Nowadays green buildings have become popular due to their efficiency in utilising energy and resources. While green construction is concerned, it is equally critical to establish a comfortable, healthy, and productive work environment. The classroom’s physical environment is widely known to effect academic performance and musculoskeletal discomfort. A two-part questionnaire was used to ascertain students' perceptions of the effect of the physical environment in classrooms on their reported musculoskeletal discomfort and academic performance at Cyprus International University in the green building. The results demonstrated that students' perceptions of the physical environment of the classrooms were completely appropriate for getting an education. A Kruskal-Wallis H test and a Post hoc analysis were involved in determining whether there was a relationship between demographic data and categorical variables. The results showed that age, weight, height, education level, and GPA are influenced the effect of classroom design on musculoskeletal discomfort. Likewise, height, education level, and GPA are found to be influential factors of the effect of classroom design on academic performance. The findings indicated that students' physical discomfort in the classroom is concentrated in the neck, right shoulder, upper back, and right forearm region.
Academic performance musculoskeletal discomfort ergonomics and university student
Günümüzde yeşil binalar, enerji ve kaynak kullanımındaki verimlilikleri nedeniyle popüler hale gelmiştir. Yeşil binalar söz konusu olduğunda, rahat, sağlıklı ve üretken bir çalışma ortamı oluşturmak da aynı derecede önemlidir. Sınıfın fiziksel ortamının akademik performansı ve kas-iskelet rahatsızlığını etkilediği yaygın olarak bilinmektedir. Öğrencilerin, sınıflardaki fiziksel ortamın, yeşil binadaki Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi'nde rapor ettikleri kas-iskelet sistemi rahatsızlıkları ve akademik performansları üzerindeki etkisine ilişkin algılarını belirlemek için iki bölümden oluşan bir anket kullanıldı. Sonuçlar, öğrencilerin sınıfın fiziksel ortamına ilişkin algılarının eğitim almaya tamamen uygun olduğunu göstermiştir. Demografik veriler ile kategorik değişkenler arasında bir ilişki olup olmadığının belirlenmesinde Kruskal-Wallis H testi ve Post hoc analiz kullanıldı. Sonuçlar, yaş, ağırlık, boy, eğitim düzeyi ve not ortalamasının sınıf tasarımının kas-iskelet rahatsızlığı üzerindeki etkisini etkilediğini göstermiştir. Benzer şekilde, sınıf tasarımının akademik performans üzerindeki etkisinde boy, eğitim düzeyi ve not ortalamasının etkili faktörler olduğu bulunmuştur. Bulgular, öğrencilerin sınıftaki fiziksel rahatsızlıklarının boyun, sağ omuz, üst sırt ve sağ ön kol bölgesinde yoğunlaştığını göstermiştir.
: Akademik performans kas-iskelet rahatsızlığı ergonomi universite öğrencisi.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Endüstri Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 14 Ağustos 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2022 |
Kabul Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 33 Sayı: 2 |