The utilisation of blended learning in adult training and education has become popular over the past few decades. The trainers, educators have made excessive steps to use such technologies, with Moodle often being a platform of choice to meet the needs of adult learners in healthcare (hospitals), academia and other organisations by designing trainings/courses using belended learning approach. Within universities, virtual learning environments, very often the Moodle platform has become a most popular form of e-learning and blended learning. However, compare to its application within other areas of education, there is a limited available range from which can be selected the best way of implementation e-learning in adult education especially in healthcare sector in hospital environment. Educators in academia and e-learning leads in hospitals first, need to understand the mechanism by which who, what and how of e-learning will be delivered. Amongst a variety of researches regarding an ADDIE model as and instructional design, none considered its applicability in the healthcare and adult education. This paper, therefore, provided a guide of useage of the ADDIE Model in the heltcare settings to Design Basic Life Support (BLS) Training for Healthcare Professionals.
This research and implementation of blended learning approach will not be able to completed without SMEs and the staff who involved this study.
E-öğrenmenin yetişkinlerin eğitimi ve eğitim programlarında kullanımı son birkaç on yılda popüler hale gelmiştir. Eğitimciler ve e-öğrenme liderleri, bu tür teknolojilerinin kullanımı için büyük adımlar attmıştır. Moodle, çoğu zaman sağlık hizmetlerinde (hastanelerde), akademilerde ve diğer organizasyonlarda yetişkin öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılamak için tercih edilen bir platform haline gelmiştir. Üniversiteler içerisinde sanal öğrenme ortamları, sıklıkla Moodle platformu en popüler e-öğrenme modeli haline gelmiştir.Bununla birlikte, diğer eğitim alanlarındaki uygulamalarıyla karşılaştırıldığında, özellikle hastane ortamında, sağlık sektöründe yetişkin eğitiminde e-öğrenmenin en iyi uygulama yolu seçilebilecek sınırlı bir alan vardır. Akademilerdeki ve e-öğrenimdeki eğitimcilerin önce hastanelerde öncülük etmesi, e-öğrenmenin kim, ne ve nasıl sağlanacağı mekanizmasını anlaması gerekir. Bir ADDIE modeli öğretim tasarımı ile ilgili çeşitli araştırmalar arasında hiçbiri, sağlık bakımı ve yetişkin eğitiminde uygulanabilirliğini düşünmemiştir. Bu nedenle, bu yazıda, ADDIE Modelinin sağlık sektörü ortamlarında Sağlık Profesyonelleri için Tasarım Temel Yaşam Desteği (BLS) Eğitimine yönelik kullanım kılavuzuna yer verilmiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Special Issue 2019 |