Research Article
BibTex RIS Cite

Turkish Grammar Teaching Through Inductive Approach

Year 2018, Volume: 6 Issue: 3, 372 - 393, 30.11.2018

Abstract

This study aimed to introduce inductive approach and test its applicability by using a sample application. Embedded mixed method design was used for this purpose. An ‘Academic achievement test related to the topic of the modes’ that was prepared by the researchers according to the 7th grade Turkish Curriculum (2006), was applied as a pre-test and post-test. The test had a KR-20 reliability of .85. When we looked at the quantitative data of the study, no significant difference was found between the experimental group and the control group (p =,549; p>,05). When we look at the qualitative findings gathered through observation, memoirs and interviewing in order to understand this result better, it is seen that in the experimental group, the students can express the target grammar rules by 83.3% and in the control group this rate is 30.7%. The reason of this difference can be indicated as the inclusion of leading questions and the teacher encourages the student to produce a definition in inductive approach.

References

  • Aytaş, G., ve Çeçen, M.A., (2010). Ana dili eğitiminde dil bilgisi öğretiminin yeri ve önemi. Türklük Bilimi Araştırmaları, 27, 77-89.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak Kılıç E., Akgün Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Chomsky, N. (1986). Knowledge of language: Its nature, origin, and use. New York: Praeger.
  • Chomsky, N. (1995). Language and thought. London: Moyer Bell.
  • Chomsky, N. (2002). On nature and nanguage. Cambridge: Cambridge University.
  • Creswell, J. W. ve Plano Clark, V. L. (2015). Karma yöntem araştırmaları tasarımı ve yürütülmesi. (Çev. Edt. Y. Dede, S. B. Demir). Ankara: Anı Yayıncılık. (Orijinal çalışmanın yayın tarihi 2011).
  • Creswell, J. W. (2017). Karma yöntem araştırmalarına giriş. (Çev. Edt. M. Sözbilir). Ankara: Pegem Akademi. (Orijinal çalışmanın yayın yılı 2014)
  • DeKeyser, R.M. (1994). Implicit and explicit learning of L2 grammar: A pilot study. TESOL Quarterly, 28 (1), 188-194.
  • Dotson, Erica K. (2006). The effects of deductive and guided inductive approaches on the learning of grammar in an advanced college french course. Ph.D. Thesis. Emory University, Atlanta.
  • Göçer, A. (2015). Temel dil becerilerinin geliştirilmesinde dil bilgisi öğrenme alanının yeri, işlevi ve öğretimi: Bütünlük ilkesi ve tümevarım yöntemi ekseninde tematik bir yaklaşım. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 233-242.
  • Güneş, F. (2013a). Dil bilgisi öğretiminde yeni yaklaşımlar. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 2 (7), 71-92.
  • Güneş, F. (2013b). Yapılandırmacı yaklaşımla dil bilgisi öğretimi. Eğitimde Kuram ve Uygulama. Sayı 9(3). s. 171-187.
  • Ke, Zhou (2008). An inductive approach to English grammar teaching. HKBU Papers in Applied Language Studies, 12, 1-18.
  • MEB (2015). Türkçe Dersi (1-8. Sınıflar) Öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Sarbay, A. (2016). İlköğretim Türkçe 7. sınıf öğretmen kılavuz kitabı. İstanbul: Meram Yayıncılık.
  • Thornburry, Scott (2002). How to teach grammar. Longman.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Kuralavarım Yaklaşımıyla Türkçe Dil Bilgisi Öğretimi

Year 2018, Volume: 6 Issue: 3, 372 - 393, 30.11.2018

Abstract

Bu çalışmada kuralavarım yaklaşımını tanıtmak ve örnek uygulama ile uygulanabilirliğini test etmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada iç içe karma yöntem deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu İstanbul’da bir ortaokuldaki 7. sınıf öğrencileridir (n=48). Araştırma kapsamında 7. sınıf Türkçe dersi öğretim programına göre (2006) araştırmacılar tarafından hazırlanan ‘Kipler Konusuna İlişkin Akademik Başarı Testi’ deney ve kontrol gruplarına ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Testin KR-20 güvenirliği .85 olarak hesaplanmıştır. Çalışmanın nicel verilerine baktığımızda deney grubu ile kontrol grubu arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır (p=,549; p>,05). Bu sonucu daha iyi anlayabilmek için gözlem, günlük ve görüşme yoluyla toplanan nitel bulgulara bakıldığında deney grubunda öğrencilerin hedeflenen dil bilgisi kurallarını %83,3 oranında ifade edebildikleri, kontrol grubunda ise bu oranın %30,7’de kaldığı görülmüştür. Bu farkın sebebi kuralavarım yaklaşımında yönlendirici soruların yer alması ve öğretmenin öğrenciyi bir tanım üretmeye teşvik etmesi olarak gösterilebilir.

