Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Programmed Guitar Music (A l’aube Du Dernier Jour)

Yıl 2019, Sayı: 14, 1 - 31, 30.06.2019
https://doi.org/10.31722/ejmd.584356

Öz

 The ultimate goal of this work is to examine the work of A l’aube Du Dernier Jour, composed by the French

composer Francis Kleynjans, in the context of the twentieth century modern music movements and to make a

technical and harmonic analysis of this work as well as its narrative direction. The main subject of the work is

the programmed music, whose roots are evaluated in the music of the twentieth century and the music of the

twentieth century but extend to the end of the nineteenth century. On the other hand, it is also possible to find

traces from other 20th  century music trends. Therefore, in order to be able to make comparisons as well as to

place the pieces in the appropriate position, these trends were examined in chronological order. In this context,

Francis Kleynjans, who has a very important place in guitar music in the 20th  century, forms the essence of

studying the harmonious, technical and narrative analysis of A l’aube Du Dernier Jour, as well as of program










music and modern music writings.

Kaynakça

  • Beard, D. (2005). Musicology: The Key Concepts. New York: Taylor&Francis Group.
  • Çapacı, K. (2011). 20. yy’da Müzik. Erişim Adresi: https://docplayer.biz.tr/11871564-20-yuzyilda-muzikkazim- capaci-1900-2000.html
  • Çetiner, Ö. (2013). Bir Tohumun Gaia Defterinden. Sanatta Yeterlilik Tezi, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çokoğullu, K. (2013). Çağdaş Gitar Müziği Bestecisi Carlo Domeniconi’nin Koyunbaba Adlı Eseri ve Kazım Çokoğullunun Tanburi Mustafa Çavuş Şarkısı Üzerine Fantezi, Sanatta Yeterlilik Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, İstanbul.
  • Griffiths, P. (2010). Batı Müziğinin Kısa Tarihi. Çev.: M.Halim Spatar. İstanbul, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Hodeir, A. (2002). Müzikte Türler ve Biçimler. İstanbul, Pan Yayıncılık.
  • Mimaroğu, İ. (2003). Müzik Tarihi. İstanbul, Varlık Yayınları.
  • Özçelik, S. (2001). On İki Ton Besteleme Tekniği, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 21, Sayı 3.
  • Percy, A. (1947). The Oxford Companion To Music. London, New York, Toronto: Seventh Edition, Oxford University Press.
  • Sachs, C. (1965). Kısa Dünya Musikisi Tarihi. Çev.: İlhan Usmanbaş. İstanbul, Milli Eğitim Basımevi.
  • Say, A. (2001). Müziğin Kitabı, Ankara, Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Shopenhauer, A. (2004). Varolmanın Acısı. İstanbul, Donkişot Yayınları.
  • Tardü, D. (2014). Arthur Schopenhauer ve Friedrich Nietzsche’nin Program Müziğine Yaklaşımları, Rast Müzikoloji Dergisi Cilt II, Sayı 1.
  • Yöre, S. (2011). Çağdaş Müzik: Bestecilik Ana Akımları, Teknikleri ve Başlıca Eserler. ÇÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Cilt-20. Sayı 3. Ss. 7.

PROGRAMLI BİR GİTAR MÜZİĞİ (A L’AUBE DU DERNIER JOUR)

Yıl 2019, Sayı: 14, 1 - 31, 30.06.2019
https://doi.org/10.31722/ejmd.584356

Öz

Bu çalışmanın nihai hedefi, Fransız besteci Francis Kleynjans tarafından bestelenmiş A l’aube Du Dernier Jour

isimli eseri, yirminci yüzyıl modern müzik akımları çerçevesinde inceleyip, bu eserin .yküsel y.nünün yanında

teknik ve armonik analizini yapmaktır. Çalışmanın beslendiği temel konu yirminci yüzyıl müziği ve yirminci

yüzyıl müziği içinde değerlendirilen ancak kökleri on dokuzuncu yüzyılın sonuna uzanan Programlı müziktir.

Öte yandan söz konusu eserde diğer yirminci yüzyıl müzik akımlarından da izler bulmak mümkündür.

Dolayısıyla hem karşılaştırma yapabilmek hem de eseri uygun konuma yerleştirebilmek için bu akımlar

kronolojik bir sıra ile incelenmiştir. Bu bağlamda 20. yüzyıl gitar müziğinde oldukça önemli bir yere sahip olan

Francis Kleynjans’ın A l’aube Du Dernier Jour adlı eserinin armonik, teknik ve .yküsel analizinin yanı sıra









program müziği ve modern müzik yazıları ile de ilişkilendirilmesi çalışmanın .zünü oluşturmaktadır.

