Citizens of the digital age have become more visible during the Covid-19 process on digital platforms where they carry out their everday life activities. With the increase in the time we spend at home, we have become able to continue our digitalized daily life activities with mobile technology. We maintain our online presence as “digitalized individuals”. While education continues online, we work home-office or flexible working. In addition to shopping, banking transactions, and health services, we have also transferred our television, series or movie watching practices to digital platforms in this process. During the days we spend at home, digital technologies and digital entertainment, TV series and movie platforms offer the opportunity to find content according to the taste, age and lifestyle of each individual. During the time we spend in isolation during the pandemic, these platforms offer the opportunity to add an innovation to the routines of daily life and create an interaction space. In this study, which focuses on our digitalized streaming practices during the quarantine days, it is aimed to stay at home during the epidemic and to shed light on how our daily lives have been digitalized in terms of streaming practices, and what this digitalization brings in a social crisis such as the Covid-19 pandemic.
Communication Covid-19 watching staying home digital video streaming platforms digital audiences
Dijital çağın vatandaşları gün içinde eğitimden alışverişe, eğlenceden, bilgi edinmeye, meslek alanlarından mali işlere kadar pek çok alanda faaliyetlerini sürdürdüğü dijital platformlarda Covid-19 sürecinde daha sık görünür olmuştur. Pandemide evde geçirdiğimiz zamanın artması ile internette mobil teknoloji ile dijitalleşmiş gündelik yaşam aktivitelerimizi sürdürür hale geldik. Pandemide dijital yaşamda “dijitalleşmiş bireyler” olarak çevrimiçi varlığımızı sürdürüyoruz. Eğitim hayatı çevrimiçi sürerken, biz ebeveynler esnek çalışma ya da home-ofis olarak devam eden iş yaşamlarımızdaki bu dönüşümlere adapte oluyoruz. Eve kapanma döneminde online olarak yaptığımız, alışveriş, bankacılık işlemleri, aldığımız sağlık hizmetlerinin yanı sıra gün içinde geçirdiğimiz vaktin epey büyük bir kısmını kaplayan televizyon, dizi ya da film izleme pratiklerimiz de bu süreçte dijital platformlara taşıdık. Pandemide evde geçirdiğimiz günlerde elimizin altında kullanımımıza hazır dijital teknolojiler ve dijital eğlence, dizi ve film platformları her bireyin zevkine, yaşına, yaşam tarzına göre içerik bulma olanağı sunmaktadır. Pandemi süresince izolasyonda geçirdiğimiz sürede bu platformlar gündelik yaşamın rutinlerine bir yenilik katma ve bir etkileşim alanı yaratma olanağı sunmaktadır. Karantina günlerinde dijitalleşen izleme pratiklerimize odaklanan bu çalışmada salgın süresince evde olmayı ve gündelik hayatımızın izleme pratikleri özelinde nasıl dijitalleştiği, yaşadığımız Covid-19 pandemisi gibi bir toplumsal krizde bu dijitalleşmenin getirdiklerine ışık tutmak amaçlanmaktadır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles in Foreign Languages |
Authors | |
Publication Date | July 22, 2022 |
Submission Date | February 16, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |