Uzaktan eğitimde derslerin niteliğinin değerlendirilmesinde öğrencilerin akademik başarısı dikkat çekerken öğrencilerin duyuşsal özelliklerini ifade eden memnuniyet gibi değişkenlerin de ele alınmasına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu araştırmanın amacı, Covid-19 salgın sürecinde acil uzaktan eğitimde öğrenci memnuniyetini yordayan değişkenlerin belirlenmesidir. Araştırmanın amacı doğrultusunda öğrencilerin öğretmen desteği, öğrenci etkileşimi ve iş birliği, kişisel uygunluk, otantik öğrenme, aktif öğrenme ve öğrenci özerkliği değişkenleri temelinde öğrenci memnuniyetinin belirleyicileri araştırılmıştır. Araştırma, 2019-2020 Eğitim Öğretim yılının Bahar Döneminde 1549 ön lisans ve lisans öğrencisiyle yürütülmüştür. Tarama desenlerinden kesitsel tarama modelinin kullanıldığı araştırmada yordayıcı değişkenlerin öğrenci memnuniyetine katkısını belirlemek için regresyon ve CHAID analizi yapılmıştır. Analiz bulgularına göre öğretmen desteği, otantik (gerçekçi) öğrenme, öğrenci iletişimi ve iş birliği ve kişisel uygunluk değişkenlerinin uzaktan eğitimde öğrenci memnuniyetinin birer yordayıcısı olduğu görülmüştür. Bunun yanı sıra araştırma kapsamında bu değişkenlerin öğrenci memnuniyetine etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın bu bulgusuna göre öğretmen desteği algısı yüksek olan öğrencilerden öncelikle kişisel uygunluk algısı yüksek ve daha sonra otantik (gerçekçi) öğrenme algısı yüksek olanların en yüksek memnuniyet düzeyine sahip oldukları bulunmuştur. Araştırmanın bulgularının uzaktan öğrenme sürecine ilişkin öğrenci deneyimlerini yansıtması açısından yapılacak çalışmalara temel oluşturması öngörülmektedir. Ayrıca araştırma bulgularının uzaktan eğitimin niteliğini arttırmaya yönelik kurumlara yol göstereceği düşünülmektedir.
Uzaktan eğitim öğrenci memnuniyeti uzaktan öğrenme ortamında eğitim yaşantısı regresyon analizi CHAID analizi
In evaluating the quality of the courses in distance education, while the students' academic success draws attention, it is necessary to consider the variables such as satisfaction, which expresses the students' affective characteristics. This research aims to determine the educational experiences in the distance learning environment that affect students' satisfaction with emergency distance education during the Covid-19 pandemic. In line with the research purpose, the determinants of student satisfaction regarding instructor support, student interaction and collaboration, personal relevance, authentic learning, active learning, and student autonomy were investigated. The research was conducted with 1549 associate and undergraduate students in the spring term of the 2019-2020 academic year. Regression and CHAID analysis were performed to determine the contribution of the predictor variables to student satisfaction. According to the analysis findings, it was seen that instructor support, authentic learning, student interaction and collaboration, and personal relevance were predictors of student satisfaction in distance education. In addition, the effects of these variables on student satisfaction were investigated within the scope of the research. According to the this finding of the study, it was found that among the students with a high perception of teacher support, those with a heightened perception of personal relevance and a high perception of authentic learning had the highest level of satisfaction. It is foreseen that the study's findings will form the basis for the studies to reflect the student experiences regarding the distance learning process. In addition, it is thought that the research findings will guide the institutions to increase the quality of distance education.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | In This Issue |
Authors | |
Early Pub Date | June 14, 2023 |
Publication Date | June 29, 2023 |
Acceptance Date | May 19, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |