Bilgi ve iletişim teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte internetin her alana yayılması, beraberinde enformasyon çağını başlatarak gözetim toplumu ve bunun yarattığı söz konusu dijital mahremiyet ihlali tartışmalarının önünü açmıştır. Enformasyon çağında, yeni iletişim teknolojileri ile ortaya çıkan katılımcı kültürün parçası olan bireylerin, dijital emek ile oluşturdukları verilerin hükümetler ve sermaye sahipleri tarafından metalaştırılarak kullanılması ve kişiselleştirilmiş hedefli reklamcılık faaliyetleri kapsamında filtre balonu yaratarak siyasi propaganda amacı ile demokratik süreçlerdeki yönelimlerine etkileri incelenmiştir. Bu bağlamda 2016 ABD seçimleri ile ortaya çıkan Facebook Cambridge Analytica Skandalı araştırmanın örneklemi olarak seçilmiş ve literatür taraması yapılarak incelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 15, 2022 |
Submission Date | April 9, 2022 |
Acceptance Date | April 19, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)