Bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretim programı ile ilgili okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesidir. Yapılan çalışma da doküman analizi ve yarı yapılandırılmış görüşme yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmacılar tarafından yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Uzman görüşleri doğrultusunda görüşme formuna son şekli verilmiştir. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ve NVivo 10 ile çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar literatür çerçevesinde tartışılmıştır
The aim of this study is to analyze the preschool curriculum accordance with teachers’ viewpoints. In this research, interviewing technique of qualitative research methods is used. A semi-constructed interview form was prepared by the researchers. Interview form was finalized in accordance with expert views. In the research, with purposeful sampling method, interviews were conducted with 26 preschool teachers. Data collected in the interviews were analyzed via descriptive analysis method and NVivo10. Results were discussed in the light of literature
Other ID | JA67AZ72FK |
---|---|
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2015 |
Submission Date | June 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 1 Issue: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.