References

  • Aytaş, G., ve Çeçen, M.A., (2010). Ana dili eğitiminde dil bilgisi öğretiminin yeri ve önemi. Türklük Bilimi Araştırmaları, 27, 77-89.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak Kılıç E., Akgün Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Chomsky, N. (1986). Knowledge of language: Its nature, origin, and use. New York: Praeger.
  • Chomsky, N. (1995). Language and thought. London: Moyer Bell.
  • Chomsky, N. (2002). On nature and nanguage. Cambridge: Cambridge University.
  • Creswell, J. W. ve Plano Clark, V. L. (2015). Karma yöntem araştırmaları tasarımı ve yürütülmesi. (Çev. Edt. Y. Dede, S. B. Demir). Ankara: Anı Yayıncılık. (Orijinal çalışmanın yayın tarihi 2011).
  • Creswell, J. W. (2017). Karma yöntem araştırmalarına giriş. (Çev. Edt. M. Sözbilir). Ankara: Pegem Akademi. (Orijinal çalışmanın yayın yılı 2014)
  • DeKeyser, R.M. (1994). Implicit and explicit learning of L2 grammar: A pilot study. TESOL Quarterly, 28 (1), 188-194.
  • Dotson, Erica K. (2006). The effects of deductive and guided inductive approaches on the learning of grammar in an advanced college french course. Ph.D. Thesis. Emory University, Atlanta.
  • Göçer, A. (2015). Temel dil becerilerinin geliştirilmesinde dil bilgisi öğrenme alanının yeri, işlevi ve öğretimi: Bütünlük ilkesi ve tümevarım yöntemi ekseninde tematik bir yaklaşım. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 233-242.
  • Güneş, F. (2013a). Dil bilgisi öğretiminde yeni yaklaşımlar. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 2 (7), 71-92.
  • Güneş, F. (2013b). Yapılandırmacı yaklaşımla dil bilgisi öğretimi. Eğitimde Kuram ve Uygulama. Sayı 9(3). s. 171-187.
  • Ke, Zhou (2008). An inductive approach to English grammar teaching. HKBU Papers in Applied Language Studies, 12, 1-18.
  • MEB (2015). Türkçe Dersi (1-8. Sınıflar) Öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Sarbay, A. (2016). İlköğretim Türkçe 7. sınıf öğretmen kılavuz kitabı. İstanbul: Meram Yayıncılık.
  • Thornburry, Scott (2002). How to teach grammar. Longman.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Selim Tiryakiol This is me 0000-0001-5735-2320

Himmet Sarıtaş This is me 0000-0002-7233-3213

Ahmet Benzer 0000-0003-3579-3699

Publication Date November 30, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 6 Issue: 3

Cite

APA Tiryakiol, S., Sarıtaş, H., & Benzer, A. (2018). Kuralavarım Yaklaşımıyla Türkçe Dil Bilgisi Öğretimi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6(3), 372-393.
AMA Tiryakiol S, Sarıtaş H, Benzer A. Kuralavarım Yaklaşımıyla Türkçe Dil Bilgisi Öğretimi. Derginin Amacı ve Kapsamı. November 2018;6(3):372-393.
Chicago Tiryakiol, Selim, Himmet Sarıtaş, and Ahmet Benzer. “Kuralavarım Yaklaşımıyla Türkçe Dil Bilgisi Öğretimi”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 6, no. 3 (November 2018): 372-93.
EndNote Tiryakiol S, Sarıtaş H, Benzer A (November 1, 2018) Kuralavarım Yaklaşımıyla Türkçe Dil Bilgisi Öğretimi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 6 3 372–393.
IEEE S. Tiryakiol, H. Sarıtaş, and A. Benzer, “Kuralavarım Yaklaşımıyla Türkçe Dil Bilgisi Öğretimi”, Derginin Amacı ve Kapsamı, vol. 6, no. 3, pp. 372–393, 2018.
ISNAD Tiryakiol, Selim et al. “Kuralavarım Yaklaşımıyla Türkçe Dil Bilgisi Öğretimi”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 6/3 (November 2018), 372-393.
JAMA Tiryakiol S, Sarıtaş H, Benzer A. Kuralavarım Yaklaşımıyla Türkçe Dil Bilgisi Öğretimi. Derginin Amacı ve Kapsamı. 2018;6:372–393.
MLA Tiryakiol, Selim et al. “Kuralavarım Yaklaşımıyla Türkçe Dil Bilgisi Öğretimi”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, vol. 6, no. 3, 2018, pp. 372-93.
Vancouver Tiryakiol S, Sarıtaş H, Benzer A. Kuralavarım Yaklaşımıyla Türkçe Dil Bilgisi Öğretimi. Derginin Amacı ve Kapsamı. 2018;6(3):372-93.