Research Article
BibTex RIS Cite

Investigation of the Information, Attitude and Behaviors of the Conservatory Secondary School Students Around the Environment

Year 2018, Volume: 9 , 182 - 192, 18.08.2018

Abstract

In the survey, it was aimed to
determine the level of environmental awareness (knowledge, behavior and
attitude) of the sixth, seventh and eighth grade students in the conservatory
middle school level. The study group consists of 76 students, 62 of which are
from middle school and 14 are from ballet. For this purpose, a five-point
Likert-type environmental awareness questionnaire developed by Erten was used.
The 20 items of this questionnaire are environmental information, the 20 items
are the behavior towards the environment and the last 20 items are the items
prepared to determine the attitude toward the environment. The answers given by
the students to the questionnaire were analyzed and interpreted statistically
with the SPSS program. As a result of the analysis, it was determined that
conservatorial middle school students' attitudes towards the environment and
environmental information are at a higher level than the average behavior of
their surroundings. In addition, it has been determined that the attitudes and
knowledge levels of the students have not much influence on the beneficial
behaviors of the students.

References

  • Artun, H. & Özsevgeç, T. (2015). Ortaokul Öğrencilerinin Çevre Eğitimine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi 12(1), s.29-50. Candan, S. & Erten, S. (2015). Pre-Service Teacher Opinions About Eco-Friendly Person Activity Package Developed to Raise Environmental Awareness. International Electronic Journal of Environmental Education, 5(2). Gülay- Ogelman, H. & Güngör, H. (2015). Türkiye’deki Okul Öncesi Dönem Çevre Eğitimi Çalışmalarının İncelenmesi: 2000-2014 Yılları Arasındaki Tezlerin ve Makalelerin İncelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(32), s.180-194. Güler, T. (2009). Ekoloji Temelli Bir Çevre Eğitiminin Öğretmenlerin Çevre Eğitimine Karşı Görüşlerine Etkileri. Eğitim ve Bilim, 34(151). Güneş, T., Alat, K. & Gözüm, A, İ, C,. (2013). Fen Öğretmeni Adaylarına Yönelik Yenilenebilir Enerji Kaynakları Tutum Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 3(2). Gülhan, F. & Yurdatapan, M. (2014). 5e Modeline Uygun Araştırma Sorgulamaya Dayalı Etkinliklerin 5. Sınıf Öğrencilerinin Çevre İle İlgili Tutum Ve Davranışlarına Etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(27), S. 237-258. Erten, S. (2002). İlköğretimin II. Kademesindeki (6,7 ve 8.sınıflar) Öğrencilerde Çevreye Yararlı Davranışların Araştırılması. V. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, ODTÜ, Ankara, Türkiye. Erten, S. (2003). 5. Sınıf Öğrencilerinde “Çöplerin Azaltılması” Bilincinin Kazandırılmasına Yönelik Bir Öğretim Modeli, H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 25. Erten, S. (2005). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarında Çevre Dostu Davranışların Araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, s.91-100. Erten, S. (2012). Türk ve Azeri Öğretmen Adaylarında Çevre Bilinci. Eğitim ve Bilim, 37(166). Erten, S., Özdemir, P & Güler, T. (2003). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarındaki Öğretmenlerin Çevre Bilinci Düzeylerinin Ve Bu Okullardaki Çevre Eğitiminin Durumunun Belirlenmesi. OMEP, Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı, Kuşadası, Türkiye. Ersoy- Quadır, S. (2015). Kamu Çalışanlarının Çevre Bilinçleri Üzerine Bir İnceleme (Selçuk Üniversitesi, Konya Örneği). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 17(1), s.107-129. Kahyaoğlu, M. (2011). Çevre Konularıyla İlgili Kitap Okumaya Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması. İlköğretim Online, 10(3), 1056-1065. Karaismailoğlu, E. S. (2018). Öğretmenlerin Çevre Bilici Düzeyinin Belirlenmesi- Ankara Etimesgut Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Ankara. Kaya, E., Akıllı, M. & Sezek, F. (2009). Lise Öğrencilerinin Çevreye Karşı Tutumlarının Cinsiyet Açısından İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(18), s.43-54. Kutlay, K. & Şafaklı, O.V. (2013). KKTC Karpaz Bölgesi Çevre Sorunları ve Bilinci Üzerine Bir Çalışma. Laü Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2). Okur- Berberoğlu, E. & Uygun, S. (2013). Tübitak 4004 Projelerinin Sürdürülebilir Kalkınma İçin Çevre Eğitimi Kapsamında Değerlendirilmesi. Özcan, E. (2016). İlkokul Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
Year 2018, Volume: 9 , 182 - 192, 18.08.2018

