Abstract
Bu çalışmanın amacı, Cohen, Oxford ve Chi (2001) tarafından geliştirilen ‘Öğrenme Stilleri Anketi'
(ÖSA)'nin Türkçe formunun dil eşdeğerliğinin, geçerliğinin ve güvenirliğinin incelenmesidir. Anket,
Yıldız Teknik Üniversitesi, İTÜ, BÜ, Maltepe Üniversitesi, Bahçeşehir Üniversitesi, İ. Bilgi
Üniversitesi ve Sabancı Üniversitesinin aralarında bulunduğu toplam yedi üniversitenin hazırlık sınıfı
programına devam eden 768 öğrenciden oluşan çalışma grubuna uygulanmıştır. ÖSA'nın İngilizce ve
Türkçe formu arasındaki tutarlığını incelemek için yapılan Pearson korelasyon katsayıları sonucunda
48., 86. ve 87. dışındaki tüm maddelerde 0.36 ile 0.83 arasında değişen ve 0.01 düzeyinde pozitif ve
anlamlı değerlere ulaşılmıştır. Anketin yapı geçerliğini saptamak için yapılan faktör analizi altı temel
boyut altında, 12 alt ölçekli, 52 maddeli yapı ortaya koymuştur. Anketin bütününün iç tutarlık
güvenirliği 0.88 alpha katsayısıdır. Bulgular, alt ölçek maddelerinin iç tutarlık güvenirliğinin 0.20-
0.45 arasında değişen madde-toplam korelasyonu olduğunu göstermiştir. Alt ölçeklerin dış tutarlık
güvenirliği için yapılan test-tekrar test tekniği bulguları ise 0.51- 0.79 arasında korelasyon değeri
almıştır. Sonuçlar, anketin Türkçe formunun geçerliği ve güvenirliği bakımından tartışılmıştır.
Anahtar Sözcükler: Öğrenme stilleri, ölçek geliştirme, geçerlik ve güvenirlik.