BibTex RIS Cite

TELEVİZYON REKLAMLARINDA YER ALAN ÜNLÜLERİN MARKA FARKINDALIĞI YARATMADA ETKİSİ

Year 2016, Volume: 4 Issue: 3, - , 29.01.2016
https://doi.org/10.17680/akademia.39321

Abstract

Ünlülerin reklamlarda kullanımı stratejisi günümüz pazarlama dünyasında çok sık kullanılan bir pazarlama tekniğidir. Birçok işletme reklamlarda ünlü isimlerden yararlanmak için önemli ölçüde harcamalar yapmaktadır. Türkiye’de de pek çok marka bu pazarlama tekniğini sıklıkla kullanmaktadır. Bu çalışma ile reklamlarda yer alan ünlü isimlerin reklamın izlenilirliği üzerindeki etkisi incelenmeye çalışılmıştır. Reklamlarda yer alan ünlü kişilerle ilgili fiziksel çekicilik, güvenilirlik, ünlünün uzmanlığı gibi değişkenlerin marka farkındalığı yaratmada etkileri incelenmiştir. Yapılan anket çalışması sonucu elde edilen veriler çok değişkenli analizler; frekans dağılımları, güvenirlik testi, faktör analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda reklamlarda yer alan ünlülerin fiziksel çekicilik ve güvenilirlik gibi özellikleri gençler tarafından önemli bulunurken ünlünün uzmanlığı daha önemsiz bulunmuştur. Ünlüler marka farkındalığı yaratmada bir araç olarak görülebilir.

Year 2016, Volume: 4 Issue: 3, - , 29.01.2016
https://doi.org/10.17680/akademia.39321

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Türkçe Araştırma Makaleleri
Authors

Perihan Şıker

İşıl Horzum

Publication Date January 29, 2016
Submission Date November 24, 2015
Published in Issue Year 2016 Volume: 4 Issue: 3

Cite

APA Şıker, P., & Horzum, İ. (2016). TELEVİZYON REKLAMLARINDA YER ALAN ÜNLÜLERİN MARKA FARKINDALIĞI YARATMADA ETKİSİ. Erciyes İletişim Dergisi, 4(3). https://doi.org/10.17680/akademia.39321