Research Article
BibTex RIS Cite

POLİTİK MARKA BAĞLILIĞI VE MARKA BAĞLILIĞINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Year 2017, Volume: 7 Issue: 1, 74 - 83, 31.10.2017

Abstract

Bu
çalışmanın temel amacı, politik pazarlama alanında siyasi partilere olan seçmen
bağlılığını ortaya koyabilmek ve seçmenlerin marka bağlılığını etkileyen
faktörleri tespit ederek bu konuda ilgililere bilgi verebilmektir. Bu amaçla
Türkiye’de seçmenlerin politik pazarlamada marka bağlılığını etkileyen
faktörler analiz edilemeye çalışılmıştır.
Politik pazarlamada marka bağlılığını etkileyen
faktörleri belirlemek amacıyla ankete dahil edilen on beş ifade, Faktör
analizine tabi tutulmuş ve daha az faktör (dört faktör) altında toplandıkları
tespit edilmiş olup çalışmada Faktör 1: “
Yenilik Arayışı Faktörü”, Faktör 2: “ Markaya Duygusal Yakınlık Faktörü”, Faktör 3: “ Marka İnancı Faktörü” ve Faktör 4: “ Marka Desteği Faktörü” olarak adlandırılmıştır. Yapılan korelasyon analizi
sonucunda politik marka bağlılığı ile marka bağlılığını etkileyen faktörler
arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir.



 

References

  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Spss Uygulamalı. 5. Baskı, Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Assael, H. (1992). Consumer Behaviorand Marketing Action. 4.Baskı Boston: Pwekent Publishing Company. Bongrand, M. (1992). Politikada Pazarlama, Çev. Fatoş ERSOY. İstanbul: İletişim Yayınları.
Year 2017, Volume: 7 Issue: 1, 74 - 83, 31.10.2017

Abstract

References

  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Spss Uygulamalı. 5. Baskı, Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Assael, H. (1992). Consumer Behaviorand Marketing Action. 4.Baskı Boston: Pwekent Publishing Company. Bongrand, M. (1992). Politikada Pazarlama, Çev. Fatoş ERSOY. İstanbul: İletişim Yayınları.
There are 2 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

SALİH Memiş

Publication Date October 31, 2017
Submission Date April 23, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Memiş, S. (2017). POLİTİK MARKA BAĞLILIĞI VE MARKA BAĞLILIĞINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 7(1), 74-83.