Kaynakça

  • Beard, D. (2005). Musicology: The Key Concepts. New York: Taylor&Francis Group.
  • Çapacı, K. (2011). 20. yy’da Müzik. Erişim Adresi: https://docplayer.biz.tr/11871564-20-yuzyilda-muzikkazim- capaci-1900-2000.html
  • Çetiner, Ö. (2013). Bir Tohumun Gaia Defterinden. Sanatta Yeterlilik Tezi, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çokoğullu, K. (2013). Çağdaş Gitar Müziği Bestecisi Carlo Domeniconi’nin Koyunbaba Adlı Eseri ve Kazım Çokoğullunun Tanburi Mustafa Çavuş Şarkısı Üzerine Fantezi, Sanatta Yeterlilik Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, İstanbul.
  • Griffiths, P. (2010). Batı Müziğinin Kısa Tarihi. Çev.: M.Halim Spatar. İstanbul, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Hodeir, A. (2002). Müzikte Türler ve Biçimler. İstanbul, Pan Yayıncılık.
  • Mimaroğu, İ. (2003). Müzik Tarihi. İstanbul, Varlık Yayınları.
  • Özçelik, S. (2001). On İki Ton Besteleme Tekniği, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 21, Sayı 3.
  • Percy, A. (1947). The Oxford Companion To Music. London, New York, Toronto: Seventh Edition, Oxford University Press.
  • Sachs, C. (1965). Kısa Dünya Musikisi Tarihi. Çev.: İlhan Usmanbaş. İstanbul, Milli Eğitim Basımevi.
  • Say, A. (2001). Müziğin Kitabı, Ankara, Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Shopenhauer, A. (2004). Varolmanın Acısı. İstanbul, Donkişot Yayınları.
  • Tardü, D. (2014). Arthur Schopenhauer ve Friedrich Nietzsche’nin Program Müziğine Yaklaşımları, Rast Müzikoloji Dergisi Cilt II, Sayı 1.
  • Yöre, S. (2011). Çağdaş Müzik: Bestecilik Ana Akımları, Teknikleri ve Başlıca Eserler. ÇÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Cilt-20. Sayı 3. Ss. 7.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Umut Volkan Yılmaz 0000-0001-9197-2240

Kubilay Can 0000-0003-4038-4187

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 28 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Yılmaz, U. V., & Can, K. (2019). PROGRAMLI BİR GİTAR MÜZİĞİ (A L’AUBE DU DERNIER JOUR). Eurasian Journal of Music and Dance(14), 1-31. https://doi.org/10.31722/ejmd.584356
AMA Yılmaz UV, Can K. PROGRAMLI BİR GİTAR MÜZİĞİ (A L’AUBE DU DERNIER JOUR). Eurasian Journal of Music and Dance. Haziran 2019;(14):1-31. doi:10.31722/ejmd.584356
Chicago Yılmaz, Umut Volkan, ve Kubilay Can. “PROGRAMLI BİR GİTAR MÜZİĞİ (A L’AUBE DU DERNIER JOUR)”. Eurasian Journal of Music and Dance, sy. 14 (Haziran 2019): 1-31. https://doi.org/10.31722/ejmd.584356.
EndNote Yılmaz UV, Can K (01 Haziran 2019) PROGRAMLI BİR GİTAR MÜZİĞİ (A L’AUBE DU DERNIER JOUR). Eurasian Journal of Music and Dance 14 1–31.
IEEE U. V. Yılmaz ve K. Can, “PROGRAMLI BİR GİTAR MÜZİĞİ (A L’AUBE DU DERNIER JOUR)”, Eurasian Journal of Music and Dance, sy. 14, ss. 1–31, Haziran 2019, doi: 10.31722/ejmd.584356.
ISNAD Yılmaz, Umut Volkan - Can, Kubilay. “PROGRAMLI BİR GİTAR MÜZİĞİ (A L’AUBE DU DERNIER JOUR)”. Eurasian Journal of Music and Dance 14 (Haziran 2019), 1-31. https://doi.org/10.31722/ejmd.584356.
JAMA Yılmaz UV, Can K. PROGRAMLI BİR GİTAR MÜZİĞİ (A L’AUBE DU DERNIER JOUR). Eurasian Journal of Music and Dance. 2019;:1–31.
MLA Yılmaz, Umut Volkan ve Kubilay Can. “PROGRAMLI BİR GİTAR MÜZİĞİ (A L’AUBE DU DERNIER JOUR)”. Eurasian Journal of Music and Dance, sy. 14, 2019, ss. 1-31, doi:10.31722/ejmd.584356.
Vancouver Yılmaz UV, Can K. PROGRAMLI BİR GİTAR MÜZİĞİ (A L’AUBE DU DERNIER JOUR). Eurasian Journal of Music and Dance. 2019(14):1-31.

Eurasian Journal of Music and Dance