaktan eğitim, pandemi sürecinde zorunlu bir eğitim aşamasıdır. Sonuç olarak, öğrencilerin algıları dikkate alınarak uzaktan eğitim uygulamalarında iyileştirmeler yapılabilir. Milli Eğitim Bakanlığı, eğitim sisteminin geleceği için elektronik ve uzaktan eğitimi destekleyen esnek bir eğitim sistemi geliştirmeye yatırım yapabilir. Bu çalışmanın gelecekte uzaktan eğitim çalışmalarına ışık tutacağı düşünülmektedir.

References

  • Abasli K., and Jafarova S. (2020) Distance education in the pandemic period: a metaphor analysis. Azerbaijan Journal of Educational Studies. 690/I, 10–26.
  • Afacan, Ö. (2011). Fen Bilgisi öğretmen adaylarının “fen ve fen ve teknoloji öğretmeni” kavramlarına yönelik metafor durumları. E-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences, 6(1), 1242- 1254.
  • Arat, T. ve Bakan, Ö. (2011). Uzaktan eğitim ve uygulamalari, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14/2, 363-374.
  • Aslan, S. (2013). Metaphoric examination of perception of teachers working in multigrade classrooms about Teacher” concept, Turkish Studies international Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(6), 43-49.
  • Bekdaş, M. (2017). The perceptions of high school students for the concept of English through metaphors: Tokat sample. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi (GEBD), 3/2, 35-41.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3/2, 85-124.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çivril, H. Aruğaslan, E. and Özkara, B. (2018). Uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik algilari: bir metafor analizi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama,8/1, 39 – 59.
  • Gömleksiz, M. N. (2013). Öğretmen adaylarının yabancı dil kavramına ilişkin metaforik algıları. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(8), 649-664.
  • Gültekin, M. (2013). İlköğretim öğretmen adaylarının eğitim programı kavramına yükledikleri metaforlar. Eğitim ve Bilim, 38(169), 126-141.
  • İşman, Aytekin (1998). Uzaktan Eğitim. Sakarya: Değişim Yayınları.
  • Jensen, D. F. N. (2006). Metaphors as a bridge to understanding educational and social contexts. International Journal of Qualitative Methods, 5(1), 4.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Kırık, A. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara University Journal of Communication, 21, 73-94
  • Lakoff, G., & Johnson, M. (1980). Metaphors we live by. London: Chicago University Press.
  • Limon, İ. (2015). 9. ve 10. sınıf öğrencilerinin yabancı bir dil olarak İngilizce‘ye yönelik metaforik algıları, International Journal of Social Sciences and Education Research, 1(2), 445-459.
  • Mertens, D. (2010). Research and Evaluation in Education Psychology, Los Angeles: Sage Publications
  • Mete, F. ve Ayrancı, B. (2016). Analysıs on Perception of Language and Literature by Metaphors, Dede Korkut, 11, 53-64
  • Midgley, W., & Trimmer, K. (2013). Metaphorsfor In And Of Education Research. Newcastle, Cambridge Scholars Publishing.
  • Ocak, İ., & Gürel, E.(2014). Lise öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik metaforik algıları. 23. Eğitim Bilimleri Kurultayı, 4-6 Eylül, Kocaeli.
  • Özer, M. ve Suna, E. (2020). Covid-19 salgını ve eğitim. Küresel Salgının Anatomisi İnsan ve Toplum Geleleceği, Ed. Muzaffer Şeker, Ali Özer, Cem Korkut. Türkiye Bilimler Akademisi: Ankara
  • Öztürk, Ç. (2007). Sosyal bilgiler, sınıf ve fen bilgisi öğretmen adaylarının ‘coğrafya’ kavramına yönelik metafor durumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 8(2), 55-69.
  • Patton, M. (2002). Qualitative researchs & evaluation methods.California: Sage Publication.
  • Pilav, S., & Üstten, A. (2013). Lise öğrencilerinin edebiyatla ilgili algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi üzerine bir araştırma. Turkish Studies, 8(8), 1073-1085.
  • Saban, A. (2004) Giriş düzeyindeki sınıf öğretmen adaylarının “öğretmen” kavramına ilişkin ileri sürdükleri metaforlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 131-155.
  • Saban, A. (2008), Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 459-49.
  • Taş, H. Yavuzalp, N. ve Gürer, M. (2016). BÖTE Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Algılarının Metaforlar Yoluyla Belirlenmesi. 4th. International Instructional Technologies and Teacher Education Symposium, Elazığ.
  • Tuncay, N. ve Özçınar, Z. (2009). Distance education “metaphors”. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 1 (1), 2883-2888.
  • UNESCO, (2021a) From COVID-19 learning disruption to recovery: A snapshot of UNESCO’s work in education in 2020. https://en.unesco.org/news/covid-19-learning-disruption-recovery-snapshot-unescos-work-education-2020 Erişim: 07.01.2021.
  • UNESCO, (2021b) Monitoring school closures and providing distance learning solutions and guidance. https://en.unesco.org/news/covid-19-learning-disruption-recovery-snapshot-unescos-work-education-2020 Erişim: 07.01.2021.
  • Usta, N. D., & Ültay, N. (2015). Okul öncesi öğretmen adaylarının “Kimya” metaforlarının karşılaştırılması üzerine bir çalışma. KSBD, Hüseyin Hüsnü Tekışık Özel Sayısı, 1/7, 163-177.
  • Yıldırım, A.ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yılmaz. G ve Güven. B. (2015). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education. 6 (2), 299-322.
  • WHO, (2020). WHO Director-General’s opening remarks at the media briefing on COVID-19 – 11 March 2020. https://www.who.int/dg/speeches/detail/who-di- rector-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid-19—-11- march-2020 Erişim: 07.01.2021.
There are 34 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Studies on Education
Journal Section Research Article
Authors

Müjgan Bekdaş 0000-0003-4313-5880

Nurullah Karaoğulları 0000-0001-9034-9262

Publication Date October 31, 2021
Submission Date March 24, 2021
Acceptance Date August 27, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Bekdaş, M., & Karaoğulları, N. (2021). Determining the Perceptions of Secondary School Students about Distance Education in the Pandemic Process through Metaphors. Erciyes Journal of Education, 5(2), 161-178. https://doi.org/10.32433/eje.902102

ERCİYES JOURNAL OF EDUCATION [EJE]

Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Map  cropped-doaj_logo_big.png erihplus.png ici2.png 5-google-scholar.png