Bu
çalışmanın temel amacı, politik pazarlama alanında siyasi partilere olan seçmen
bağlılığını ortaya koyabilmek ve seçmenlerin marka bağlılığını etkileyen
faktörleri tespit ederek bu konuda ilgililere bilgi verebilmektir. Bu amaçla
Türkiye’de seçmenlerin politik pazarlamada marka bağlılığını etkileyen
faktörler analiz edilemeye çalışılmıştır. Politik pazarlamada marka bağlılığını etkileyen
faktörleri belirlemek amacıyla ankete dahil edilen on beş ifade, Faktör
analizine tabi tutulmuş ve daha az faktör (dört faktör) altında toplandıkları
tespit edilmiş olup çalışmada Faktör 1: “Yenilik Arayışı Faktörü”, Faktör 2: “ Markaya Duygusal Yakınlık Faktörü”, Faktör 3: “ Marka İnancı Faktörü” ve Faktör 4: “ Marka Desteği Faktörü” olarak adlandırılmıştır. Yapılan korelasyon analizi
sonucunda politik marka bağlılığı ile marka bağlılığını etkileyen faktörler
arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 23 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 1 |