Bu araştırmanın amacı, Almanya’da yaşayan Türk öğrencilerin ayrımcılık ve dışlanmışlık algılarını belirlemektir. Araştırmanın katılımcılarını, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Almanya’nın Bayern eyaletinin Schwaben bölgesinde devlet okullarına (grundshcule, mittelschule, realschule ve gymnasium) devam etmekte olan 18 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma, nitel araştırma tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak yapılmıştır. Görüşme formunda, öğrencilerin dışlanma ve ayrımcılık konularındaki düşüncülerini açıklamalarını sağlayacak türden 18 adet soruya yer verilmiş, görüşmeler kamuya açık mekanlarda gerekli onaylar alındıktan sonra not tutularak ya da katılımcıların rızası ile ses kaydı alınarak gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiş ve yorumlanmıştır. Öğrencilerin verdiği cevaplar kodlanarak çeşitli temalara ulaşılmış, ardından veriler yorumlanmıştır. Araştırma kapsamında yapılan görüşmeler sonucunda ırk-etnisiteye dayalı ayrımcılık, dine dayalı ayrımcılık ile sosyal-kültürel dışlanma, mekânsal dışlanma kodlarına dayalı “ayrımcılık ve dışlanma” olarak iki ayrı tema ön plana çıkmıştır. Sonuç olarak, Almanya’da yaşayan Türk çocuklarının ırk-etnisiteye ve dine dayalı ayrımcılığa; sosyal-kültürel ve mekânsal açıdan dışlanmaya uğradıklarını niteler bulgulara ulaşılmış; idarecilere, öğretmenlere, veli ve öğrenciler ile araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.
The purpose of this research is to determine the discrimination and exclusion perceptions of Turkish students living in Germany. The participants of the study consist of 18 students attending public schools (grundshcule, mittelschule, realschule, and gymnasium) in the Schwaben region of Bayern, Germany in the 2017-2018 academic year. The research was conducted using a semi-structured interview form, one of the qualitative research techniques. The interview form included 18 questions that would enable students to explain their opinions on exclusion and discrimination, and the interviews were conducted in public places by taking notes after obtaining the necessary approvals or by taking a voice recording with the consent of the participants. The data obtained from the interviews were analyzed and interpreted with content analysis. The answers given by the students were coded to reach various themes, then the data were interpreted. As a result of the interviews conducted within the scope of the research, two different themes came to the fore as discrimination based on race and ethnicity, discrimination based on religion and social-cultural exclusion, and “discrimination and exclusion” based on spatial exclusion codes. As a result, Turkish children living in Germany against discrimination based on race-ethnicity and religion; findings that qualify that they have been social-culturally and spatially excluded; Suggestions were made to administrators, teachers, parents, students, and researchers.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Submission Date | June 6, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.