Ana dili İngilizce ve/ya İngilizcenin ikinci dil olarak öğretildiği ortamlarda yapılan çalışmalar yazma kaygısının sadece öğrenci motivasyonu ve akademik başarısını değil, öğretmenlerin de yazma öğretimine yönelik tutumlarını ve yazma öğretiminde kullandıkları yöntemleri olumsuz yönde etkilediğini göstermektedir. Bu çalışma ikili öğrenci geri bildiriminin (peer feedback) Türk İngilizce aday öğretmenlerinin yazma kaygıları üzerine olan olası etkilerini araştırmayı amaçlamaktadır. Çalışmaya 86 İngilizce öğretmeni adayı katılmıştır. Sekiz hafta süren çalışma boyunca, ikili öğrenci geri bildirimi üzerine eğitim verilen deney grubu aday öğretmenleri, ikili gruplar halinde çalışmış, birbirlerinin yazdıkları komposizyonlara geribildirim vermiş ve yazdıkları komposizyonları öğretmenlerine teslim etmeden önce verdikleri geribildirimleri birbirleriyle tartışmışlardır. Kontrol grubundaki öğretmen adayları ise yazdıkları komposizyonlara sadece öğretmenlerinden geribildirim almışlardır. Veriler, çalışma öncesi ve sonrasında uygulanan, Cheng (2004) tarafından geliştirilmiş ‘İkinci Dilde Yazma Endişesini Ölçme Anketi' (Second Language Writing Anxiety Inventory) ve yine çalışmanın sonrasında deney grubu öğrencilerinden tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen 20 öğrenciyle yapılan mülakatlar ile toplanmıştır. Nicel verilerin sonuçları deney grubundaki öğrencilerin kontrol grubundaki öğrencilere göre çalışmanın sonunda istatistiksel açıdan anlamlı ölçüde daha düşük yazma kaygısı duyduklarını göstermiştir. Nitel veriler ise öğretmen adaylarının çoğunluğunun ikili öğrenci geri bildiriminden faydalandıklarını göstermiştir. Öğretmen adayları arkadaşları sayesinde yazılarındaki hataların farkında olduklarını, yazıları için arkadaşlarının farklı fikirler verdiklerini ve yazılarına başka bir boyuttan bakmalarını sağladıklarını belirtmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 14, 2013 |
Submission Date | December 15, 2012 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 3 Issue: 1 |