Abstract

References

  • Artun, H. & Özsevgeç, T. (2015). Ortaokul Öğrencilerinin Çevre Eğitimine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi 12(1), s.29-50. Candan, S. & Erten, S. (2015). Pre-Service Teacher Opinions About Eco-Friendly Person Activity Package Developed to Raise Environmental Awareness. International Electronic Journal of Environmental Education, 5(2). Gülay- Ogelman, H. & Güngör, H. (2015). Türkiye’deki Okul Öncesi Dönem Çevre Eğitimi Çalışmalarının İncelenmesi: 2000-2014 Yılları Arasındaki Tezlerin ve Makalelerin İncelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(32), s.180-194. Güler, T. (2009). Ekoloji Temelli Bir Çevre Eğitiminin Öğretmenlerin Çevre Eğitimine Karşı Görüşlerine Etkileri. Eğitim ve Bilim, 34(151). Güneş, T., Alat, K. & Gözüm, A, İ, C,. (2013). Fen Öğretmeni Adaylarına Yönelik Yenilenebilir Enerji Kaynakları Tutum Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 3(2). Gülhan, F. & Yurdatapan, M. (2014). 5e Modeline Uygun Araştırma Sorgulamaya Dayalı Etkinliklerin 5. Sınıf Öğrencilerinin Çevre İle İlgili Tutum Ve Davranışlarına Etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(27), S. 237-258. Erten, S. (2002). İlköğretimin II. Kademesindeki (6,7 ve 8.sınıflar) Öğrencilerde Çevreye Yararlı Davranışların Araştırılması. V. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, ODTÜ, Ankara, Türkiye. Erten, S. (2003). 5. Sınıf Öğrencilerinde “Çöplerin Azaltılması” Bilincinin Kazandırılmasına Yönelik Bir Öğretim Modeli, H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 25. Erten, S. (2005). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarında Çevre Dostu Davranışların Araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, s.91-100. Erten, S. (2012). Türk ve Azeri Öğretmen Adaylarında Çevre Bilinci. Eğitim ve Bilim, 37(166). Erten, S., Özdemir, P & Güler, T. (2003). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarındaki Öğretmenlerin Çevre Bilinci Düzeylerinin Ve Bu Okullardaki Çevre Eğitiminin Durumunun Belirlenmesi. OMEP, Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı, Kuşadası, Türkiye. Ersoy- Quadır, S. (2015). Kamu Çalışanlarının Çevre Bilinçleri Üzerine Bir İnceleme (Selçuk Üniversitesi, Konya Örneği). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 17(1), s.107-129. Kahyaoğlu, M. (2011). Çevre Konularıyla İlgili Kitap Okumaya Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması. İlköğretim Online, 10(3), 1056-1065. Karaismailoğlu, E. S. (2018). Öğretmenlerin Çevre Bilici Düzeyinin Belirlenmesi- Ankara Etimesgut Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Ankara. Kaya, E., Akıllı, M. & Sezek, F. (2009). Lise Öğrencilerinin Çevreye Karşı Tutumlarının Cinsiyet Açısından İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(18), s.43-54. Kutlay, K. & Şafaklı, O.V. (2013). KKTC Karpaz Bölgesi Çevre Sorunları ve Bilinci Üzerine Bir Çalışma. Laü Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2). Okur- Berberoğlu, E. & Uygun, S. (2013). Tübitak 4004 Projelerinin Sürdürülebilir Kalkınma İçin Çevre Eğitimi Kapsamında Değerlendirilmesi. Özcan, E. (2016). İlkokul Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

Buse Ceger This is me

Sinan Erten This is me

Publication Date August 18, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 9

Cite

APA Ceger, B., & Erten, S. (2018). Investigation of the Information, Attitude and Behaviors of the Conservatory Secondary School Students Around the Environment. The Eurasia Proceedings of Educational and Social Sciences, 9, 182-192.