Bu
çalışmada öğretmenlerin iletişim becerileri ile öğrencilerin derse ilgileri
arasındaki ilişkilerin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini,
2015- 2016 eğitim öğretim yılında Giresun ili Tirebolu ilçe merkezindeki Milli
Eğitim Bakanlığına bağlı devlet liselerinde eğitim alan 336 öğrenci
oluşturmaktadır. Araştırmada, öğrencilerin derse ilgilerini ölçmek amacıyla
Mazer (2013) tarafından geliştirilen ‘Derse İlgi Ölçeği’ ve öğretmenlerin
iletişim beceri düzeylerini belirlemek amacıyla Karagöz ve Kösterelioğlu (2008)
tarafından geliştirilen ‘İletişim Becerileri Değerlendirme Ölçeği’
kullanılmıştır. Verilerin analizinde ortalama, standart sapma, t testi, ANOVA,
korelasyon analizi ve yapısal eşitlik modeli kullanılmıştır. Araştırma
sonuçlarına göre; öğretmenlerin iletişim becerileri, öğrencilerin cinsiyet,
akademik başarı ve okul türü değişkenlerine göre anlamlı şekilde
farklılaşmaktadır. Öğrencilerin derse ilgileri cinsiyet değişkenine göre
anlamlı şekilde farklılaşırken akademik başarı ve okul türü değişkenine göre
anlamlı şekilde farklılaşmamaktadır. Öğretmenlerin iletişim becerileri ile
öğrencilerin derse ilgileri arasında orta düzeyde pozitif yönlü anlamlı bir
ilişki bulunmaktadır. Ayrıca; öğretmenlerin iletişim becerileri, öğrencilerin
derse ilgilerini pozitif yönde etkilemektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | In This Issue |
Authors | |
Publication Date | December 21, 2018 |
Acceptance Date | November 21, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 20 Issue: 3 |