Araştırmanın genel amacı öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık beceri düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda örneklemi oluşturan öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık beceri düzeyleri cinsiyet, yaş, sınıf, bölüm ve günlük teknolojiyi kullanma sürelerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı araştırılmıştır. Hakkari üniversitesi Eğitim fakültesinde öğrenim gören 207 öğretmen adayı üzerinde yürütülen bu araştırmada tarama modeli esas alınmıştır. Araştırma sonucunda dijital okuryazarlık beceri düzeyi ile cinsiyet, yaş ve teknolojiyi günlük kullanım süreleri değişkenine göre anlamlı fark bulunamamıştır. Araştırmada sınıf değişkeni açısından fark bulunmuş ve bu farkın 3.sınıfta öğrenim gören öğretmen adayları ile 1.ve 2. Sınıfta öğrenim gören öğretmen adayları arasında olduğu görülmüştür. Benzer şekilde bölüm değişkeni açısından da fark bulunmuştur. Belirlenen bu farkın İngilizce bölümü ile Sınıf, İlköğretim matematik ve Türkçe öğretmenliği bölümleri arasında; PDR bölümü ile Sınıf, İlköğretim Matematik ve Türkçe öğretmenliği bölümleri arasında; Türkçe öğretmenliği ile Sınıf öğretmenliği bölümü arasında olduğu belirlenmiştir. Ölçeğin Cronbach Alpha katsayısı .954’tür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 14, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 10 Issue: 19 |