In this study, it is aimed to classify the children’s undesired behaviours that teachers are faced in preschool classrooms, and the ways of teachers’ coping with these behaviours. As a qualitative methodology, the case study was used for the research procedure. The participants of the study are three preschool teachers working in Trabzon. The data of the study was obtained from unstructured classroom observations, semi-structured interviews with teachers and document analysis of the teacher’s daily plans. The data was analysed through content analysis by a qualitative data analysis tool, NVivo 8. As a result, undesired behaviours in class classified under four headings; nonproblem ,minor problem, major problem limited in scope and effects and escalating or spreading problem. The teacher’s coping strategies with the misbehaviours in classrooms were classified under two headings: commonly used methods and uncommon strategies/methods. Finally, this study showed that the methods and the strategies under the heading of the commonly used methods were more frequently applied according to the uncommon strategies/methods.
Preschool Education Children’s Undesired Behaviours in The Classroom Coping Strategies with the Undesired behaviours of Children
Bu çalışmada okul öncesi öğretmenlerinin sınıfta karşılaştıkları istenmeyen davranışlar ve bu davranışlar ile başa çıkabilme yollarının sınıflandırılması amaçlanmıştır. Araştırma durum çalışması yöntemi ile yapılmıştır. Çalışma Trabzon’da bir anaokulunda çalışmakta olan 3 okul öncesi öğretmeni ve onların sınıflarında gerçekleştirilmştir. Araştırma verileri öğretmenlerle yarı yapılandırılmış görüşmeler, öğretmenlerin günlük planlarının incelenmesi ve sınıf içi yapılandırılmamış gözlemler yoluyla toplanmıştır. Veriler nitel NVivo 8 programında içerik analizi ile çözümlenmiştir. Analiz sonucunda sınıfta görülen istenmeyen davranışlar tolere edilebilir davranışlar, en küçük sorunlar, önemli, ancak etkisi sınırlandırılmış sorunlar ve artan ve yayılan sorunlar olarak dört başlık altında ele alınmıştır. Öğretmenlerin sınıfta görülen istenmeyen davranışlar ile başa çıkma yöntemleri ise sık kullanılan ve sık kullanılmayan olarak iki başlıkta ortaya çıkmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin sık kullanılan yöntemler başlığı altındaki yöntem ve stratejileri sık kullanılmayan olarak tanımlanan kendi özgün stratejilerine göre daha fazla kullandığı görülmüştür. Öğretmenlerin , eğitim ve öğretme sürecine olan bakış açısını değiştirebilecek, pedagojik dokümantasyon, kodlama, proje tabanlı öğrenme vb. çocuk merkezli , farklı yöntem ve teknikleri içeren güncel yaklaşımları öğrenmesi ve uygulamasının farklı stratejiler geliştirme noktasında faydalı olacağı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Issue: 3 |