Bu
araştırmanın genel amacı, öğretmen adaylarının sosyo-kültürel özelliklerinin
incelenmesidir. Bu doğrultuda öğretmen
adaylarının; yaş, cinsiyet, medeni durum, aileleriyle kalma-kalmama durumu,
ailelerinin aylık geliri, ailelerinin bakmakla yükümlü olduğu birey sayısı,
anne ve baba eğitim durumu, akademik, sosyal ve sportif aktivitelere katılma
düzeyi, toplumsal hizmetlere katılma düzeyi,
ders çalışma biçimleri, kullandıkları müzik aleti sayısı, üye oldukları
kulüp sayısı, mezun oldukları lise türü, okudukları bölümü tercih sırası,
bildikleri yabancı dil sayısı ve kendi başarılarını algılama bakımından sosyal ve kültürel özelliklerinin
belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Bu
çalışmanın evrenini 2017-2018 yılında Dicle üniversitesi ziya Gökalp eğitim
fakültesinde kayıtlı tüm öğretmen adayları oluşturmaktadır. Veri toplama aracı
olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen ve öğretmen adaylarının
sosyo-kültürel özelliklerini içeren anket formu kullanılmıştır. Öğretmen
adaylarının her bir ankete verdiği cevapların yüzde ve frekansları
hesaplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmen adaylarının kampüs
içindeki akademik aktivitelere (panel, konferans vb.) katılım düzeyinin çok
düşük olduğu, büyük çoğunluğunun bireysel olarak ders çalıştığı, yaklaşık
%16’sının hiç sosyal aktiviteye katılmadığı, yaklaşık % 80’inin sportif
faaliyetlere hiç katılmadığı, yaklaşık % 85’inin hiçbir kulübe üye olmadığı,
yaklaşık % 31 inin hiçbir yabancı dil bilmediği görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 13, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 13 |