Eğitim örgütlerinde stratejik planlamaya yönelik var olan durumu ortaya çıkarmak için yönetici, öğretmen, öğrenci ve velilerin görüşlerinin saptanması ve saptanan durumun değerlendirilerek alternatif bir uygulama önermek amacıyla durum çalışması modeline göre desenlenen araştırmada Bursa ilinde bulunmakta olan bir ilköğretim okulu araştırmanın çalışma evreni olarak seçilmiştir. Araştırmanın ilk aşamasında ilköğretim okulunun içinde bulunduğu durumun belirlenebilmesi için okulun güçlü ve zayıf yönlerini ile okulun önündeki fırsat ve tehditleri (SWOT Analiz) saptanmıştır. Bu saptamayı yapabilmek amacıyla öğrenci, öğretmen, yönetici ve velilere okuldaki kritik başarı etmenleri ile ilgili birer memnuniyet anketi uygulanmıştır. Bunun yanında öğretmen, öğrenci, yönetici, PDR uzmanı okul aile birliği üyesi veliler ile yapılan görüşmelerden elde edilen veriler de dikkate alınmıştır. Görüşme formlarında veri toplama araçlarında okulun zayıf yönleri olarak çıkan önermelere ilişkin maddelere yer verilmiştir. İç çevre ve dış çevre analizi için doküman analizi yapılmıştır. Araştırmanın ikinci aşamasında elde edilen veriler ışığında okul için 2011 yılına kadar uygulanabilecek bir stratejik plan hazırlanmıştır
Other ID | JA22JG28BS |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 19, 2016 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 2 Issue: 1 - Volume 2, Issue 1, 2007 |