Abstract
Öz. Bu araştırmada lise öğrencilerinin GDO’ya ilişkin bilişsel yapıları ve görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel desende tarama modelindedir. Araştırmanın çalışma grubunu amaçlı örneklem tekniği ile seçilen ve farklı liselerde okuyan 205 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak 3 bölümde oluşan bir form kullanılmıştır. Formun ilk bölümünde kelime ilişkilendirme testi, ikinci bölümde görüşler ve üçüncü bölümde ise çizimlerin yapılacağı kısım bulunmaktadır. Veriler içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir. Sonuç olarak araştırmaya katılan öğrencilerin GDO ile ilgili 1024 kavramın 5, 156 çizimin ise 5 kategoride toplandığı görülmüştür. Araştırmaya katılan öğrencilerde GDO ile ilgili kavramsal çatının tam oluşmadığı gözlenmiştir. Yapılan çizimler incelendiğinde ise en çok GDO’nun sağlığa zararları ile ilgili çizimlerin yapıldığı belirlenmiştir.