Bu
çalışmanın amacı Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü 4. Sınıf
öğrencilerinin okul uygulamaları dersinin uygulama öğretim elemanı, uygulama
öğretmeni, uygulama okulu koordinatörü, uygulama okulu, akranları, uygulama okulundaki öğrencileri,
öğretmen yetiştirme programı ve okul uygulama çalışmalarındaki paydaşları
açısından değerlendirilip beklentilerinin tespit edilmesidir. Çalışma mezun
durumda 60 (30 Resim-İş, 30 Müzik ) Güzel sanatlar eğitimi bölümü öğrencisinin
gönüllülük esasına göre katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın verilerini
toplamak için; Bektaş, M. ve Ayvaz,
A. Tarafından oluşturulan 85 madde ve 8 başlıktan oluşan Öğretmen Adaylarının
Öğretmenlik Uygulaması Dersinden Beklentileri anketi kullanılmıştır. Araştırma
tarama yöntemi ile gerçekleştirilmiştir.Araştırmada son sınıf öğrencilerinin öğretmenlik uygulaması beklentilerini
cinsiyet ve anabilim dalı değişkenine göre test etmek için bağımsız örneklemler
t- testi, beklentilerin sıklık değerini tespit etmek için frekans analizi
kullanılmıştır. Araştırma
bulgularında öğrencilerin
öğretmenlik uygulamasından beklentilerinin oldukça yüksek olduğu, müzik ve
resim eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin beklentileri arasında anlamlı bir
farkın mevcut olmadığı, öğrencilerin cinsiyetlerine göre de öğretmenlik
uygulamasından beklentilerin farklılaşmadığı görülmüştür.
Araştırma öğrencilerin
öğretmenlik uygulaması yaparken karşılanmayı bekleyen birçok beklentilerinin
olduğunu göstermektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | In This Issue |
Authors | |
Publication Date | December 21, 2018 |
Acceptance Date | November 20, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 20 Issue: 3 |