Bu çalışma üniversite öğrencilerinin nomofobi düzeyleri ile akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla ilişkisel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu, araştırmacılardan birinin görev yaptığı üniversitede 2020-2021 döneminde öğrenim gören 532 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Nomofobi Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler elektronik ortamda çevrim içi olarak toplanmış ve analiz edilmek üzere bir paket programa aktarılmıştır. Normallik testi yapıldıktan sonra verilerin analizinde bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Tukey testi ve Pearson Korelasyon katsayısı kullanılmıştır. Araştırma sonuçları öğrencilerin nomofobi ve akademik erteleme davranış düzeylerinin orta düzeyde olduğunu göstermektedir. Ayrıca kadınların erkeklere göre, gençlerin ise nispeten yaşı daha ileri olan öğrencilere göre nomofobi düzeylerinin daha fazla olduğu belirlenmiştir. Erkeklerin akademik erteleme davranış düzeyleri kadınlara göre daha yüksek iken, yaş değişkenine göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Araştırmada nomofobi düzeyi ile akademik erteleme davranışı arasında pozitif yönlü düşük düzeyde bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır. Bu sonuca göre katılımcıların nomofobi düzeyi arttıkça daha fazla akademik erteleme davranışı sergiledikleri söylenebilir.
This study was carried out using a relational screening model to determine the relationship between university students' nomophobia levels and academic procrastination. The study group consisted of 532 students studying at the university where one of the researchers worked in the period of 2020-2021. The "Nomophobia Scale" was used as data collection tool. The data were collected online in an electronic environment and transferred to a package program for analysis. Independent groups t-test, one-way analysis of variance (ANOVA), Tukey test and Pearson Correlation coefficient were used in the analysis of the data after the normality test was performed. The results of the study showed that the students' nomophobia and academic procrastination behavior levels were moderate. In addition, it had been determined that females had higher levels of nomophobia than males, and younger than old students who was relatively older. While the academic procrastination behavior levels of men were higher than women, no significant difference was found according to the age variable. It was concluded that there was a low level positive relationship between the level of nomophobia and academic procrastination. According to this result, it can be said that as the level of nomophobia of the participants increases, they exhibit more academic procrastination behavior
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | In This Issue |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2022 |
Acceptance Date | September 12, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |