BibTex RIS Cite

ÖĞRENME STİLLERİ ANKETİNİN GEÇERLİK ve GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI NEDİR?

Year 2009, Volume: 5 Issue: 2, 289 - 315, 14.01.2013

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Cohen, Oxford ve Chi (2001) tarafından geliştirilen ‘Öğrenme Stilleri Anketi' 
(ÖSA)'nin Türkçe formunun dil eşdeğerliğinin, geçerliğinin ve güvenirliğinin incelenmesidir.  Anket, 
Yıldız Teknik Üniversitesi, İTÜ, BÜ, Maltepe Üniversitesi, Bahçeşehir Üniversitesi, İ. Bilgi 
Üniversitesi ve Sabancı Üniversitesinin aralarında bulunduğu toplam yedi üniversitenin hazırlık sınıfı
programına devam eden 768 öğrenciden oluşan çalışma grubuna uygulanmıştır. ÖSA'nın İngilizce ve 
Türkçe formu arasındaki tutarlığını incelemek için yapılan Pearson korelasyon katsayıları sonucunda 
48., 86. ve 87. dışındaki tüm maddelerde 0.36 ile 0.83 arasında değişen ve 0.01 düzeyinde pozitif ve 
anlamlı değerlere ulaşılmıştır. Anketin yapı geçerliğini saptamak için yapılan faktör analizi altı temel 
boyut altında, 12 alt ölçekli, 52 maddeli yapı ortaya koymuştur. Anketin bütününün iç tutarlık 
güvenirliği 0.88 alpha katsayısıdır. Bulgular, alt  ölçek maddelerinin iç tutarlık güvenirliğinin 0.20-
0.45 arasında değişen madde-toplam korelasyonu olduğunu göstermiştir. Alt ölçeklerin dış tutarlık 
güvenirliği için yapılan test-tekrar test tekniği bulguları ise 0.51- 0.79 arasında korelasyon değeri 
almıştır. Sonuçlar, anketin Türkçe formunun geçerliği ve güvenirliği bakımından tartışılmıştır. 
Anahtar Sözcükler: Öğrenme stilleri, ölçek geliştirme, geçerlik ve güvenirlik.

Year 2009, Volume: 5 Issue: 2, 289 - 315, 14.01.2013

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

M. Onur Cesur This is me

Seval Fer

Publication Date January 14, 2013
Submission Date December 14, 2012
Published in Issue Year 2009 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Cesur, M. O., & Fer, S. (2013). ÖĞRENME STİLLERİ ANKETİNİN GEÇERLİK ve GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI NEDİR?. Eğitimde Kuram Ve Uygulama, 5(2), 289-315.